Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2009, 08:46
markvn
markvn is offline
Dit moet ik weten voor een werkstuk, kan iemand het mij vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2009, 12:52
arPos
arPos is offline
Was dat geen verplicht vak tot 3 havo.
Oud 28-12-2009, 16:09
Geel
Geel is offline
Op het vmbo kunnen leerlingen kiezen om Duits te hebben.
Ik weet niet zeker of je op havo in de eerste duits hebt.. volgens mij wel maar anders heb je het iig in de tweede en derde, daarna facultatief.
Op vwo: in de tweede en derde verplicht, daarna facultatief.
Oud 28-12-2009, 16:29
markvn
markvn is offline
Maar heeft iemand een schatting hoeveel, want ik moet het echt weten....
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 16:43
mathfreak
mathfreak is offline
Informeer eens bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.
Oud 28-12-2009, 16:54
Geel
Geel is offline
en mischien staat er iets op cbs.nl
Oud 28-12-2009, 17:11
markvn
markvn is offline
nee, daar is niets te vinden, weet iemand anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 18:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
Op het vmbo kunnen leerlingen kiezen om Duits te hebben.
Ik weet niet zeker of je op havo in de eerste duits hebt.. volgens mij wel maar anders heb je het iig in de tweede en derde, daarna facultatief.
Op vwo: in de tweede en derde verplicht, daarna facultatief.
Citaat:
Maar heeft iemand een schatting hoeveel, want ik moet het echt weten....
Je kan benaderen uit bovenstaande gegevens; ten eerste zoek je uit hoeveel scholieren in nederland in bovengenoemde jaren van het voortgezet zitten, vervolgens zoek je bronnen hoeveel mensen het kiezen als keuzevak.
Oud 29-12-2009, 11:17
markvn
markvn is offline
Ja, heb ik ook gedaan, maar het is nergens te vinden. Dus ik dacht: dan heeft het meer zin om meteen een getal te vragen dan de hoeveelheid leerlingen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 15:27
NotRegistered
Vraag het op je school hoe het daar zit en neem de aanname dat jou school representatief is voor nederland. het gaat bij je verslag er immers om dat de opzet en structuur juist is, dat je het zo netjes doet maar niet bij 300 scholen zullen ze je niet kwalijk nemen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2009, 10:01
markvn
markvn is offline
maar niemand weet het hier?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2010, 20:18
Verwijderd
Op havo heb je net als bij vwo in klas 2 en 3 veplicht, daarna facultatief.
Maar kun je geen steekproef nemen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2010, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Op havo heb je net als bij vwo in klas 2 en 3 veplicht, daarna facultatief.
Maar kun je geen steekproef nemen ofzo?
Hoe kom jij als middelbare scholier aan een x-aantal representatieve leerlingen?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 15:32
Geel
Geel is offline
Je zou je eigen school kunnen vragen. Die hebben het echt wel in 't systeem staan. En als de TS al op de uni of hbo zit kan hij een school in de buurt bezoeken, of meerdere.
Oud 02-01-2010, 15:47
Verwijderd
Bij mij op school is de afdeling frans heel actief, met veel uitwisselingen en uitstapjes, waardoor toch best veel mensen frans kiezen. Ik ken ook scholen waarbij dat andersom is, en waarbij dus meer mensen duits kiezen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 15:09
Geel
Geel is offline
Behalve als je een Frans TTO school hebt, valt het wel mee en kun je best wel een school representatief stellen voor heel Nederland. Als je het zekerder wil weten kun je meerdere scholen bezoeken, er zijn in een stad genoeg middelbare scholen. En als het je nog steeds dwars zit kun je in je onderzoek vermelden dat de resultaten misschien niet 100% representatief staan voor heel Nederland.
Oud 03-01-2010, 15:57
Verwijderd
Ik denk dat mensen op scholen aan de Duitse grens toch echt eerder duits zullen kiezen dan frans hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 16:16
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik denk dat mensen op scholen aan de Duitse grens toch echt eerder duits zullen kiezen dan frans hoor.
Waarom denk je dat? Ik woon best wel dicht bij de Dutise grens en de middelbare school waar ik op zit is de grootste van de stad en daar is echt geen grote neiging naar Duits. Ikzelf heb ook Frans gekozen. Ik bedoel, wat maakt het nou uit dat je bij de Duitste grens woont? Alsof de Duitsers daar geen Nederlands kunnen, of Engels.

Ik vind nog steeds dat de TS gewoon een paar scholen langs moet gaan.
Oud 03-01-2010, 16:18
Verwijderd
Omdat de kans dat je dan regelmatig naar duitsland gaat dan groter is, je daardoor dus al meer duits kan, enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 16:22
Geel
Geel is offline
De kans dat je regelmatig naar Duitsland bent geweest is ook groter en dat zou beteken dat je best wel wat Duits kunt. Ik denk eerlijk gezegd dat dat juist een reden is om geen Duits te kiezen, omdat je het al kent, of kunt.
Oud 03-01-2010, 16:27
Verwijderd
Gemakszucht.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 16:30
Geel
Geel is offline
Ja, er zijn allerlei factoren die een willekeurige school ergens in Nederland niet representatief maakt voor heel Nederland, maar er zijn ook factoren die zo'n school juist wel representatief maakt. Voor een werkstuk maakt het niet veel uit en kun je prima een school vragen naar hun gegevens. Als je het echt zeker wil weten moet je maar een groots onderzoek opzetten.
Oud 20-01-2010, 08:39
surimeid
surimeid is offline
hier in limburg iedereen...
omdat je dicht aan de grens zit...
Oud 20-01-2010, 09:24
Thinus
Thinus is offline
195,357
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren