Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2009, 05:37
Verwijderd
Voordat ik ga slapen, wil ik nog graag deist1 topic openen. Want ik wil jullie vertellen wat ik zo gaaf vind in ons huis. Wij hebben dus een speciale lamp die werkt zonder lichtschakelaar. Nou, hoe werkt de lamp, door in je handen te klappen? Nee. Wij hebben een speciale schakelcode ontwikkeld. Wanneer je de stekker in het stopcontact steekt, gebeurt er niets. Om het licht aan te doen, dien je een keer licht te tikken op de lamp. Dan staat deze op de dimstand. Als je er een tweede tik aan geeft, geeft de lamp 'normale' verlichting. En bij de derde tik komt er zeer fel licht uit. Doe nog een keer een tikje geven en het licht gaat uit. "Ik wil ook zo'n lamp, waar koop ik die?" Niet. Een aantal jaren geleden heeft de lamp een paar keer een harde val gemaakt; sindsdien heeft 'ie op deze manier gewerkt, keurig en altijd. Tot dan was het een gewone lamp, waarvan je gewoon de stekker in het contact moest steken om het licht aan te doen. Uiterlijk is 'ie ook wel veranderd. Vroeger leek 'ie op een wolkenkrabber, nu is het meer de toren van Pisa.

1Deist is de samensmelting van dees of deze met dit, ook wel het meerzijdig aanwijzend voornaamwoord genoemd.

TS is begonnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2009, 07:44
Neko*
Neko* is offline
Wij hebben ook zo'n lamp, alleen moet je dan zeg maar de standaard aanraken. 1 keer is dimstand, 2 keer is 'normaal', 3 keer maakt dat hij je verblind. Oh, en de 4e keer gaat hij natuurlijk uit. Het enige verschil is dat onze lamp ook echt zo hoort te werken, en die van jullie blijkbaar niet.

Verder ga ik nog even denken, maar volgens mij heb ik niet echt vreemde dingen in t huis.
Oud 03-12-2009, 08:00
Verwijderd
Wij hebben mij in huis, dat is toch al wel iets heel aparts
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 12:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou uhm....wij hebben een stuk of veertig brandblussers en pak 'm beet 300 verbandtrommels in huis hangen!!

(En zelfs dat is niet echt noemenswaardig)
Oud 03-12-2009, 12:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou ja, ik heb wat martial arts wapentuig in huis liggen....Hmm...
Oud 03-12-2009, 12:31
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb een bonsaieik, zelf gekweekt uit een eikeltje. zeer noemenswaardig
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 13:36
Verwijderd
Citaat:
*verhaaltje over lamp*

TS is begonnen.

Gaaf zo'n lamp, wel cool dat hij ook zo blijft werken. Wij hebben een lamp die je vanaf een afstand aan kunt doen, met een afstandsbediening, maar je hoeft hem niet te richten.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 14:48
Verwijderd
Een gevulde jukebox. honderden cd's. honderden boeken.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben ook zo'n lamp, alleen moet je dan zeg maar de standaard aanraken. 1 keer is dimstand, 2 keer is 'normaal', 3 keer maakt dat hij je verblind. Oh, en de 4e keer gaat hij natuurlijk uit. Het enige verschil is dat onze lamp ook echt zo hoort te werken, en die van jullie blijkbaar niet.

Verder ga ik nog even denken, maar volgens mij heb ik niet echt vreemde dingen in t huis.
Nope. Bij aanraking geberude vroegah niks.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 15:21
Missy
Missy is offline
Het enige spetterende wat ik kan bedenken is een bubbelbad en een kast vol met banden.
Oud 03-12-2009, 15:21
Batave
Batave is offline
Wij hebben ook zo'n lamp, en wij hebben meerdere kunstwerken van een overleden vriend in huis hangen.
Oud 03-12-2009, 15:53
Rivka
Rivka is offline
Een supergaaf schilderij van een piano en honden
Oud 03-12-2009, 15:58
Sherlock
Sherlock is offline
wij zijn volgens mij het enige gezin in NL met een oldskool(dikke) TV in de huiskamer
Oud 03-12-2009, 16:04
Batave
Batave is offline
Citaat:
wij zijn volgens mij het enige gezin in NL met een oldskool(dikke) TV in de huiskamer
nee hoor
Oud 03-12-2009, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Hebben wij ook. Al zijn wij niet echt een gezin.

