Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2009, 10:56
Luts
Luts is offline
jammer genoeg geloof ik zelf niet meer in sinterklaas
maar wat ik nou wil weten is hoe jullie ouders het voormekaar kregen om de pakjes op pakjesavond ongezien in huis kregen
bij mij was het altijd zo dat sinterklaas altijd de pakjes in de schuur zette en mijn vader ze dan altijd toevallig tegenkwam als hij hout aan het was halen voor de kachel. en dat vonden wij helemaal niet raar, dat sinterklaas de pakjes in de schuur had gebracht i.p.v. via de schoorsteen bij de kachel.
vorig jaar ben ik verhuist en toen waren er buren die veel slimmer waren. ze vierden het met de hele familie in huis en vroegen mij om al hun pakjes uit de achterbak van de auto te halen. en dan voor de deur neer te zetten. (het waren bakken vol, en een glijbaan, maar jah het was voor de hele familie) en toen moest ik aanbellen snel om het huis rennen op het raam van de achteur kloppen en zo snel als mogelijk weer naar huis sprinten. even later hoorde ik dat mijn buurjongetje zei: mam, mam kom eens kijken sinterklaas is hier geweest! (jah ik was de deur vergeten van het slot te doen dus ik kon mijn huis niet in maar daardoor hoorde ik wel de reactie) dat was wel grppig dus

mijn vraag aan jullie: hoe kregen jullie ouders het voorelkaar om de pakjes in huis te krijgen?
Advertentie
Oud 14-11-2009, 12:10
Verwijderd
haha onze buurman zette altijd een grote zak met pakjes voor de deur, daarna belde hij aan en rende hij weg
Oud 15-11-2009, 03:24
Pr0xy
Pr0xy is offline
De pakjes stonden op zolder, we hadden geen vaste trap, en zelf deden we het luik niet open, dus op pakjesavond moest mijn moeder toevallig naar de wc elk jaar en als ze dan terugkwam dan zei ze dat ze op zolder wat hoorde. De pakjes waren op zolder gezet als wij nog sliepen of op school waren. Maar ik heb het zelf volgens m'n moeder nooit echt geloofd, dat hele Sinterklaasgedoe, m'n broer wel.
Oud 15-11-2009, 12:27
Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn vader hielp mij en mijn zusje met douchen, terwijl mijn moeder beneden "huishoudelijke klusjes deed". Zij zette dan alle cadeautjes in de woonkamer en riep dan naar boven dat ze Zwarte Piet weg had zien rennen.
Of mijn zusje en ik zaten met mijn vader in de woonkamer, terwijl mijn moeder nog wat opruimde in de keuken. Ze moest dan toevallig nog groenafval buiten weggooien, en zette dan intussen de cadeautjes voor de voordeur. Ze belde aan liep snel weer achterom, om dan dus net gemist te hebben dat Zwarte Piet had aangebeld.

Bij mijn ene oma gingen wij vast naar binnen, terwijl mijn ouders de cadeautjes door het slaapkamerraam binnen zetten; bij de andere werden ze in de schuur gezet terwijl wij vast naar opa en oma gingen. En mijn oom deed dan een zwarte handschoen aan en gooide pepernoten door het ouderwetse luikje in de voordeur.
Oud 15-11-2009, 16:35
Verwijderd
Ik heb geen flauw idee Net als dat ik nog steeds niet weet waar m'n ouders de cadeautjes altijd hadden verstopt en dat wil ik ook niet weten^^
Oud 15-11-2009, 21:04
Roosje
Roosje is offline
Bij ons werd er altijd een brief door de brievenbus gegooid, die wij dan vonden. Die gaf de eerste aanwijzing tot een hele speurtocht, die uiteindelijk uitkwam in één van onze slaapkamers. Mijn papa deed altijd al een tijdje van tevoren, terwijl we "Sinterklaas in Sesamstraat" aan het kijken waren, de cadeautjes van zolder afhalen en ze in de betreffende slaapkamer neerzetten.
Superleuk! <3

