Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2010, 20:26
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb deze week zo'n mini-oventje gekocht bij de Kruidvat om mee te nemen op vakantie. Nu wil ik die graag gebruiken om warm eten mee te maken.
Wat zou je daarin kunnen maken (mag kant en klaar en ook vers)? Er passen naast elkaar precies 4 pistoletjes in.
Ik had zelf al het volgende bedacht:
-pistoletjes
-kant en klare lasagne (past misschien net, als je een kleine verpakking koopt
-kant en klare mini-pizza's, van die bistro-dingetjes

Alle suggesties zijn welkom!
Oud 11-03-2010, 14:58
MTpower
MTpower is offline
Wat is de hoogte ongeveer? Ook een pistoletje ongeveer?

Anders: Vispakketjes

Vis + groente + aardappels + kruiden + scheutje wijn

Dit in bakpapier/aluminiumfolie vouwen met een kleine opening erin waardoor de stoom kan ontsnappen (anders heb je kans op scheuren en de daarbij behorende zooi die je op kunt ruimen).

Met kip moet dit ook kunnen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Oud 11-03-2010, 16:31
AzN
AzN is offline
Niet alleen pistoletjes, maar al die voorgebakken dingen in de supermarkt kun je toch in zo'n oventje afbakken? Ik bedoel, dus ook bijvoorbeeld saucijzen-/worstenbroodjes en croissantjes. En zou Iglo FishCuisine misschien 'n aanrader kunnen zijn?

Ik weet natuurlijk niet wat voor oventje je hebt aangeschaft, maar ik heb er zelf slechte ervaringen mee. 't Duurde altijd uren voordat er iets eetbaars uitkwam .
Oud 11-03-2010, 20:30
drukknoopje
drukknoopje is offline
@MTpower: Bedankt voor je tip; dit gaan we 's proberen met kip, want wij zijn niet zo van die vismensen.

@AzN: deze is het:
http://online.kruidvat.nl/product/44....html?token=-1
Ik heb hem wel vaker gebruikt (en hij bevalt super!), maar dan alleen voor broodjes en pizza'tjes. Nu wil ik er graag warm eten in klaarmaken op de camping (en wat meer variatie dan alleen pizza).

Dus alle tips nog steeds welkom!
Oud 11-03-2010, 21:27
House_sexy
House_sexy is offline
Quiche: maar dan in 2-persoonsbakje: dus heel klein: bladerdeeg, 1-2 eieren, crème fraiche, spekjes, prei, ui en champignons en strooikaas:
Bakje bekleden met bladerdeeg. In pan Spekjes, ui, prei en champignons bakken in olijfolie of boter met wat peper en zout. Eieren loskloppen en mengen met creme fraiche en de strooikaas. De pan-inhoud over het bakje gieten; hierover het eieren-mengsel en hoppa: in de oven!
Dit kan ook vegetarisch; met bijvoorbeeld geitenkaas en gedroogde tomaastjes of blauwe kaas.. nouja veel variaties!

En als er een pistoletje in past; kan je ook (halve) courgettes/aubergines/paprika's vullen met bijv. gehakt, rijst, kaas... of met risottoo... eindeloos variatie dus

eetze
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 09:54
drukknoopje
drukknoopje is offline
Dat is heel leuk! Maar ga ik een keer thuis doen. Want ik heb namelijk geen gasstel oid op de camping, alleen dus een waterkoken en dat mini-oventje. Dus als ik eerst dingen moet opbakken ofzo, werkt het dus al niet meer...
Oud 16-03-2010, 09:16
Verwijderd
Je kunt gegrild ei maken! en je kunt alles opwarmen?

In principe zou alles kunnen?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 11:09
Verwijderd
alle producten die je normaal ook in een oven klaar maakt, alleen je moet wel kleinere porties nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 11:16
Verwijderd
Citaat:
alle producten die je normaal ook in een oven klaar maakt, alleen je moet wel kleinere porties nemen.
of alles in twee'en klaar maken!?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten