Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2009, 18:47
dwight88
dwight88 is offline
goedendag,

inmiddels zit ik in 2e jaarcontract bij mijn werkgever, tot november 2010. De afdeling waar ik zit wordt uitbesteedt; ik ga hierin mee naar de partij die het over gaat nemen.

Het arbeidsvoorstel dat ze hebben gedaan is exact hetzelfde als hetgeen ik nu heb, echter vervallen de ADV-dagen (13) zoals die in mijn huidige CAO zitten. Mijn huidige werkgever compenseert dit met bedrag X dat feitelijk de ADV-dagen zijn over januari tot en met oktober gekapitaliseerd is.

Volgens een aantal collega's klopt dit niet, omdat beloof zou zijn dat de arbeidsvoorwaarden 1:1 over zouden gaan. In mijn ogen is het redelijk voorstel; mijn huidige werkgever zorgt er financieel voor dat ik er niet op achteruit ga en het lijkt mij ook niet dat ze moeten kijken wat er ná de periode van mijn huidige arbeidscontract is. (Als ik een onbepaalde tijdcontract had gehad dan zou dit natuurlijk anders liggen).

Hoe zit zoiets ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2009, 18:53
T_ID
T_ID is offline
Uh, als je onder dezelfde bedrijfstak en dus CAO blijft vallen, kan dat überhaupt niet lijkt me. CAO's zijn bindend ten slotte. Of is er sprake van dat het aantal dagen dat je krijgt hetzelfde blijft, maar je opbouw ervan op nul gezet wordt bij de overname?

Maar als er wel sprake is van verandering in de CAO, of de opbouw, en het niet stuit op de wettelijke beperking, lijkt het me wel fair eigenlijk.
Oud 17-12-2009, 19:09
dwight88
dwight88 is offline
misschien niet duidelijk genoeg. Ik val nu onder een CAO, maar het bedrijf dat me overneemt zit niet in die bedrijfstak en kent geen CAO. In feit is het enige verschil die dagen.

Die dagen die ik tot en met het einde van mijn huidige contract zou hebben gehad worden eenmalig door mijn huidige werkgever financieel gecompenseerd. Volgens mijn collega's moet ik de nieuwe werkgever verplichten mijn volledige arbeidsvoorwaarden over te nemen, en de compensatie te weigeren.

Gevoelsmatig is mijn werkgever verplicht tot het einde van het lopende dienstverband te compenseren, alles wat na afloop van het dienstverband gebeurd lijkt mij een zaak tussen mij en mijn baas op dat moment, en heeft de inmiddels ex-werkgever dan niks meer mee van doen.

Lijkt mij een ander verhaal bij een ot-contract; dan is er geen 'einde' en zal het logischer zijn alles 1:1 over te nemen (ervanuitgaande dat er niet tot 65 jarige leeftijd gecompenseerd wordt)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 19:13
Verwijderd
Citaat:
misschien niet duidelijk genoeg. Ik val nu onder een CAO, maar het bedrijf dat me overneemt zit niet in die bedrijfstak en kent geen CAO. In feit is het enige verschil die dagen.

Die dagen die ik tot en met het einde van mijn huidige contract zou hebben gehad worden eenmalig door mijn huidige werkgever financieel gecompenseerd. Volgens mijn collega's moet ik de nieuwe werkgever verplichten mijn volledige arbeidsvoorwaarden over te nemen, en de compensatie te weigeren.

Gevoelsmatig is mijn werkgever verplicht tot het einde van het lopende dienstverband te compenseren, alles wat na afloop van het dienstverband gebeurd lijkt mij een zaak tussen mij en mijn baas op dat moment, en heeft de inmiddels ex-werkgever dan niks meer mee van doen.

Lijkt mij een ander verhaal bij een ot-contract; dan is er geen 'einde' en zal het logischer zijn alles 1:1 over te nemen (ervanuitgaande dat er niet tot 65 jarige leeftijd gecompenseerd wordt)
Bij overname gaan alle voorwaarden die je had, over naar de volgende werkgever.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 19:42
dwight88
dwight88 is offline
maar dat kan ipv vrije tijd ook in geld worden uitgedrukt, iets dat ik prima vind.

of niet?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 23:20
Verwijderd
Zoals kopmuntkip al uitlegt, moet je nieuwe wetgever je huidige contract gewoon respecteren. Hij kan je ook een nieuw contract aanbieden, maar het is aan jou of je daarmee akkoord gaat of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten