Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2010, 18:19
Verwijderd
Hoihoi, gaan we weer met ons rare hondje hoor.. hij is in hongerstaking. Niet omdat ie ziek is, maar omdat hij het voer van het huismerk niet lust. Nu ga ik er vanuit dat het spul niet giftig is (Markant huismerk voer voor kleine honden) dus in mijn opinie stelt hij zich aan. Vanuit die gedachte hebben we hem sinds gistermorgen ook niks anders gegeven. Normaal eet hij 's avonds vaak iets uit de pot mee, maar dat heeft hij nu niet gekregen. Gister ging hij daarna een paar brokjes proberen, maar het bakje zat nog supervol vanmorgen. En nu heeft hij dus de hele dag niets gegeten. Weer geen warm eten, maar nu probeert hij de brokjes niet eens meer...

Nu dus mijn vraag of hij ons gewoon zit te kutten, of dat hij die dingen écht niet herkent als iets eetbaars? Ik wil beslist niet te snel toegeven, maar het is al zo'n mager ding - ik vind het echt sneu worden dat hij niks eet En mijn vader wordt boos omdat hij vindt dat die hond gewoon moet eten wat hij lust
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2010, 18:20
Verwijderd
Euh misgeklikt! Verplaatsen naar Flora en Fauna aub?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 18:44
WAT
WAT is offline
tjah, sommige honden zijn heel kieskeurig, zo eet onze hond eigenlijk maar 1 merk en dan ook nog eens een specifieke soort met plezier.... De rest laat hij na een paar dagen staan. We hebben het geluk dat het niet zo duur is en dat hij idd ook met de pot mee eet.

Maar succes want honden kunnen heel koppig zijn
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 21:05
palindrome
palindrome is offline
Beter voer geven , bijvoorbeeld van Royal Canin of Hill's. Je betaalt wel wat meer maar de kans op gezondheidsproblemen wordt wel kleiner, ik spreek uit ervaring.
Onze kat at op een gegeven moment ook geen huismerk brokjes en Whiskas enzo meer en kreeg huidproblemen en toen op aanraden van de dierenarts Hill's gegeven en ze is nu weer kerngezond
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 11:45
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Euh misgeklikt! Verplaatsen naar Flora en Fauna aub?
Oud 07-01-2010, 13:16
MTpower
MTpower is offline
Honden zijn over het algemeen niet zo kieskeurig qua eten. Als hij 2 dagen lang die brokken niet aanraakt zou ik toch wat anders proberen.
Wissel je ook vaak van voer?
Onze hond kreeg jarenlang altijd dezelfde brokken, die zijn toen uit de handel gegaan en moesten we noodgedwongen overstappen op ander voer. Dat wilde hij toen ook niet eten. Toen weer overgestapt op ander voer en dat eet hij nu nog steeds
Oud 07-01-2010, 14:58
Verwijderd
Nee, we wisselen nauwelijks... daar zal het ook wel aan liggen. Weet niet of ie het ondertussen gegeten heeft, ben niet meer bij de ouders, maar als hij te lang niet er van eet, krijgt ie toch maar 't andere merk weer... maar ik vind het wel onzin >_> autistisch beest.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 16:20
Kommunist
Kommunist is offline
vrees dat je inderdaad t beste kan wisselen van voer. mijn hondje eet altijd Farm Food, niet te duur kan elke soort hond eten, dus groot, klein, pup, oud, maakt niet uit.

we hebben hem ook wel s ander eten gegeven dat vond hij dan vaak niet lekker en als ie t uiteindelijk toch at ging hij aan de diarree.....

farm food dus!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 18:49
Thinus
Thinus is offline
wat een diva. onze hond eet alles
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 22:04
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
vrees dat je inderdaad t beste kan wisselen van voer. mijn hondje eet altijd Farm Food, niet te duur kan elke soort hond eten, dus groot, klein, pup, oud, maakt niet uit.

we hebben hem ook wel s ander eten gegeven dat vond hij dan vaak niet lekker en als ie t uiteindelijk toch at ging hij aan de diarree.....

farm food dus!
Eén van mijn honden kan juist absoluut niet tegen farm food. Ik geef zelf voor van Royal Canin, Croc. Dit kost 35 euro voor 15 kilo ofzo, dus echt niet duur. En het is echt super! Ze vinden het lekker en het is kwalitatief goed, ik zou zelf eerder voor Royal Canin gaan dan voor Farm Food, ik hoor namelijk vaker negatieve verhalen over FF.
Oud 08-01-2010, 17:04
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik geef hier caracroc (oid), is ook echt niet duur, en wordt met smaak gegeten. Maar ben ook nog niks tegen gekomen wat ie niet eet.
Oud 10-01-2010, 12:21
Verwijderd
Hij heeft nu weer bonzo, zij het dan per ongeluk die voor grote honden, maar dit eet hij weer wel. Inderdaad een diva

Mijn ouders konden het niet meer aanzien toen hij op een gegeven moment tóch aan het eten was, maar dat piepend deed... brokje, PIEP, brokje, PIEP Dus toen heeft mijn vader een grote zak verkeerd voer gehaald maar wel vanc het goeie merk. Watje is die kerel ook
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 18:42
Stefanie
Stefanie is offline
Wist je dat in het (goedkopere) voer, Pedigree Bonzo en Frolic, wat vooral bij supermarkten wordt verkocht niet zo goed is voor je hond? Er is veel zout in verwerkt, dat op langere termijn heel slecht is voor de nieren je hond.

Je kunt het best een 'wat duurder' voer kopen, waar minder zout in is verwerkt.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 22:46
Verwijderd
Bron?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 23:07
Thinus
Thinus is offline
ja volgens mij had ik dit pas ook ergens gelezen. in de spits of metro volgens mij
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 10:41
AlopiA
AlopiA is offline
Klopt inderdaad, vraag maar aan een willekeurige dierenarts. Overigens hoeft goed voer niet altijd duurder te zijn, het voer wat ik eerder al noemde, Royal Canin Croc, is 35 euro voor 15 kilo. Bonzo kost ook 30 of 35 euro voor 15 kilo. Je kunt dat gewoon bij de dierenwinkel kopen, maar ook via internet. Ik heb wel een betrouwbare website voor je als je dat wilt.

Wel een diva hoor, ze weet precies hoe ze je ouders moet bespelen om haar zin te krijgen
Oud 11-01-2010, 14:00
Volk
Volk is offline
En als je nou de brokken van het lekkere merk mengt door de brokken van het niet lekkere merk?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 18:01
Verwijderd
Dan vist hij de brokken die hij lust eruit, en laat hij de rest liggen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 22:30
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Bron?
Je zou zelf eens kunnen kijken op de verpakkingen van hondenvoer. Daarnaast zit er in 'goedkoper' voer veel afval (zoals dierlijk meel). Ik heb het ergens gelezen, maar waar dat weet ik niet meer.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 14:48
klompje
klompje is offline
Citaat:
Bron?
Een vriendin van mij, die paravetinair is, vertelde me dat ook.
Oud 12-01-2010, 22:13
Verwijderd
Dat is een drogreden natuurlijk Maar ik neem het van jullie aan hoor en mijn ouders willen ook wel ander voer kopen Hij drinkt ook superveel, dat heeft daar misschien ook mee te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten