Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2010, 10:18
VA
VA is offline
Beste lezers,

ik heb een paar tips/hulp/advies nodig. Ik heb donderdag een toets m&o die 8 keer mee telt, maar de toets gaat over 22 hoofdstukken (dit is alles wat je in HAVO 4 en HAVO 5 tot nu toe hebt gedaan) maar door de hoeveelheid, weet ik niet hoe ik zo'n toets moet aanpakken. in de 22 hoofdstukken staat ongeveer 30 formules en 100+ begrippen. Weet iemand hoe je een toets waarvan de leerstof enorm veel is goed moet aanpakken?

Ik heb wel informatie over waar de vragen over gaan, maar zou ik me alleen op die onderwerpen moeten richten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2010, 13:29
honkballertje
honkballertje is offline
niet alleen op die onderwerpen richten maar ook op andere dingen. wel extra veel op die onderwerpen richten.

voor de rest had je deze vakantie al moeten beginnen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 14:17
Verwijderd
Donderdag al? Nou, ik hoop toch voor je dat je al begonnen bent...

Koop anders een M&O Samengevat boekje, deze heb ik ook en hier staat de stof kort, krachtig, overzichtelijk en duidelijk voor je op een rijtje. Achterin staan begrippen en de bladzijden waar je ze kunt vinden. Erg nuttig!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 15:43
Geel
Geel is offline
Ik zou een samenvatting maken van al die hoofdstukken. Je zou ook kunnen doen wat Micromensje zegt, zo'n samenvattingsboekje kopen, maar als je het zelf probeert onthoud je het veel beter. Dan moet je niet alles samen gaan vatten, maar enkel de belangrijke dingen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat m&o is (heb het vak nooooit gehad) maar als er formules en begrippen in staan, dan zou ik de formules iig leren en de begrippen kort samenvatten. Meestal staan in studieboeken allerlei voorbeelde e.d., die zou ik overslaan.

Misschien lijkt het veel, en je hebt er ook wel wat tijd voor nodig, maar het help ontzettend goed als je zoveel dingen wil onthouden.
Oud 03-01-2010, 19:17
Verwijderd
M&O=Management en Organisatie, kort gezegd Bedrijfseconomie.
Zelf vind ik Samengevat erg handig omdat alles tot in de puntjes staat uitgelegd, ieder getal wordt verklaard en dat is wel fijn.

Tipje: Zet lastige formules in je GR, scheelt een hoop denkwerk!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 17:07
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik zou een samenvatting maken van al die hoofdstukken. Je zou ook kunnen doen wat Micromensje zegt, zo'n samenvattingsboekje kopen, maar als je het zelf probeert onthoud je het veel beter. Dan moet je niet alles samen gaan vatten, maar enkel de belangrijke dingen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat m&o is (heb het vak nooooit gehad) maar als er formules en begrippen in staan, dan zou ik de formules iig leren en de begrippen kort samenvatten. Meestal staan in studieboeken allerlei voorbeelde e.d., die zou ik overslaan.

Misschien lijkt het veel, en je hebt er ook wel wat tijd voor nodig, maar het help ontzettend goed als je zoveel dingen wil onthouden.
probleem is alleen dat TS donderdag de toets heeft. dan is het bijna niet meer de moeite waard om nu nog samenvattingen te gaan maken. tegen de tijd dat je die af hebt is de toets al geweest als het om zo veel stof gaat.

conclusie: TS is te laat begonnen en moet nu redden wat er te redden valt
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 18:24
stefannes
stefannes is offline
Zooo, veel suc6!

Misschien had je idd eerder moeten beginnen. Zelf heb ik dat ook nooit gedaan, hoor. Geen zin, maar nu weet ik wel beter. Hey, ooit gedacht aan een cursus geheugentraining? Vorige week een E-book van mijn moeder gehad. Echt niet moeilijk, beter leren onthouden. Maar ja, of het voor jou nu nog zin heeft? Misschien voor de toekomst? Kijk maar op Beter Onthouden (<-- klik op de link)

- Stefan -
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten