Advertentie | |
|
![]() |
|
@Kous: zowel mannen als vrouwen kijken vooral naar houding en gedrag. niet zozeer innerlijk. En wat is het innerlijk eigenlijk, we kennen onszelf niet eens 100%, laat staan een ander. Je kent alleen het deel van de ander dat die aan je laat zien.
Ik gedraag me naar meiden gemiddeld heel anders dan naar jongens, en naar elk individu apart gedraag ik me ook weer anders, en in verschillende groepen ook weer. de manifestatie naar de buitenwereld van mn innerlijk is dus voortdurend anders. En dat geldt voor zo'n beetje iedereen lijkt me. dat en we hebben allemaal een andere smaak, hoewel bepaalde eigenschappen wel veelgewilt zijn.
|
Verwijderd
|
Ik vind uiterlijk wel belangrijk, maar niet als in dat iemand knap moet zijn want dat interesseert me juist heel weinig. Ik hecht er bijvoorbeeld meer waarde aan dat iemand er goed verzorgd uitziet. Ik kan dat innerlijk en uiterlijk nooit zo goed los van elkaar zien: ik kan niet naar iemand kijken zonder op zijn of haar uitstraling te letten, en die uitstraling zegt weer heel erg veel over het innerlijk dus je (ik) kan eigenlijk nooit puur voor iemands uiterlijk vallen. Als ik het zo goed verwoord.
Iemand kan bijvoorbeeld qua uiterlijk wel heel knap zijn, maar als diegene dom overkomt of alleen maar een chagrijnige kop kan trekken bestempel ik hem alsnog als lelijk. Mooi heeft voor mij niet zo veel met de buitenkant te maken. Conclusie: mooi innerlijk + verzorgd uiterlijk = win. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ga eerlijk wezen, Ja ik kijk absoluut eerst naar uiterlijk en dan naar innerlijk. Maar heb zelf ook een vriendje gehad, die ik gewoon eerst had als vriend en die zo aardig was dat ik hem leuk begon te vinden. Maar het liefst wil ik natuurlijk een mooi uiterlijk en een super mooi innerlijk ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik val op innerlijk en uitstraling.
Vooral een bepaalde uitstraling kan ik verliefd op worden. Die uitstraling zie ik meestal ook pas na een tijdje. Dat samen met een goed innerlijk maakt het voor mij al perfect. Mijn vorige vriendin was ook niet echt knap maar die lieve schattige uitstraling en innerlijk was gewoon veel belangrijker! Uiterlijk is meer is voor de 1e blik, maar ik zal nooit daardoor op iemand vallen |
![]() |
|
![]() |
Mensen kijken ALTIJD naar uiterlijk. Ongeacht van wat ze zeggen. Een eerste indruk is in no-time gemaakt. Zie iemand lopen en je hebt er een beeld van. Je denk dan al die persoon min of meer te kennen. Onzin, maar het bepaald al wel of je iemand mag wel of niet.
Bij negatieve indruk kan het leiden tot 'pfff, dacht ik het niet', Terwijl wanneer je positief gestemd was je sneller hebt van 'ohja, kan je es hebben he'. Indrukken, uiterlijk dus, extreem belangrijk. Voor een relatie denk ik wel degelijk dat innerlijk belangrijk is. Zeker hoe langer de relatie duurt hoe belangrijker. Je vriendin kan nog zo knap zijn, maar als het een blonde tut is die op elk niveau van algemene kennis stil valt ga je je er vanzelf zo aan ergeren dat je d'r wel een keer buiten flikkert. Wel is het zo dat mannen uiterlijk belangrijker blijven vinden. Dat schijnt gezondheid uit te stralen en zou goed zijn voor de kinderen. Vrouwen zoeken macht. Dus gespierd en/of veel geld. Omdat dit bescherming bied voor haar en kind. Daarom wordt ook vaak gezegd dat vrouwen materialistisch zijn. Spullen vertegenwoordigen een waarde, geld. En dus macht, en dat bied veiligheid. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik hou wel van specifieke uiterlijke kenmerken...
erg cliche natuurlijk maar op de lange termijn gaat innerlijk meer meetellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben nu 18 en ik hoop maar dat die vrienden er zijn. Vermoed van wel. Grappig eigenlijk. De meesten hier zeggen eerst naar uiterlijk te kijken. Maar zoveel echt knappe mensen lopen er niet rond, zeg nou zelf. Goed, het is wel fijn als iemand er verzorgd uitziet, maar als je voor écht knap gaat kun je lang zoeken. En kijk nou zelf eens in de spiegel en oordeel eerlijk. Is het wel eerlijk als jij naar een superknap iemand zoekt terwijl je zelf ook niet moeders mooiste bent? |
![]() |
|
Ik kijk als eerst naar het uiterlijk, maar als het innerlijk me niet bevalt ga ik natuurlijk geen moeite doen om een relatie te starten. Maar als ik een meisje leer kennen die ik op het eerste gezicht niet bijzonder mooi vind maar wel een mooi innerlijk heeft, val ik daar wel op. Iemand met een bijzonder mooi innerlijk vind ik mooier dan iemand met een bijzonder mooi uiterlijk.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik hoop zo dat dit een troll is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je eerste indruk is echter, kleding (wealth), social allignments( leader of men ), preselection ( jaloezie ), athletisisme ( een 6-pack hoort niet bij het uiterlijk, maar is een verworven eigenschap, is protector of loved ones). Al DIE eigenschappen vertellen je ( onbewust ) of een persoon aantrekkelijk is of niet. Aantrekkelijkheid heeft bijna NIKS te maken met uiterlijk. althans voor aan vrouw toch niet. Een man hecht daarintegen meer belang aan het uiterlijk( symmetrie van het lichaam, aangezicht ).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() @Micromensje: Waar haal jij vandaan dat naar uiterlijk kijken hetzelfde is als alleen maar heel knappe mensen willen? Ik vind mijn vriendje er woest aantrekkelijk uitzien, maar ik ben echt niet zo naief om te denken dat iedereen dat vindt. Het gaat erom wat ík fysiek aantrekkelijk vind, niet wat de massa vindt. Ik moet hem fysiek aantrekkelijk vinden, maar dat wil niet zeggen dat hij waanzinnig knap moet zijn. Daarnaast, zelfs al was ik hondslelijk, dan nog was het mijn goed recht alleen maar heel knappe mensen te willen. Heb ik waarschijnlijk alleen weinig succes mee. Gelukkig zijn vrijwel alle mensen niet echt lelijk en ook niet echt heel knap, en vindt men mensen in zijn eigen aantrekkelijkheidsklasse meestal ook wel aantrekkelijk, dus dat komt allemaal wel goed uit. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Uistraling is idd wel een mooie, sommige dames hebben iets van 'tadaa, hier ben ik, gezellig terrasje doen?' waar anderen wellicht 'okay, ik heb verstand van make up zoals je kan zien, maar praat wel langzaam en alleen over TMF anders is het niet te volgen'.
Vriend van me had zo'n vriendin. Helaas was het ook nog ongeveer zo ook, ongeacht van welk gesprek we begonnen, van barack tot wilders, van een hbo opleiding tot hoe een fietsbeld werkt, ze leek voordurend in een hypnotische trance, totdat ze merkte dat iemand iets tegen haar ging zeggen/vragen, toen was ze drinken halen of voerde ze het idee van 'just smile and wait' uit. |
![]() |
|
![]() |
Nu ik dit zo heb gelezen, besef ik dat ik wellicht ongeloofwaardig zal overkomen, maar ik kijk écht alleen naar het innerlijk! Ik ga ook niet echt om met de popie-jopies op school, omdat dit meestal nogal oppervlakkige kinderen zijn (je hebt natuurlijk wel een boel uitzonderingen hoor
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het hangt ervan af of je spreekt over een vriendschap of over een relatie. Met een afstotelijk iemand kan ik best vrienden worden, het hangt maar net van zijn/haar innerlijk af, maar wat een relatie betreft heb je wel gelijk, want als je met iemand een relatie hebt, dan moet er wél aantrekkingskracht zijn vind ik ![]() Maar met iemand met een nare persoonlijkheid (of een gebrek eraan) zou ik bevriend willen worden noch een relatie willen hebben ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
en gooi die clichés dat alle mannen alleen op het uiterlijk letten eens overboord zeg. misschien dat het opgaat voor het 16-jarige pubervolk, dat in bijzijn van de vriendjes standaard achter 'het mooiste meisje van de klas' aanhuppelt, maar een beetje meer dan primitief mens prikt daar makkelijk doorheen.
ik val écht niet op uiterlijke schoonheid. |
![]() |
|
Het is wel leuk om eerst het innerlijk beter te leren kennen en dan pas te focussen op het uiterlijk. Dat is eigenlijk meer iets dat je via fora kunt doen, dus niet heel praktisch verder. Maar mijn forum-/msndates van vroeger hadden daardoor wel iets speciaals. Dan merk je dat je je veel minder snel aan uiterlijke dingen ergert.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
'Het schoonheidsideaal' (betoog?) kayce | 3 | 01-05-2004 21:49 | |
Liefde & Relatie |