Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn oom ging altijd "roken" en dan op de deur kloppen, gingen de kids naar buiten, en toen van binnen uit op de garagedeur kloppen. Gingen de kinderen weer naar binnen, naar de garage en dan lag daar de bult
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Mijn vader ging altijd even iets in de garage doen en dan met de zakken cadeaus achterom door de garagedeur voor de voordeur, dan snel aanbellen en kloppen en weer terug door de garage. De cadeaus hebben ook wel eens op zolder gestaan en moesten we met een speurtocht ze vinden.
We hadden op de eerste verdieping altijd een soort bergzolder en die ging een paar weken voor Sinterklaas op slot, dus het viel wel op. Maarja, on the other hand, ik heb nooit zo geloofd in het hele Sinterklaas gebeuren. |
![]() |
|
Mijn vader moest 'even plassen', zette dan de zak met kadootjes voor de deur, en belde aan. Dan rende hij snel via de achterdeur weer naar binnen, om samen met ons de zak naar binnen te halen. Wij (mijn broertje en ik) deden de deur altijd open, en riepen heel hard DANKJEWEL SINTERKLAAS als we de zak meenamen
![]()
|
![]() |
Haha!
Mijn ouders waren vroeger niet zo orgineel, moeder moest naar de wc en toen kwam toevallig zwartepiet op het raam bonzen. Ze hebben het ook wel eens mijn oom en tante laten doen, Maar hoe ze zo snel die kado´s daar kregen... Dit jaar moesten we wat bedenken, omdat mijn nichtje nog gelooft. We vierden het op 6 december, maar mijn moeder (oma in dit verhaal) had sinterklaas een brief geschreven en gevraagd of het ook een dag later kon. Toen hing er een brief, met daarin de boodschap dat dat natuurlijk niet kon. Haha, mijn nichtje moest echt bijna janken awww. Maar het eindigde ermee dat ze het de dag ervoor al ergens hadden verstopt en dat ze maar moesten zoeken. Ook grappig. In een gedicht stond ook dat er een pakje in de meterkast stond. Mijn andere nichte sprong op om te gaan zoeken, tot ze zicht bedacht dat ze niet wist wat een meterkast was ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mijn ouders deden dat op verschillende manieren, de ene keer vlogen er bijna pepernoten DOOR het raam heen omdat een van de buren iets te hard smeet, de andere keer werd er gewoon aan gebeld en stonden er 2 of 1 zakken pakjes in de stromende regen buiten xD Of dan moest mijn vader even de 'schuur' in. Dat was toen nog verboden terrein voor mij... En plotseling werd er dan aangebeld of geklopt op de ramen. Dat ik dat niet door had, dat sinterklaas altijd kwam als een van mijn ouders weg waren. Maar de leukste was toch wel toen het hele gezin boven en mn moeder had met een tape recorder geklap van kastjes e nde deuren enz. opgenomen, en toen zette ze de radio keihard aan, met die tape erin. En toen rende ik vol goede moet de trap af, dus het zweet stond bij mijn ouders al op hun kop dat ik erachter zou komen dat het de radio was, maar aan het einde van de trap durfde ik niet meer, hihi.
![]()
|