Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2009, 14:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een kerstbomentopic!
Hebben jullie al een kerstboom? Vanaf wanneer tot wanneer staat die meestal? Waar kopen jullie die? Of halen jullie hem uit het bos? Hebben jullie een echte of een neppe, met of zonder kluit? Gooien jullie hem weg na de vakantie of zetten jullie hem in de tuin? Hoe versieren jullie hem? Heb je een foto?

TS begint:
Bij mijn vader hebben we nooit een boom, maar ik wil wel zelf een boom dus daar ga ik een oplossing voor bedenken. Mijn moeder nam altijd het kleinste boompje van school mee aan het begin van de kerstvakantie (ze werkte op een basisschool). Die waren met kluit. We hebben er een in de voortuin geplant en een in de achtertuin. Die in de voortuin is volgensmij inmiddels zo groot als het huis. Ik heb geen foto van mijn kerstboom dit jaar, omdat k er geen heb. Ik heb een kerstbal aan mijn kamerplant gehangen, maar dat is een spider plant of graslilien en daar kun je niet écht iets inhangen.
Advertentie
Oud 09-12-2009, 18:09
Neko*
Neko* is offline
Ik heb net vandaag een (neppe, ik ben allergisch voor echte) kerstboom gekocht. En ik vind hem gaaf en mooi en leuk en ik ben er blij mee. Als het aan mij zou liggen zou de kerstboom van 6 december tot ergens midden februari staan, maar mijn mama vind dat vaak al te vroeg en ook vooral te lang, haha. Bij mijn mama ga ik de boom dit weekend opzetten, ze vind het zelf niet echt nodig maar als ik beloofde hem zelf op te zetten en weer af te breken was het wel goed. Gelukkig maar, wat is winter/kerst nou zonder kerstboom? Meestal doen we de boom blauw, maar dit jaar champagne met bruin, geloof ik. Bij mij wordt hij rood met wit, omdat dat de kleuren waren die ik kreeg voor sinterklaas.
Oud 09-12-2009, 18:16
Goldinates
Goldinates is offline
Wij moeten onze kerstboom nog zetten! we kiezen altijd voor een valse omdat mijn moeder een schoonmaakfreak is! whaha Hij is al 10 jaar oud dus weet absoluut niet waar ik hem gekocht heb. We versieren hem met alle kleuren dooreen omdat ik het leuk vind om een warreboel te zien in de kerstboom whaha En met veeeeel lichtjes met afwisselende manier van schijnen (nuja zo aan uit en dan dimmen enzo je weet wel) Na de vakantie gaat ie gewoon de doos weer in. En nope geen foto, maar komt miss nog
Oud 09-12-2009, 19:44
Verwijderd
geen kerstboom
Oud 09-12-2009, 20:04
Rivka
Rivka is offline
Ik ook niet :jodenvierengeenkerst:
Oud 09-12-2009, 20:12
FunkyLyanneXx
FunkyLyanneXx is offline
Hij stond er vanmiddag!
Een neppe dan, mijn moeder haat die zooi
Maar ik ben echt in een kerststemming.

Beste wensen alvast
Oud 10-12-2009, 13:41
jjohan
jjohan is offline
wei hebben een nepe maar kerst scheelt me niet zoveel, ik heb liefer dat kerst afgelopen is want dan is het oud&nieuw
Vuurwerk!
Oud 10-12-2009, 16:55
Hawahaai
Hawahaai is offline
Wij hebben een kleine neppe boom, die er niet al te plastic uit ziet. Toevallig heb ik hem dinsdagavond opgezet. Normaal gesproken doe ik dat zo'n week tot anderhalve week na sinterklaas, maar nu had ik tijd en als de makelaar tijd heeft, moet alles voor kerst al weer opgeruimd zijn voor het maken van de foto's van ons appartement. Om er toch een beetje van te kunnen genieten, heb ik 't dus maar snel gedaan.
Ons boompje staat op een bijzettafeltje, met een (sier)doek om zijn pootjes en daarop/voor de figuren uit de kerststal. In de boom zitten witte ledlampjes, kleine zilveren balletjes en een zilveren kralenketting. Ballen en ketting van plastic overigens, dat vind ik wel zo praktisch met weinig opbergruimte Kan dat tenminste niet mis gaan in de doos.
Oud 10-12-2009, 18:55
patricia15
patricia15 is offline
Wij hebben een neppe kerst boom, maar er nog niet staan.
gebeurd in het weekend
Oud 10-12-2009, 20:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hebben sinds dinsdag een kerstboom Ik wilde eigenlijk zo'n klein kunstboompje maar m'n vriend wilde graag een echte en als hij die zelf ging halen en zorgde dat ie ook weer verdwijnt vond ik dat ook wel best. Dus hij heeft er dinsdag een gekocht. Is niet zo heel erg groot maar ook niet heel klein, met kluit zodat we hem in de tuin kunnen planten en als ie het overleefd we volgend jaar een buiten kerstboom hebben. Staat ook steviger, gewoon in een pot. We hebben hem gekocht in zo'n kerstbomenverkoopkraampje op straat en hij blijft staan tot drie koningen.

We hebben er kerstballen in (gewoon plastic, vind ik wel iets veiliger ook en het verschil zie je nauwelijks) en kerstlichtjes, geen slingers, vind ik niet zo mooi. Ik wilde hem wel deze week hebben staan want met kerst zijn we bij mijn ouders en schoonouders en zijn we nauwelijks thuis en zo heb ik er toch nog een paar weken plezier van

Foto'tje van onze boom:

Oud 10-12-2009, 20:58
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
wei hebben een nepe maar kerst scheelt me niet zoveel, ik heb liefer dat kerst afgelopen is want dan is het oud&nieuw
Vuurwerk!
Wei = wij
nepe = Neppe
liefer = Liever

omg
Oud 11-12-2009, 06:00
jjohan
jjohan is offline
Citaat:
Wei = wij
nepe = Neppe
liefer = Liever

omg
en ik heb dissectie en ben te lui om op mijn spelling te letten.
Oud 11-12-2009, 10:18
Verwijderd
Dyslexie is wel leuker dan een dissectie.

Ik heb een vensterbankkerstboompje. In de vensterbank, uiteraard. Hij heeft lampjes en zilveren balletjes en een rode piek, en hij staat op een koektrommel zodat hij vanaf de straat goed te zien is.
Dit weekend versier ik de kerstpalm.
Oud 11-12-2009, 18:12
Miekje*
Miekje* is offline
Wij hebben twee kleine boompje op het dressoir, op elke hoek één. Er zitten lampjes in en leuke kleine balletjes met nepsneeuw, en sneeuwmannetjes. Ik heb helaas (nog) geen foto. Het zijn twee echte sparretjes of iets in die richting, en ze hebben lieve kleine knopjes aan hun takken. Na kerst komen ze in de tuin.
Oud 11-12-2009, 23:23
Tink*
Tink* is offline
Ik heb zelf geen kerstboom, want ik zit toch met Kerst bij mijn ouders. Daar hebben we er wel één en die mag ik dan altijd optuigen. Ik vind al die bomen met één of twee kleuren altijd zo stom, wij hebben altijd een lekkere bonte boom met gekleurde lampjes en ook veel kleuren ballen en dingen die we vroeger zelf hebben gemaakt voor in de boom! Mijn ouders halen altijd een grote echte. Vorig jaar had ik het idee dat ik lichtelijk allergisch was voor de kerstboom, dus ik hoop dat het toch iets anders was en dat er dit jaar niets aan de hand is.
Oud 11-12-2009, 23:58
AzN
AzN is offline
M'n ouders hebben jaren geleden 'n kunstboom opgetuigd, die ook dit jaar weer kant en klaar uit de kelder naar boven is gehaald .
Oud 12-12-2009, 11:12
Verwijderd
Hier geen boom. We hebben twee katten en die kauwen op de takken, slaan de ballen uit de boom en eten de slingers op...als ze hem voor die tijd niet al om hebben gegooid. Niet handig dus.
Oud 12-12-2009, 11:45
Xantalien
Xantalien is offline
Wij hebben altijd een neppe beneden, maar op mijn kamer heb ik ook een kerstboom Uiteraard wel nep, en iets kleiner 1.50 m. Wij hebben er slingers en verschillende kleuren/soorten kerstballen. Beneden hebben we alleen witte lichtjes, en op mijn kamer heb ik witte en gekleurde.
Hihi, aangezien wij niet aan Sinterklaas doen, zetten wij hem op 5 december (wel 's avonds). Altijd heel gezellig. Dit jaar heb ik die van mij samen met een vriendin opgezet,alleen zijn er wel 8 kerstballen gesneuveld, want we kregen ruzie met een aantal kerstballen, die steeds uit onze handen vielen. De eerste stuiterde, maar ik ging er vervolgens op staan. En ik ging over een andere onderuit. Heel leuk.

xx
Oud 12-12-2009, 12:32
Balance
Balance is offline
Ik heb een nepboom, omdat ik allergisch ben voor een echte en omdat het me bovendien minder troep op levert.
Ik heb hem vorig jaar gekocht toen alles ná kerst in de uitverkoop was. Op 5 december heb ik hem in mijn kamer neergezet en op 6 december heb ik hem versierd. Hij staat er nu dus al een week en ik vind het erg sfeervol. Ik heb er een tijdschakelaar op staan zodat hij 's ochtends als ik beneden kom aan staat en 's avonds als ik thuis kom ook.

Op deze foto is mijn kerstboom te zien:
Oud 13-12-2009, 17:06
KIET
KIET is offline
Ik heb mijn kerstboompje ook maar opgetuigd, en meteen wist ik weer waarom ik vorig jaar niet zo rouwig was om het feit dat ik geen kerstboom had staan; ik ben er te precies voor en zo'n ding kan je nooit mooi verdelen
Daarbij staat-ie nogal scheef en gewoon raar. Ik heb mijn Discovery Channel tuibrug engineering-skills erop losgelaten en met behulp van wat draadjes staat hij nu íets meer rechtop.
Verder heb ik nog twee kleine nepboompjes staan met geïntegreerde lampjes, maar slechts eentje doet het daarvan.

De foto is niet zo mooi want het moest met flits: zonder flits was het al helemaal niets en de camera is ook al vrij waardeloos. En ik heb mijn cavia er naast gezet ter verhouding, want het is mij toch een knoert van een boom

Laatst gewijzigd op 14-12-2009 om 19:30. Reden: Gruwelijke spelfout...
Oud 13-12-2009, 17:12
Miekje*
Miekje* is offline
In een emmer <33. En wat een lief caafje <33.
Oud 13-12-2009, 17:16
KIET
KIET is offline
Ja zeg, ik krijg dat ding aangeleverd in een plastic bakje dat overliep van de natte aarde. Dat ga ik niet zo open en bloot neerzetten, zeker niet op een groen tapijt
Cavia heeft ook nog een zusje, maar die wilde niet blijven zitten
Oud 14-12-2009, 12:30
Verwijderd
Mooi huis heb je, Balance .

Onze kerstboom staat sinds vrijdag. Mijn vriend wil eigenlijk geen kerstboom, maar ik wel en wel een echte want die kunstkerstboom die we bij mijn ouders hadden vond ik altijd lelijk. En deze ruikt heel lekker als ik nu binnenkom<3.
Verder heb ik geen foto, maar ik kan hem wel beschrijven. Hij heeft een kluit en staat met kluit en al in een grote witte pot. Gestut met een oud schaaltje, want hij stond scheef. Hij heeft een piek met een ster. Verder hangen er lampjes in, zwarte ballen, zilvere ballen en rode ballen. Er hanen nog een paar houten figuren in, een paar van staal, een soort rood-witte lampionnetjes, zilvere diamantvormige hangers en een paar zwart, vilte figuren.
Hij blijft staat tot ik 'm zat ben en dat zal wel de eerste of tweede week van januari worden. Ik wil hem dan eigenlijk ergens planten, aangezien er een kluit aanzit, maar ik heb geen tuin dus ik weet nog niet waar.
Oud 14-12-2009, 16:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb een nepboom, omdat ik allergisch ben voor een echte en omdat het me bovendien minder troep op levert.
Ik heb hem vorig jaar gekocht toen alles ná kerst in de uitverkoop was. Op 5 december heb ik hem in mijn kamer neergezet en op 6 december heb ik hem versierd. Hij staat er nu dus al een week en ik vind het erg sfeervol. Ik heb er een tijdschakelaar op staan zodat hij 's ochtends als ik beneden kom aan staat en 's avonds als ik thuis kom ook.

Op deze foto is mijn kerstboom te zien:
[afbeelding]
wow, hij lijkt heel erg op die van mijn oma, qua versiering enzo! Zij zou hem zeker kunnen waarderen Haar boom is alleen wat groter. Ook een neppert.
Mooi huis
(En aangezien mensen vergelijkingen met grootouders vaak als belediging zien; mijn oma heeft wel stijl. Ze heeft alleen maar designmeubelen en alles is wit of donkerblauw en strak en het ziet er meer uit alsof er hippe twintigers uit de jaren '60 wonen dan oude mensen. Het is echt hip. En ik bedoelde het ook als compliment want mijn oma's boom is de gaafste boom die ik ken)
Oud 14-12-2009, 17:17
LiquidRemembers
LiquidRemembers is offline
Kerstboom was vandaag gehaalt
En we gaan hem zometeen optuigen
Oud 14-12-2009, 17:23
Verwijderd
Kerstboom vanmiddag gehaald
Oud 14-12-2009, 19:05
Verwijderd
Wat heb je een leuk huisje balance!
Oud 14-12-2009, 19:26
Balance
Balance is offline
Bedankt Mushu, Pip en na uitleg ook Fizzle

Die van Kiet vind ik erg grappig en ik wil meer foto's zien
Oud 14-12-2009, 21:39
Ieke
Ieke is offline
Ik heb een kleine neppe die geheel uit de doos komt en ik dus niks aan hoef te doen behalve de stekker in het stopcontact. Bij mijn ouders hebben we een echte en dat is veel gaver. Helemaal omdat er hele oude kerstfiguurtjes in gaan die van mijn overgrootoma geweest zijn. Vogeltjes, kerstmannen, auto, huisje, klokjes, dennenappels etc <3
Oud 14-12-2009, 21:54
Martiño
Martiño is offline
We hebben een echte, maar ik denk er hard over na om volgend jaar een nepboom te kopen, want echte bomen zijn erg duur vind ik, en je hebt er nooit een die echt zo'n mooi kerstboommodel heeft en ook nog eens in ons huis past. Ik ben alleen nog niet klaar met versieren, ga denk ik nog wat spulletjes kopen bij het tuincentrum, die hebben zo'n fijne grote kerstmarkt.
Oud 15-12-2009, 00:38
KIET
KIET is offline
Citaat:
Die van Kiet vind ik erg grappig en ik wil meer foto's zien
Uh... oké. Maar is het niet leuker om ook foto's van ándere kerstbomen te zien?

