Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2009, 17:28
dennis018
dennis018 is offline
heb jij aparte eet/drink gewoontes?, eet of drink jij dingen op een aparte manier?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2009, 17:30
dennis018
dennis018 is offline
om te beginnen>>

ik vind het erg lekker om cola helemaal te laten bevriezen en dan het ''ijs'' cola kapot te slaan en dan brokje voor brokje op te ''eten''

een tompouce eet ik laag voor laag op

ik bewaar bij de warme maaltijd altijd de ''lekkerste'' hap voor het laatst
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 22:11
Verwijderd
Haha wat jij zegt deed ik altijd met sinas, en dan uit de beker lepelen door het kapot te schrapen. Mjam!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 22:30
Batave
Batave is offline
Bij warm eten:
eerst vlees,
dan aardappels of iets anders in die richting,
dan rest.
Oud 31-10-2009, 23:34
AzN
AzN is offline
Citaat:
Haha wat jij zegt deed ik altijd met sinas, en dan uit de beker lepelen door het kapot te schrapen. Mjam!
Dat concept hebben ze in Duitsland uitgewerkt :

't Zijn bekertjes siroop (natuurlijk aangelegd met water) in verschillende smaken, die je moet bevriezen en al schrapend met 'n lepeltje moet eten. Wie weet breekt 't product in Nederland ook nog wel door, hier in Zuid-Limburg is 't al 'n grote hit in ieder geval .
Oud 01-11-2009, 10:37
Mariee-k
Mariee-k is offline
Citaat:
om te beginnen>>

ik vind het erg lekker om cola helemaal te laten bevriezen en dan het ''ijs'' cola kapot te slaan en dan brokje voor brokje op te ''eten''

met die tompouce doe ik hetzelfde haha
het roze eet ik als laatst op
Oud 02-11-2009, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Bij warm eten:
eerst vlees,
dan aardappels of iets anders in die richting,
dan rest.
ja, dat doe ik ook, want ik eet langzaam en koud vlees vind ik niet lekker maar koude groenten wel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 14:32
Batave
Batave is offline
Hmmm, ik eet eigenlijk best wel snel
Oud 02-11-2009, 16:15
MTpower
MTpower is offline
Ik bewaar áltijd het lekkerste tot het laatst. Als ik een bakje friet eet ook, als ik dan een frietje zie liggen die gewoon perfect is, met de perfecte hoeveelheid mayo er op. Dan laat ik die liggen tot het laatst. Als dan iemand komt 'even proeven' en hij pakt dat ene frietje, dan word ik boos
Oud 02-11-2009, 17:21
dennis018
dennis018 is offline
ik drink bijna altijd cola uit 0.5 liter flesjes
meestal als er nog gneoeg voor 1 glas inzit, dan fries ik dat in.. sla als het bevroren is de inhoud ervan in blokjes en eet/drink het dan op
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 10:06
wup
wup is offline
Ik ruik overal aan. Vaak ook even aan de koffie enzo van andere mensen ( niet bij vreemden uiteraard, maar mag graag boven de koffie van mijn moeder hangen bijvoorbeeld).
Verder eet ik vrij normaal geloof ik, al doopte ik vroeger altijd mijn chips in de cola. Of ik verkruimelde de chips en deed er cola over, als een soort papje. Maar dat doe ik niet meer. Wel móet er cola bij de chips, dat hoort gewoon zo.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 14:31
palindrome
palindrome is offline
Ik heb soms de neiging om chips waarop veel zout/specerijen zitten die eraf te likken. Of bij van die zoute stokjes het zout eraf eten en dan het stokje zelf.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Ik bewaar áltijd het lekkerste tot het laatst. Als ik een bakje friet eet ook, als ik dan een frietje zie liggen die gewoon perfect is, met de perfecte hoeveelheid mayo er op. Dan laat ik die liggen tot het laatst. Als dan iemand komt 'even proeven' en hij pakt dat ene frietje, dan word ik boos
Dat ken ik ^^

Ik bewaar het lekkerste ook voor het laatst: ik eet een boterham rondom zodat de korstjes weg zijn en het zachte middengedeelte als laatste kan gegeten worden. (Dat was ik overigens ook een keer op Werchter aan het doen met een hamburger en net toen ik de laatste, beste hap wou eten, stootte iemand het uit mijn handen, goh wat was ik pissig ^^). Met kaas precies het zelfde, eerst de stukken die aan de korst zaten, dan het binnengedeelte. Vlees bewaar ik bij een warme maaltijd altijd als laatst omdat ik dat het lekkerste vind.

