Kent er toevallig iemand een goeie website (of andere manier) om te weten te komen wat je mag invoeren/uitvoeren vanuit'n bepaald land?
Stel ik reis naar Rusland/Tunesië/VSA/..., hoe kan ik dan weten welke dingen ik niet mag invoeren? Maar belangrijker, hoe kan ik dan weten welke dingen ik niet terug mag meenemen naar mijn eigen land? 't Zou zonde zijn als je een mooi souvenir ofzo koopt waarna dan blijkt dat het verboden is om dit mee te nemen. En met'n beetje pech krijg je er nog'n dikke boete bovenop ook.
Je ziet soms zo'n programma's op tv waar bijvoorbeeld de australische douane mensen tegenhoudt omdat ze hun gekochte souvenirs niet mogen exporteren. Australië is natuurlijk wel'n streng land qua uit/invoer maar hoe zit't dan met andere landen? Voor zover ik weet zijn (uiteraard) bedreigde diersoorten en drugs verboden. Dan heb je ook nog dingen die sowieso niet op't vliegtuig mogen (vloeistoffen enzo). Maar hoe zit het met de rest?
Iemand enig idee waar ik een betrouwbare bron vind met informatie omtrent dit onderwerp?
|