Ehm. Verder weet ik niets. Ja ook een paar honderd boeken, maar dat vind ik niet zo heel noemenswaardig. En konijnen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 16:17
IKBENBABSNIET
IKBENBABSNIET is offline
mijn moeder bedenkt altijd 'leuke' alternatieven voor een kerstboom. vorig jaar hadden we een kerstPAAL :')
Oud 03-12-2009, 16:20
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
zo een lamp hebben we ook.
Euhm! we hebben vaak meerdere dingen van een soort! Zo hebben we 2 computers beneden staan, 3 laptops(mijne inc.), 2 koelkasten en 2vriezers (komt doordat er 2keukens zijn), 3 tv's.... en sinds kort een bubbelbad! maar daarvan heb ik nog niet echt kunnen genieten.
Oja een paar domme sporttoestellen die ik nooit gebruik.
Met citaat reageren
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
mijn moeder bedenkt altijd 'leuke' alternatieven voor een kerstboom. vorig jaar hadden we een kerstPAAL :')
sexyyy
Met citaat reageren
Verwijderd
Oh wij gaan volgende week weer de Arecapalm versieren voor de kerst
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 16:32
Issun
Issun is offline
Een foto van een groepje oude mensen in Parijs. En een Japans trommeltje uit Roemenië.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 22:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wij hebben drie keukens, twee badkamers en nog twee wc's en twee piano's (een 'gewone' en een steinwayconcertvleugel). Dus wij hebben ook veel dingen dubbel!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 22:21
Batave
Batave is offline
twee piano's? do want.
Oud 03-12-2009, 22:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ja want mijn stiefmoeder had er een en ik ook dus toen hebben we de mijne in het tuinhuisje gezet en nu kunnen we allemaal tegelijk studeren
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 22:23
Batave
Batave is offline
Wij hebben een schimmel thuis, gewone piano:

die ongeveer.
Oud 03-12-2009, 22:24
Verwijderd
o en mijn ouders hebben mij in huis, op zich ook wel noemswardig.

twintig jaar oude ski's trouwens ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2009, 22:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh iedereen in dit huis heeft trouwens zijn eigen strijkijzer
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 11:18
Verwijderd
Een verzameling blaasinstrumenten, die spaar ik en een kachel. Een een toeter die ze bij het roeien gebruiken om naar de roeiers te roepen. Een een soort hometrainer met virtuele omgevingssimulatie.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 18:30
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Een gevulde jukebox. honderden cd's. honderden boeken.
Gaaf

Ik kom een keertje langs!
Oud 05-12-2009, 21:20
Rivka
Rivka is offline
Mooie boeken!
Oud 05-12-2009, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Gaaf

Ik kom een keertje langs!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 10:12
Nona
Nona is offline
Soija, weet je wel heel zeker dat je niet voor de gek gehouden bent?
Oud 07-12-2009, 11:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn ouders hebben een pooltafel in de huiskamer, en een urinoir, niet in de huiskamer.
Oud 07-12-2009, 14:02
Miekje*
Miekje* is offline
Wij hebben een toch wel vrij uitgebreidde keuken voor een rijtjeshuis. En mijn moeder heeft een heuze hobbykamer, ook al is dat niet zo spectaculair. En ook wij zijn in het bezit van een tv 'met kont'. Meer dan honderd boeken zijn zijn er hier ook wel aanwezig, evenals honderden cd's. Wel noemenswaardig: mijn vader heeft bij een of andere kenniswedstrijd ooit een hele mooie antieke pop gewonnen met Zeeuwse kledendracht. Die staat altijd en eeuwig bovenop de meidenkast in de gang, mooi ding is dat. Ook wel leuk om te vermelden: mijn moeder houdt van een gezelllige wc. Dat betekent dus dat er een kapstokje in hangt met geurzakjes en gedroogde bloemen, en een plankje met prullaria er op. Boven het spoelbakje hangt zelfs een sierspiegeltje met kaarsenstandaards erop.
Oud 07-12-2009, 14:08
Verwijderd
Meer dan honderd boeken heb je toch ook al vrij gauw. Daar vul je net een Billy mee.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 14:11
Verwijderd
honderd staan er op mijn kamer ook wel.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 15:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, ik heb zo'n 250 dvd's .
Oud 07-12-2009, 17:06
Rivka
Rivka is offline
Een prachtig kunstboek van Chagall
Oud 07-12-2009, 18:46
Verwijderd

We hebben zo'n kleurenlamp. Best leuk.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Meer dan honderd boeken heb je toch ook al vrij gauw. Daar vul je net een Billy mee.
En drie Billies (Billy's?) die uitpuilen?

Veel boeken dus. En zo'n ding:

Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 20:02
Verwijderd
Tering wat gaaf waar haal je die vandaan?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 20:11
Batave
Batave is offline
Citaat:
Tering wat gaaf waar haal je die vandaan?
Oud 07-12-2009, 21:24
Verwijderd
Ik zie die constant hier in Amsterdam, in van die Expo-achtige winkels met rare plastic voorwerpen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 00:22
Verwijderd
Mijn vader heeft geloof ik zo'n 10 boekenkasten die uitpuilen.
Verder hadden we - toen ik ook nog thuis woonde - ooit een bizarre bank. Het was een hele grote houten bank en hij was afkomstig uit de wachtkamer van een ministerie. Telkens als er iemand bij ons thuis kwam was het eerste dat die persoon zei 'Wat een schitterende bank' om vervolgens op een stoel te gaan zitten, want erg comfortabel zat de bank niet, helaas. Maar hij was gewoon huge.

Ik heb een speelgoedkist op wieltjes, door mijn opa ooit gemaakt voor Sinterklaas. Verder heb ik ook veel dvd's. Geen idee hoeveel precies.
En ik heb Vasicons.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 00:27
Martiño
Martiño is offline
Minke, je vergeet de schildpad!
Oud 08-12-2009, 00:29
Verwijderd
Oh ja, natuurlijk. Mijn ouders hebben Ieorg Idur, een schildpad, in de tuin. Een landschildpad die vrolijk door de tuin wandelt, witbrood met melk eet, van de tuinsproeier houdt en zich 's winters ingraaft.
Hij stond ook in het koopcontract van het huis. Hij woont er nu zo'n 50 jaar.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 00:31
Martiño
Martiño is offline
<3
Oud 08-12-2009, 08:18
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Oh ja, natuurlijk. Mijn ouders hebben Ieorg Idur, een schildpad, in de tuin. Een landschildpad die vrolijk door de tuin wandelt, witbrood met melk eet, van de tuinsproeier houdt en zich 's winters ingraaft.
dat vind ik wel echt heel gaaf.

Ik geloof dat het enige noemenswaardige hier in huis toch een paralympische (is dat een woord, überhaupt? ) medaille is en 2 van die rare eekhoorn mascottes van de spelen.
Oud 08-12-2009, 08:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Omg do want! En in het koopcontract
Oud 10-12-2009, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Wat stoer.
Wel grappig dat de schildpad z'n naam heeft te danken aan een kinderboek.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 14:26
Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
Citaat:
Nee hoor, wij ook. Onze oude was van ouderdom gesneuveld. Dus ik dacht.. wow misschien gaan mijn ouders over tot t nieuwste van t nieuwste.. en dan kopen ze net zo een dikke oldskool tv als voorheen mij maakt het niet uit, als er maar leuke films op gekeken kan worden haha.
Reageren

Regels voor berichten