En toen ik en m'n oudere zus eenmaal niet meer in Sinterklaas geloofden, mochten wij de speurtocht uitzetten. Hoe tof is dat.
Oud 17-11-2009, 11:00
Missy
Missy is offline
Af en toe legde de buurman de kadootjes voor de deur. Vaak moest één van de ouders even naar het toilet. We moesten altijd hard door zingen, dan legde ze de kadootjes (die om de hoek lagen buiten in een doos/pietenzak), voor de deur. Uiteindelijk mocht iemand dan kijken.

Mijn vader is zelfs een keer zo'n held geweest dat ie een heleboel kadootjes in de schoorsteen van de openhaard had gedaan. Zodat wanneer iemand de luik open deed van de schoorsteen, de kadootjes naar beneden kwamen,
Oud 17-11-2009, 11:18
Tink*
Tink* is offline
Mijn vader of moeder ging naar de wc en drukte of op de bel als hij/zij de pakjes voor de deur had gezet in een grote zak, of ze kwamen gewoon gelijk al met de pakjes binnen onder het mom van 'kijk eens wat ik ineens in de gang/buiten zag staan.'
Oud 17-11-2009, 13:45
Verwijderd
Mijn vader ging altijd naar de wc en liep dan snel achterom om op 't raam te bonzen en de cadeautjes voor de voordeur te zetten. Vervolgens kwam hij weer terug als wij de zak de kamer in sleepten En een buurvrouw heeft ook eens aangebeld en de cadeautjes voor de deur gezet, toen was mijn vader dus wel gewoon bij ons. En mijn zus en ik altijd nog de straat door rennen om te kijken of we Zwarte Piet nog konden zien
Oud 18-11-2009, 23:12
Verwijderd
Citaat:
vorig jaar ben ik verhuist en toen waren er buren die veel slimmer waren. ze vierden het met de hele familie in huis en vroegen mij om al hun pakjes uit de achterbak van de auto te halen. en dan voor de deur neer te zetten. (het waren bakken vol, en een glijbaan, maar jah het was voor de hele familie) en toen moest ik aanbellen snel om het huis rennen op het raam van de achteur kloppen en zo snel als mogelijk weer naar huis sprinten. even later hoorde ik dat mijn buurjongetje zei: mam, mam kom eens kijken sinterklaas is hier geweest! (jah ik was de deur vergeten van het slot te doen dus ik kon mijn huis niet in maar daardoor hoorde ik wel de reactie) dat was wel grppig dus[/B]

Dat wil ik ook een keer doen! Lijkt me zo vet!
Oud 19-11-2009, 13:11
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Mijn oom ging altijd "roken" en dan op de deur kloppen, gingen de kids naar buiten, en toen van binnen uit op de garagedeur kloppen. Gingen de kinderen weer naar binnen, naar de garage en dan lag daar de bult heel cool, ze gingen altijd nog zoeken naar de pieten in de garage, want ja, die hadden daar geklopt.
Oud 04-12-2009, 20:14
Luts
Luts is offline
Citaat:

.....vorig jaar ben ik verhuist en toen waren er buren die veel slimmer waren. ze vierden het met de hele familie in huis en vroegen mij om al hun pakjes uit de achterbak van de auto te halen. en dan voor de deur neer te zetten. (het waren bakken vol, en een glijbaan, maar jah het was voor de hele familie) en toen moest ik aanbellen snel om het huis rennen op het raam van de achteur kloppen en zo snel als mogelijk weer naar huis sprinten. even later hoorde ik dat mijn buurjongetje zei: mam, mam kom eens kijken sinterklaas is hier geweest! (jah ik was de deur vergeten van het slot te doen dus ik kon mijn huis niet in maar daardoor hoorde ik wel de reactie) dat was wel grppig dus
lol, mijn buurvrouw kwam weer ff langs, want ze vroeg of ik het dit jaar weer wou doen en dit jaar zal ik niet vergeten de deur op slot te doen
Oud 05-12-2009, 09:38
Verwijderd
Mijn vader ging altijd even iets in de garage doen en dan met de zakken cadeaus achterom door de garagedeur voor de voordeur, dan snel aanbellen en kloppen en weer terug door de garage. De cadeaus hebben ook wel eens op zolder gestaan en moesten we met een speurtocht ze vinden.

We hadden op de eerste verdieping altijd een soort bergzolder en die ging een paar weken voor Sinterklaas op slot, dus het viel wel op. Maarja, on the other hand, ik heb nooit zo geloofd in het hele Sinterklaas gebeuren.
Oud 07-12-2009, 12:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn vader moest 'even plassen', zette dan de zak met kadootjes voor de deur, en belde aan. Dan rende hij snel via de achterdeur weer naar binnen, om samen met ons de zak naar binnen te halen. Wij (mijn broertje en ik) deden de deur altijd open, en riepen heel hard DANKJEWEL SINTERKLAAS als we de zak meenamen .
Oud 10-12-2009, 10:34
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Mijn vader is zelfs een keer zo'n held geweest dat ie een heleboel kadootjes in de schoorsteen van de openhaard had gedaan. Zodat wanneer iemand de luik open deed van de schoorsteen, de kadootjes naar beneden kwamen,
geniaal
Oud 10-12-2009, 21:13
wup
wup is offline
Haha!

Mijn ouders waren vroeger niet zo orgineel, moeder moest naar de wc en toen kwam toevallig zwartepiet op het raam bonzen. Ze hebben het ook wel eens mijn oom en tante laten doen, Maar hoe ze zo snel die kado´s daar kregen...

Dit jaar moesten we wat bedenken, omdat mijn nichtje nog gelooft. We vierden het op 6 december, maar mijn moeder (oma in dit verhaal) had sinterklaas een brief geschreven en gevraagd of het ook een dag later kon.
Toen hing er een brief, met daarin de boodschap dat dat natuurlijk niet kon. Haha, mijn nichtje moest echt bijna janken awww. Maar het eindigde ermee dat ze het de dag ervoor al ergens hadden verstopt en dat ze maar moesten zoeken.

Ook grappig. In een gedicht stond ook dat er een pakje in de meterkast stond. Mijn andere nichte sprong op om te gaan zoeken, tot ze zicht bedacht dat ze niet wist wat een meterkast was
Oud 12-12-2009, 22:14
Xantalien
Xantalien is offline
Mijn ouders deden dat op verschillende manieren, de ene keer vlogen er bijna pepernoten DOOR het raam heen omdat een van de buren iets te hard smeet, de andere keer werd er gewoon aan gebeld en stonden er 2 of 1 zakken pakjes in de stromende regen buiten xD Of dan moest mijn vader even de 'schuur' in. Dat was toen nog verboden terrein voor mij... En plotseling werd er dan aangebeld of geklopt op de ramen. Dat ik dat niet door had, dat sinterklaas altijd kwam als een van mijn ouders weg waren. Maar de leukste was toch wel toen het hele gezin boven en mn moeder had met een tape recorder geklap van kastjes e nde deuren enz. opgenomen, en toen zette ze de radio keihard aan, met die tape erin. En toen rende ik vol goede moet de trap af, dus het zweet stond bij mijn ouders al op hun kop dat ik erachter zou komen dat het de radio was, maar aan het einde van de trap durfde ik niet meer, hihi.
Oud 12-12-2009, 22:43
Verwijderd
Wij hebben nooit in Sinterklaas gelooft, we kregen natuurlijk wel altijd wat en mochten ook onse schoen zetten en dan deden onze ouders er iets leuks in... ik heb geen flauw idee waar mijn ouders dat altijd voor ons verborgen hielden!
Advertentie

Regels voor berichten