Ik dacht dat ik al vrij laat was met m'n kerstboom, maar zo te lezen valt dat nog redelijk mee.
Oud 15-12-2009, 05:56
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
We hebben een echte, maar ik denk er hard over na om volgend jaar een nepboom te kopen, want echte bomen zijn erg duur vind ik, en je hebt er nooit een die echt zo'n mooi kerstboommodel heeft en ook nog eens in ons huis past. Ik ben alleen nog niet klaar met versieren, ga denk ik nog wat spulletjes kopen bij het tuincentrum, die hebben zo'n fijne grote kerstmarkt.
Het is juist een deel van de charme dat het niet zo perfect is. Daarnaast ruikt een echte ook beter
Oud 15-12-2009, 18:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
We hebben een kerstboom gekocht vandaag! Eerst hadden we een grote maar toen kwamen we thuis en paste hij niet in de huiskamer dus toen hebben we hem geruild voor een kleintje. Maar goed ook, want ik bleek maar acht kerstballen te hebben.
Ik heb met papa's iphone een foto gemaakt. Lekker donker maar wat een lief boompje he! Hij is echt heel klein.

Oud 15-12-2009, 18:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
(ter vergelijking: mijn kerstballen zijn ongeveer 10cm doorsnee)
Oud 15-12-2009, 18:56
KIET
KIET is offline
Da's één halve cavia
Maar wat een schattig boompje

Ik heb veel te veel kerstballen eigenlijk, voor het formaat boom wat ik koop. Daarom hangen er ook meerdere kerstballen los door het huis heen, want anders heb ik straks meer bal dan boom. O, en volgend jaar doe ik er wel iets anders onder, ik krijg nu alleen maar commentaar op het feit dat-ie in een emmer staat
Oud 15-12-2009, 19:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Uh... oké. Maar is het niet leuker om ook foto's van ándere kerstbomen te zien?
Dat bedoelde ik ook natuurlijk
Oud 16-12-2009, 20:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Da's één halve cavia
Maar wat een schattig boompje

Ik heb veel te veel kerstballen eigenlijk, voor het formaat boom wat ik koop. Daarom hangen er ook meerdere kerstballen los door het huis heen, want anders heb ik straks meer bal dan boom. O, en volgend jaar doe ik er wel iets anders onder, ik krijg nu alleen maar commentaar op het feit dat-ie in een emmer staat
Die mand waar mijn boom in staat was 5 of 6 euro bij de marskramer
Oud 17-12-2009, 21:22
Verwijderd

Laatst gewijzigd op 15-02-2011 om 20:51.
Oud 17-12-2009, 23:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
haha die palm
lief boompje
Oud 17-12-2009, 23:55
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is juist een deel van de charme dat het niet zo perfect is. Daarnaast ruikt een echte ook beter
true, maar er zijn er heel veel die gewoon te kaal zijn of te breed zijn of scheef zijn, in ieder geval bij de Helmondse tuincentra.
Oud 18-12-2009, 06:27
honkballertje
honkballertje is offline
sinds woensdag staat bij ons een kerstboom. een echte neppe . hij mag weer weg na oud en nieuw (nadat we de hele familie bezocht hebben)
Oud 19-12-2009, 20:10
Ieke
Ieke is offline
Mijn eigen boom is geen foto waard, maar ik heb vandaag geholpen met het verzieren van die bij mijn ouders. We hebben zulke gave dingen, oude figuurtjes die nog van mijn overgrootoma vandaan komen. Mannetjes, huisje, theepot, vogels, vis, poes, auto, stoplicht, klokje, dennenappels etc. <3

Dit jaar heb ik ook kerstballen beschilderd, waaronder deze.
Oud 19-12-2009, 22:10
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Ik heb zelf geen kerstboom. Vind die dingen wel vaak leuk om te zien, maar ik ben er gewoon te lui voor om zo'n boom neer te zetten en later weer op te ruimen. Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik wel een klein nepkerstboompje, maar die stond gewoon het hele jaar in mijn kamer.
Oud 20-12-2009, 02:50
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Wei = wij
nepe = Neppe
liefer = Liever

omg
Je vergat: Vuurwerk! =
Oud 24-12-2009, 18:15
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline

Die van ons, inclusief mooie kerstballen door Ieke gemaakt!

en dat schilderij is nog niet af, dus niet naar kijken.

en de kerststal:

Laatst gewijzigd op 24-12-2009 om 18:22.
Advertentie

Regels voor berichten