Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Bedankt voor je antwoord ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast denk ik dat de rechter gehakt van ze zou maken in het hypothetische geval dat het tot een zaak komt. Tenzij zij kunnen aantonen dat er zonder die regel grote overlast ontstaat hebben ze geen belang bij die regel. Onzinnige regels versus belang van de huurder, dan wint de huurder over het algemeen. Je hoeft daar weinig woorden aan vuil te maken.
|
![]() |
De enige reden dat iemand niet zou mogen blijven slapen is als de kamer onderdeel uitmaakt van een groot en brandonveilig pand waarbij de brandveiligheidseisen het niet toelaten dat er per woonruimte meer dan 1 persoon blijft overnachten. Gezien je het hebt over huisjes rondom een tuin, zal dat zeker niet het geval zijn. De vluchtweg naar buiten zal namelijk erg kort zijn en met heel weinig anderen gedeeld moeten worden.
Wat je verder thuis doet heeft niemand wat over te zeggen, zolang je de wet niet overtreed. Op een verjaardag heb je heel misschien wel de regels mbt. geluidsoverlast overtreden, maar voordat je op basis daarvan je huis uitgezet wordt moet dat ten eerste veel vaker dan 1 of 2 keer voorkomen en ten tweede moet het vastgesteld zijn door de politie. |
![]() |
|
Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de Huurcommissie. Op hun site kun je zien wat spreekuurtijden zijn bij je in de buurt, of op welk telefoonnummer het te bereiken is.
Je kunt ook langs het Juridisch Loket, waar ze je kunnen helpen aan een advocaat wanneer je dit zelf niet lukt. Als je een laag inkomen (of stufi hebt) kun je een tegemoetkoming in advocaatkosten krijgen en betaal je zelf maar een heel klein deel. Actie ondernemen hoor, dit is niet geldig! Zeg ze eerst dat ze het op brief mogen stellen (de brief maakt hun actie overigens ook niet rechtsgeldig), maar dan kun je in ieder geval ook schriftelijk reageren dat je niet akkoord gaat. Met dit soort bewijzen sta je sterker. Met rechtsgang bespaar je ook tijd, het kost wel even voordat de zaak is afgedaan. Het gaat er nu om dat je in ieder geval kunt blijven tot je contract afloopt. |
![]() |
|
Gisteren heb ik het gesprek gehad. Ik heb, heel beheerst en volwassen, eerst mijn excuses aangeboden en daarna voorgesteld om voor consensus te gaan. Ik mag er blijven wonen tot eind januari en zal mij geheel volgens de opgestelde regels gedragen. De huisbewaarster (ik heb het hierboven steeds over de huisbaas maar ze is niet de eigenaar van het huis, meer een soort oppasser) was het hier niet mee eens en bleef bij haar standpunt dat ik er voor de kerstvakantie uit moet.
Ik vertelde haar dat ik volgens mijn rechtsbijstandsverzekering het recht heb om hier te mogen blijven wonen. Zij vond dit een erg lage streek van mij ('dit geeft wel aan wat voor type je bent') en heeft in een lang monoloog duidelijk gemaakt wat ze van me vond ('ik word misselijk van je *kokhals geluid*') In mijn ogen is dit geen manier van communiceren dus ik ben weggegaan zonder dat we het uitgesproken hebben. In overleg met het meisje van wie ik de kamer onderhuur heb ik besloten dat ik de huisbewaarster een brief ga schrijven met nogmaals mijn excuses en het voorstel om voor een middenweg te kiezen. Ook bied ik mijn buren mijn excuses aan voor de eventuele overlast en zal ik ze vragen voortaan met hun klachten rechtstreeks naar mij te gaan. Mocht ze hier niet of negatief op reageren dan mag ze het zelf uitzoeken: ik blijf waar ik zit. Als iemand een betere tip heeft hoor ik dat graag ![]() Overigens bestond de overlast waar ze het over had er alleen uit dat ik een vergeten was de badkamer schoon te maken en dat feestje ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat je jezelf er nog toe kunt aanzetten wederom je excuses te maken vind ik knap. Ik had zelf denk ik in deze situatie de sterke neiging gehad die mevrouw de tyfus toe te wensen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
voorlopig is er niets om tegen in verweer te gaan. Niet dat er met een correct verzoek dat wel is, immers er is geen aantoonbaar bewijs van overlast. Je excuus maken, en zeker een 2e keer zou ik in jouw geval weigeren te doen, immers je bent niet verzocht te vertrekken vanwege overlast b) er was geen overlast en c) niet jij maar zij bedient zich van smaad en laster jegens jouw persoon. de excuses horen anders te vloeien.
||
Citaat:
![]() Als iemand zo zat te schelden tegen mij dan zou ik er direct klaar mee zijn. Gewoon überhaupt niet meer mee praten. Jouw zaak staat als een huis, zij hebben geen poot om op te staan, einde verhaal. Als ze dan nog eens een gesprek wil mag zij eerst haar excuses aanbieden voor zulk kinds gedrag.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Hm, ze kwam vandaag langs om te vragen waarom ik niks van me had laten horen. ("Nou, omdat u een probleem met mij heeft en ik niet met u")
"Ik wil me niet verlagen tot het veranderen van sloten maar je dwingt me er zo wel toe" Naast de sleutel van mijn eigen deur is er een slot op de poort waar iedereen een sleutel van heeft. Dus alvast preventief mijn vraag: wat kan ik doen als ze inderdaad een ander slot op de deur zet en ik mijn huis niet meer in kan?
|
![]() |
voor een paar tientjes heb je bij de Praxis een nieuwe slotcilinder. vertrouw je het echt niet, dan zorg je dus dat je haar voor bent. maar dat komt de sfeer absoluut niet ten goede.
kun je ineens je huis niet meer in, dan haal je politie en/of slotenmaker erbij. (slotenmakers zijn heel duur 's avonds!) onze oude buren hadden ook een conflict met hun huurder en die deur is in 1 week vijf keer van slot verwisseld ![]() [edit] zij begaat overigens een misdrijf als zij jouw woning ongevraagd binnen gaat met haar sleutel. (als huurder heb je huisvrede). en ze kan het slot niet verwisselen zonder aan de binnenkant van de deur te komen.
|
Nou, het gaat om de poortsleutel. Ik woon aan een soort hofje met verschillende huisjes. Er is een poortsleutel, een voordeursleutel en een sleutel van m'n kamer. Ze kan de poortsleutel vervangen zonder in mijn kamer of zelfs maar huisje te komen. Ik kan het poortslot niet vervangen zonder dat ik alle andere hofdames buitensluit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ja, er is een verschil tussen recht hebben en tussen 's nachts er achter komen dat je niet binnen kunt ![]() kun je over de poort heen klimmen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Desnoods bel je de verhuurder uit zijn bed, neemt die niet op, heel simpel...dat vorige wat er tig keren is gezegd. overigens, wat heb jij een asociale verhuurder. Ik had zijn nek al 2 keer omgedraaid, op een subtiele manier |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus als zij het slot verandert, betekent dus dat de TSer niks kan doen? Lijkt mij heel erg bizar of niet? oke, privaatrechelijk ben ik het eens! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens weet ik niet zeker of er geen strafrechtelijke overtreding wordt begaan, maar ik zou zo snel niet weten welke. Ik zat te denken dat je de eigenaar niet zo maar de toegang tot zijn eigendommen kan ontnemen, of dat je zonder toestemming van de eigenaar bezitter wordt van zijn goederen. Maar ik kan niks vinden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
350 strafrecht lid 1 Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 2 jaren of geldboete van de vierde categorie. lid 2 Gelijke straf wordt toegepast op hem die opzettelijk en wederrechtelijk een dier dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, doodt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt. Het goed wordt onbruikbaar gemaakt voor de eigenaar, zonder enige toestemming. Er is opzet(desnoods voorwaardelijke opzet) bij! zeker in deze casus. Ook is dat slot vervangen, hij blijft onbruikbaar voor de eigenaar, verhuurder in dit geval. Hij zal de sleutel gewoon moeten krijgen, dan is het weer bruikbaar, maar in dit geval heeft hij geen sleutel, dus onbruikbaar? |
![]() |
|
![]() |
zoals gezegd is bij onze oude buren eens iets soortgelijks geweest. die man kon ineens zijn huis niet meer in 's avonds en belde dus de politie.
politie belde bij ons aan om te vragen of we hem konden identificeren als de bewoner. de agenten waren ervan overtuigd dat het slot verwisseld was, maar ze zeiden meteen dat ze echt de deur niet open gingen maken en dat hij gewoon een slotenmaker moest bellen. (zelfs toen die vent in zijn woede het keukenraam er uit wilde trappen, stonden ze erbij te kijken, maar goed). als je zelf de politie inlicht sta je misschien iets tactischer als de verhuurder de volgende dag op het bureau gaat beweren dat jij hebt ingebroken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en noodweer mbt goederen is volgens mij een heel beperkt recht in deze. het goed zelf is op dat moment niet in gevaar. daarbij moet je het eigendom van een ander (het slot blijft eigendom van de eigenaar van het pand) vernielen uit "noodweer". ik weet niet of die twee in verhouding staan.
Laatst gewijzigd op 14-12-2009 om 21:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Plus dat ik die feeks die de sloten wil vervangen van tevoren zou waarschuwen dat dat onwettig is, en resulteert in een forse schadepost voor jou, die zij moet vergoeden.
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Die sleutels zijn wel enorm duur trouwens. Misschien was het idd een loos dreigement.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sowieso is het misschien een goed idee om even de politie te bellen en ze te vragen of er nu al iets is wat je kan doen.
Eventueel bel je je rechtsbijstandsverzekering weer om te vragen of ze niet al met wat papierwerk richting haar kunnen gaan. Die brief heeft ze snel genoeg binnen en is vaak afschrikwekkend genoeg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar succes verder ![]() |
![]() |
|
oficieel mogen ze dat niet ze hadden je hoogstens een waarschuwing kunnen geven en ik durf te wedden dat als je naar de rechter gaat hij je in gelijk stelt maar ja er is altijd risico en het is onrechtvaardig dat alleen jij niet mer bezoek mag ointvangen na bepaalde tijd maar is er ook gezegt geen bezoek in huis hebben want hoelaat is dat bezoek aangekomen
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik weet het niet meer.... Mandii--xx | 6 | 28-01-2010 21:32 | |
De Kantine |
Uit huis gezet Verwijderd | 16 | 12-11-2007 19:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Huizinga vergelijkt uitzettingen met vervolging Joden T_ID | 91 | 25-10-2006 11:08 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Ik word nooit gewoon. Verwijderd | 313 | 02-12-2005 19:07 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog Verwijderd | 52 | 19-11-2003 19:46 |