Ik eet M&Ms in een kleurenvolgorde. Eerst de lelijke kleuren en dan de mooie kleuren omdat die het 'lekkerst' zijn. Volgorde: Bruin, geel, rood, groen en blauw.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 15:27
dennis018
dennis018 is offline
Broodje gesmolten kaas!! (witte boterham + boter + plak kaas en dan 30 sec in de magnetron)

Iemand anders die dit ook welis eet?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 15:29
Batave
Batave is offline
Ik eet dan een bruine boterham en een stuk spek er boven op. Dan lekker veel curry mm...
Oud 04-11-2009, 17:49
wup
wup is offline
Citaat:
Broodje gesmolten kaas!! (witte boterham + boter + plak kaas en dan 30 sec in de magnetron)

Haha, toen de magnetron nog 'nieuw' was, deden we dit wel eens, want we vonden het fantastisch. Vroegah aten we op zondag avond altijd broodjes met kaas uit de oven en dat heeft het een tijdje doen vervangen. Al heeel lang niet meer gehad dus, maar vond het wel lekker.

Ik neem ook altijd de lekkerste hap als laatste en baal dan ook als het minder lekker was dan verwacht ( als er bijvoorbeeld te veel saus op zit ofzo.. grr) En lekkere patatjes bewaar ik zeker haha.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 19:50
punkstar
punkstar is offline
een tompouce snij ik eerst horizontaal doormidden, eet dan eerst de onderkant met laagje spul op en daarna de roze bovenkant met spul
oh en ik kauw altijd op vla/yoghurt, dat moet, anders krijg ik het niet doorgeslikt
Oud 04-11-2009, 21:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Van euroshopper borrelnootjes zitten er drie kleuren in een zak: gele, witte en bruine, en eigenlijk vind ik alleen de bruine lekker, de witte gaan ook nog wel maar de gele vind ik vies Een vriend van me heeft me een keer blind laten proeven en toen kwam het er niet uit maar ik eet dus eerst de gele op en dan de witte en dan de bruine. Als ik samen met m'n vriend uit een bakje eet, laat ie ook de bruine voor mij over en eet hij de gele en witte op
Oud 04-11-2009, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Van euroshopper borrelnootjes zitten er drie kleuren in een zak: gele, witte en bruine, en eigenlijk vind ik alleen de bruine lekker, de witte gaan ook nog wel maar de gele vind ik vies Een vriend van me heeft me een keer blind laten proeven en toen kwam het er niet uit maar ik eet dus eerst de gele op en dan de witte en dan de bruine. Als ik samen met m'n vriend uit een bakje eet, laat ie ook de bruine voor mij over en eet hij de gele en witte op
Ohhh dat heb ik ook, maar dan met de witte. Met borrelnootjes op tafel eet ik alleen de witte ^^ en mijn (ex)vriendjes wisten dan ook dat ze de witte aan mij moesten geven
Maar verder klinkt dat als mijn actie met M&Ms ^^. Blind proef je het niet, maar het gaat om het idee.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 12:34
Briseïs
Briseïs is offline
Hele chips vind ik 'lekkerder' dan kapotte chips, dus als ik een handje chips heb dan eet ik eerst de kapotte en bewaar de hele (en dan vooral de mooie ronde) voor het laatst. Ik word dan ook idd boos als iemand zo'n mooie ronde uit mn hand pakt
Oud 06-11-2009, 13:35
dennis018
dennis018 is offline
ik warm mijn pindas op in de magnetron voordat ik ze eet
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 14:24
Batave
Batave is offline
Ik vind de chips die dubbelgevouwen is altijd het lekkerst.
Oud 06-11-2009, 16:41
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik vind de chips die dubbelgevouwen is altijd het lekkerst.
Inderdaad, extra smaak/zout
Oud 08-11-2009, 22:24
Verwijderd
Citaat:

Oh dat doe ik ook, maar dan in de oven, niet in de magnetron (ben nog steeds wantrouwig). Bruine boterham, tomatenpuree eropsmeren, evt wat kruiden, plakje kaas (elke soort), 10 minuten in de oven, mjam!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 13:55
_aloha90
_aloha90 is offline
bij t avondeten eet ik eerst het minst lekkere op
ik test alles eerst even en dan bepaal ik wat het lekkerst en vieste is

als ik dorst heb neem ik altijd melk en dan kan ik bijna een liter in 1 keer op
cola MOET met een rietje (geen idee waarom)

als we patat eten en dr is dan zo'n tube mayo,
dan spuit ik dat eerst even boven de prullenbak
want ik wil niet dat eerste stukje mayo ook al heeft iemand ervoor uit genomen

niemand anders mag drinken voor me inschenken,
omdat ik bang ben dat ze erin spugen
zelfde met eten, maar dat moet ik maar vertrouwen want ik kan denk ik niet koken ;p
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2009, 16:56
TheeEi
TheeEi is offline
Ik moet van mezelf als ik brood eet altijd met vlees beginnen en eindigen met een broodje hagelslag
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 18:44
Verwijderd
Als ik een boterham met ei eet dan eet ik om het geel heen en eet dat als laatste op omdat ik dat het lekkerst vind.
Bij brood eet ik altijd eerst de bovenkant en bewaar de onderkant voor het laatst. Als ik m'n brood in stukjes snijd dan eet ik eerst alle stukjes met korstjes.
Een hazelnotencrème gebakje eet ik het liefst geprakt
Tompoezen eet ik door de room te verdelen over de twee stukken bladerdeeg. Ik eet dan eerst het stuk op zonder glazuur want dat is het minst lekkere.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 19:03
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Bij brood eet ik altijd eerst de bovenkant en bewaar de onderkant voor het laatst.
Ik doe het precies andersom .
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 20:17
Verwijderd
Ik ook, de bovenkant van een snee brood is het lekkerst
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 20:19
Verwijderd
Ik eet ook vaak tomaten uit de hand, met een beetje zout erop. Dat schijnt op zich al raar te zijn, maar ik vind de binnenkant (het lichtrode, waar al die zaadjes aan vast zitten) het lekkerst dus ik probeer altijd zoveel mogelijk van dat gedeelte over te laten. M'n vriend wist me te vertellen dat de meeste mensen dat gedeelte juist het minst lekker vinden. Wat ik me niet kan voorstellen. Ik wilde er zelfs nog een topic over maken hier.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 21:13
Verwijderd
Ik vind dat echt smerig ja! Vieze zure derrie. Ik snij het er altijd uit.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 17:58
KIET
KIET is offline
Citaat:
Zo hoor je toch ook een tompoes te eten, met de glazuurlaag als laatste?

Ik heb ook soms de neiging de specerijen bij chips af te likken, en heb ik een voorkeur voor de 'mislukte' exemplaren.

Op mijn pannenkoeken wil ik nog wel eens pindakaas smeren. Dat schijnt ook vreemd te zijn.
Oud 28-11-2009, 18:49
Verwijderd
Oh ik vind de buitenkant van de tomaat ook lekkerder, maar de binnenkant ook wel.

Ik bedacht me trouwens dat ik ook raar yoghurt enzo eet, en ijs, dingen met lepels: ik draai de lepel namelijk vaak om om 'm dan uit te likken. Ipv gewoon lepel rechtop in mond, hap, nieuw opscheppen, lepel recht in mond, hap, is het dan lepel in mond, hap, lepel omdraai, lik, nieuw opscheppen, lepel in mond, hap, lepel omdraai, lik, etc.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 20:44
Verwijderd
Ik eet altijd graag tomaat met suiker (gewoon een tomaat doormidden snijden en dan suiker op beide helften strooien), vinden sommige mensen ook raar. Oh, en tomaat met suiker op beschuit is ook echt héél lekker, als je je ogen dicht doet lijken het net aardbeiden

Dat wat Freya zegt over ijs eten met omgekeerde lepel doe ik ook graag. Dat deed ik vroeger ook met vla, maar mijn vader vond dat vreselijk (geen idee waarom ) dus dat heb ik afgeleerd

Ik kan de laatste tijd nooit kiezen tussen warme chocolade melk en thee, dus maak ik altijd allebei tegelijk Het lijkt telkens alsof ik bezoek heb als ik met twee mokken door 't huis loop

Vlees eet ik bij het avondeten ook altijd als eerst, dat hebben we vroeger ook altijd zo gedaan en ik vind het gek om het anders te doen. (Tenzij het een gerecht is waarbij vlees ook echt bij de rest hoort, zoals bv. rookworst bij boerenkool.)

Oh ja, boerenkool eet ik altijd met rookworst en zure haring. Ik snij dan eerst de worst en de vis in stukjes, dan neem ik een vork vol boerenkool, dan prik ik er een stukje worst bij aan en dan leg ik er een stukje vis op. Van het laatste beetje maak ik altijd 'petitfour'tjes', dus precies één hap met één stukje worst en één stukje vis, zodat ik weet dat ik precies uit kom en nooit een hap alleen boerenkool moet eten ofzo Ik vind het er ook altijd zo mooi uit zien, een stuk of 10 van die petitfour'tjes van boerenkool, worst en haring <3

Vroeger at ik spinazie altijd met sjaslieksaus, mensen konden zich echt niet voorstellen dat dat lekker was (en 't is echt héél lekker!).
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 22:05
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Het is niet apart, maar ik maak altijd yoghurtfeestjes.

Elke avond zoek ik iets in huis wat ik door de yoghurt kan doen: Appel, limonade, hagelslag, vlokken, stroopwafel, beschuit, kaneel, fietsbanden, pepernoten, roosvicee..
Soms eet ik hele aparte dingen op die manier, vooral omdat ik probeer geen avond hetzelfde te nemen. Combineren is ook leuk, beschuit en kaneel is vijboordeeld heel lekker

Mijn stiefbroertje en stiefvader eten appelmoes op de pannenkoek, dat kan ik dus echt niet lekker vinden!

Zoute Haring wil ik persé met mes en vork eten, anders vind ik het minder lekker.

Citaat:
Ik vind dat echt smerig ja! Vieze zure derrie. Ik snij het er altijd uit.

Citaat:
Vlees eet ik bij het avondeten ook altijd als eerst, dat hebben we vroeger ook altijd zo gedaan en ik vind het gek om het anders te doen.
Ik eet mijn vegetarische vlees ook altijd eerst ja!
Citaat:
ik drink bijna altijd cola uit 0.5 liter flesjes
meestal als er nog gneoeg voor 1 glas inzit, dan fries ik dat in.. sla als het bevroren is de inhoud ervan in blokjes en eet/drink het dan op
In de zomer fries ik altijd flesjes water in op de warme dagen, en dan neem ik het bevroren flesje mee naar school. dan heb je om de zoveel tijd één slokje ijskoud water, heerlijk.

Laatst gewijzigd op 28-11-2009 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 22:22
Iris.12345
Iris.12345 is offline
Citaat:

Elke avond zoek ik iets in huis wat ik door de yoghurt kan doen: Appel, limonade, hagelslag, vlokken, stroopwafel, beschuit, kaneel,fietsbanden[/SIZE], pepernoten, roosvicee..

ot.
periodes bijna dwangmatig hetzelfde eten tot ik het helemaaal niet meer kan zien en dan opeens fan zijn van iets totaaal anders
zo heb ik een angstaanjagende speculaas-ijs periode gehad
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 22:28
Uice
Uice is offline
Tomaat met suiker of tomaat zonder het hart is gewoon voor mensen die niet van tomaat houden.

Ik eet ijs graag net als Freyja.

Ik eet regelmatig een hele komkommer als tussendoortje, maar ik weet niet of dat raar is.

Oh en ik lunch nooit. Er zijn mensen die om twee uur of weet ik veel wat voor tijd opeens beweren dat het lunchtijd is en dan allerlei brood en broodbeleg op tafel uitstellen en daar een glas melk bij willen en dat soort ongein, maar dat heb ik nooit begrepen, van kinds af aan was ik daar al op tegen. Ik eet wel af en toe een boterham, natuurlijk, maar dan ook zelden meer dan één per dag.
Oud 30-11-2009, 02:15
MiBe
MiBe is offline
Ik vind het bij nogal veel voedsel nodig om het nog heter te maken dan het al is. Paar voorbeeldjes:
-Mexicano gaat een dikke laag sambal op.
-Hot&Spicy pizza gaat een half flesje tabasco over.
-Hete kip is pas compleet met chilisaus.
En zo kan ik nog wel even verder gaan

Verder heb ik net als meerdere mensen hier op het forum blijkbaar hebben altijd de neiging specerijen van chips, en dan voornamelijk Pringles af te likken.

@Uice: Dat wat jij met lunch hebt heb ik met ontbijt, sommigen zeggen dat het de belangrijkste maaltijd van de dag is, nou ik vind het dus gewoon onzin
Oud 30-11-2009, 08:14
Tinmf
Tinmf is offline
Bij een 'sandwich', doe ik de boterhammen verkeerd om op elkaar, zodat als het in tweeën gesneden is allebei de delen een boven en een onderkant hebben. Als ze gewoon gelijk op elkaar liggen heb je een deel met twee onderkanten, en een deel met twee bovenkanten, en dan weet ik niet welke ik het eerst moet opeten omdat ze niet gelijkwaardig zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Tomaat met suiker of tomaat zonder het hart is gewoon voor mensen die niet van tomaat houden.
Ik hou wel van tomaat Ik eet ook regelmatig tomaat gewoon zonder suiker of wat dan ook. Ik hou zoveel van tomaat dat ik 't zelfs op beschuit met suiker doe.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 13:47
wup
wup is offline
Citaat:

ot.
periodes bijna dwangmatig hetzelfde eten tot ik het helemaaal niet meer kan zien en dan opeens fan zijn van iets totaaal anders
zo heb ik een angstaanjagende speculaas-ijs periode gehad
Ja dat heb ik ook heel erg. Zit nu in een beschuit met hagelslag periode. God wat lekker.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 18:17
Iris.12345
Iris.12345 is offline
Citaat:
Bij een 'sandwich', doe ik de boterhammen verkeerd om op elkaar, zodat als het in tweeën gesneden is allebei de delen een boven en een onderkant hebben. Als ze gewoon gelijk op elkaar liggen heb je een deel met twee onderkanten, en een deel met twee bovenkanten, en dan weet ik niet welke ik het eerst moet opeten omdat ze niet gelijkwaardig zijn.
je hebt mij nu net een heel gelukkig persoon gemaakt
DE oplossing voor mijn ongelijke-boterhamprobleem!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 09:39
nubcake
nubcake is offline
bij het avondeten maak ik overal altijd 'kunstwerken' van.. bijvoorbeeld met de boerenkool
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 10:45
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Ik vind het bij nogal veel voedsel nodig om het nog heter te maken dan het al is. Paar voorbeeldjes:
-Mexicano gaat een dikke laag sambal op.
-Hot&Spicy pizza gaat een half flesje tabasco over.
-Hete kip is pas compleet met chilisaus.
En zo kan ik nog wel even verder gaan

Verder heb ik net als meerdere mensen hier op het forum blijkbaar hebben altijd de neiging specerijen van chips, en dan voornamelijk Pringles af te likken.

@Uice: Dat wat jij met lunch hebt heb ik met ontbijt, sommigen zeggen dat het de belangrijkste maaltijd van de dag is, nou ik vind het dus gewoon onzin
dat met pringles doe ik ook altijd, omdat daar de meeste smaak aanzit het extra lekker is!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 14:22
Verwijderd
Als ik chips heb dan haal ik altijd eerst de extreem gezouten chipjes eruit, die vind ik het lekkerst. En ik zuig op chips. En ik lik ook aan pringels zoals eerder werd gezegd.
Vroeger vond ik het leuk om chips te pletten tot een soort paneermeel en dan in m'n mond te gieten maar dat doe ik eigenlijk niet meer.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 14:47
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
deze tic viel mij een paar weken geleden ook voor het eerst op.

Citaat:
Ik bewaar het lekkerste ook voor het laatst: ik eet een boterham rondom zodat de korstjes weg zijn en het zachte middengedeelte als laatste kan gegeten worden.
juist ja aan de rand zit minder smaak ook bij hamburgers inderdaad .

ik gooi vaak het laatste beetje drinken weg.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 19:58
girlieeeee
girlieeeee is offline
Citaat:
om te beginnen>>

Dit doe ik ook allemaal, is volgens mij helemaal niet raar, of ik ben ook raar dat kan ook natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 11:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik eet bij een tompouce ook het rose het laatst op
En bij maaltijden heb ik altijd zo gedaan:
Eerst de garnering
dan de rauwe groentes
dan de gekookte groentes
dan de puree of rijst of wat er ook is
als laatste het vlees of de vleesvervanger.

Maar nu eet ik helemaal geen vlees meer.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 17:07
wup
wup is offline
Ik doe met tompouce juist dat het gele aan het roze blijft zitten. Dan heb je 1 extreem saaie laag en 1 superlekkere. Want anders kan ik niet kiezen welke ik eerst op moet eten...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 14:35
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
ik breek mandarijnenpartjes altijd doormidden en dan peuzel ik de kleine vruchtvleesjes binnenin 1 voor 1 op
Reageren

Regels voor berichten