Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2009, 14:09
ganralph
ganralph is offline
ja, ze komen weer allemaal langs: de reclamefolderbezorgers, weekbladbezorger, dagbladbezorgers.

geef jij ze een extraatje en zo ja wat?

en ben je krantenjongen/meisje, wat krijg je zoal?

ben benieuwd. aangezien wij de meeste meuk toch iedere week doorkijken en het aardige jongens zijn, heb ik er wel een eurootje of wat voor over.
Oud 17-12-2009, 17:36
Verwijderd
Wij hebben geen krant en een nee/nee sticker. Wat de folderbezorger vorig jaar niet tegenhield om tóch geld te komen vragen. Gelukkig had mijn vriend dat nog nooit meegemaakt en zei hij heel vriendelijk 'jij ook prettig kerstfeest' terug om daarna de deur te sluiten en tegen mij op te merken dat een heel aardige jongen zomaar had aangebeld om ons een vrolijke kerst te wensen.

We hebben wel een tijdschrift sinds twee weken, dus misschien komt daar nog iemand van dan geef ik vast wel iets, hij heeft er immers al eentje bezorgd
Oud 17-12-2009, 17:55
Verwijderd
Ik heb zo'n 7 jaar lang kranten, folders en tijdschriften bezorgd in een gewone nederlandse nieuwbouwwijk en gemiddeld kreeg ik 1a2 euro. Maar er zaten soms ook wel wat uitzonderingen bij van 5 euro per huis.

Ik had gemiddeld op de 300 huizen zo'n 3 mensen die niks gaven, af en toe met de reden dat ze helemaal geen kleingeld in huis hadden, nouja oke. Maar de mensen die "bedankt daaaag!" zeggen die onthoudt je ook gewoon. In mijn hoofd denk ik elke keer weer als ik ze zie: ah daar heb je die asso's weer...
Oud 17-12-2009, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben geen krant en een nee/nee sticker. Wat de folderbezorger vorig jaar niet tegenhield om tóch geld te komen vragen. Gelukkig had mijn vriend dat nog nooit meegemaakt en zei hij heel vriendelijk 'jij ook prettig kerstfeest' terug om daarna de deur te sluiten en tegen mij op te merken dat een heel aardige jongen zomaar had aangebeld om ons een vrolijke kerst te wensen.
Het duurde heel lang voordat ik doorhad dat dat ook een reden had
Oud 18-12-2009, 11:13
Verwijderd
Als ik een krant zou hebben, zou ik trouwens iets van 3 euro geven denk ik. Als de tijdschriftenbezorger aanbelt krijgt hij 1 euro. Want elke dag een krant bezorgen vind ik knapper dan eens per maand een tijdschrift bezorgen.
Oud 18-12-2009, 12:26
Woefer
Woefer is offline
Nee - Nee sticker.
Oud 18-12-2009, 13:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik geef alleen aan bezorgers die iets van een abonnement bij mij bezorgen. Anderen wens ik vriendelijk ook een fijne kerst en klaar. Ik heb trouwens een nee/ja sticker op de brievenbus zitten, die regelmatig genegeerd wordt (ik krijg vaak wel reclames, ook van bezorgers die alleen reclames bezorgen).
Ik heb zelf een paar jaar een wekelijks gemeentekrantje bezorgd, maar ging toen nooit langs de deuren. Dat voelt voor mij niet goed. Wel waren er dan wat bejaarde mensen die me opwachtten en me een doosje chocolaatjes of een euro in de hand drukten.
Oud 18-12-2009, 13:56
Martiño
Martiño is offline
Wij hebben een Ja - Nee sticker (of Nee-Ja sticker, weetikveel), maar er zit ondanks dat toch nog heel veel reclame tussen de huis- aan huisbladen (die ik zelf overigens niet lees, het liefst heb ik een nee-nee sticker). Als de bezorger dan aan de deur komt geef ik hem denk ik niks, want a) ik vraag er niet om om die krantjes, en b) er zit me dus te vaak (ondanks verzoek om dit niet te doen) reclame bij.

Als de bezorger van de Donald Duck en consumentengids zou aanbellen, zou ik wel iets geven, maar hier worden de tijdschriften met de gewone post bezorgd. Overigens verwacht ik niet dat er iemand aanbelt, want ik woon in een flat.

Toen ik vroeger zelf tijdschriften rondbracht ging ik wel altijd langs de deuren met kerst. Ik bracht tijdschriften rond in onder andere een wat sociaal zwakkere wijk, en het viel me op dat daar veel mensen altijd royaal fooi gaven, en sommigen die ik gemist had met kerst/oud en nieuw, kwamen me in januari nog achterna om me iets te geven. Dat was wel leuk. Ik zag het overigens wel altijd als vrijblijvend om een fooitje te krijgen.
Oud 18-12-2009, 16:48
MTpower
MTpower is offline
Ze hebben dit jaar erg netjes bezorgd, dus dan krijgen ze wel wat

Heb zelf toen ik 15/16 was de ochtendkrant bezorgd, haalde toen wel veel op rond deze tijd. Toch minimaal 300 euro, tegenover een salaris van zo'n 200 euro per maand
Oud 19-12-2009, 22:19
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Ik heb een nee/nee sticker en geen abonnement op een krant, dus ik ben ook niet van plan om bezorgers wat geld te geven. En al was dat wel het geval, dan zou ik het nog niet doen.

Maar worden die gasten dan zo slecht betaald dat ze langs die huizen moeten gaan om geld te bietsen?
Oud 19-12-2009, 22:53
Arachnia
Arachnia is offline
Wij hebben geen sticker, maar we pleuren die reut toch altijd weg.

Laatst kwam er een meisje langs om ons vrolijk kerstfeest te wensen.
"Jij ook!" om vervolgens de deur dicht te doen.

Ik bedoel, die mensen worden toch al betaald om die reut rond te brengen, en dan voel ik me niet geroepen om dat dan ook nog te doen.
Oud 20-12-2009, 08:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik weet dat mijn ouders de bezorger van de krant (AD) altijd tien euro geeft. Maar die komt altijd netjes elke dag voor zeven uur de krant brengen
Oud 20-12-2009, 12:10
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Ik weet dat mijn ouders de bezorger van de krant (AD) altijd tien euro geeft. Maar die komt altijd netjes elke dag voor zeven uur de krant brengen
Die persoon doet toch gewoon zijn werk?

Citaat:
Wij hebben geen sticker, maar we pleuren die reut toch altijd weg.

Laatst kwam er een meisje langs om ons vrolijk kerstfeest te wensen.
"Jij ook!" om vervolgens de deur dicht te doen.

Ik bedoel, die mensen worden toch al betaald om die reut rond te brengen, en dan voel ik me niet geroepen om dat dan ook nog te doen.
Folderbezorgers die langskomen zou ik sowieso geen geld geven. Ik moet zelf tijdens de post ook folders bezorgen dus ik weet hoe simpel het werk is en dat elke randdebiel dat kan. Waarom dan nog extra belonen?
Oud 20-12-2009, 13:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Mijn ouders moesten vanwege de regels van de (toen nog) TPG Post een brievenbus aan het begin van de oprit hebben. Ze spraken dan met de krantenbezorger af dat die een extra bedragje met kerst zou krijgen als die de krant toch iedere ochtend in de huisbrievenbus zou stoppen.
Oud 20-12-2009, 16:19
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Tsja, hetzelfde geldt voor serveersters in het restaurant en taxichauffeurs en toch geeft de gemiddelde Nederlander die ook fooi
Oud 20-12-2009, 16:20
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Folderbezorgers die langskomen zou ik sowieso geen geld geven. Ik moet zelf tijdens de post ook folders bezorgen dus ik weet hoe simpel het werk is en dat elke randdebiel dat kan. Waarom dan nog extra belonen?
Precies.
Oud 20-12-2009, 21:15
Martiño
Martiño is offline
Fooi is niet verplicht hoor. Het is gewoon een extra blijk van waardering die je kan geven als dank voor een goede service.

Waarom maken jullie je er zo druk om? Nooit fooi gekregen toen jullie zelf post of kranten rondbrachten? Of is het jullie onderbewuste dat eigenlijk wel iets wil geven en jullie op deze manier laat weten dat jullie een beetje gierig zijn?
Oud 20-12-2009, 22:45
Tink*
Tink* is offline
Nou ik zou het wel een schooier vinden als ie hier in de flat kwam aanbellen. Als gezin met echt een vrijstaand huis oid vind ik het nog weer anders, dan is het minder stom om aan te gaan bellen.
Oud 21-12-2009, 09:24
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Nou ik zou het wel een schooier vinden als ie hier in de flat kwam aanbellen.
Ik weet niet of 't iets is van "de stad", maar hier in de flat krijg ik toch echt meer gelukswensen van bezorgers dan bij mijn ouders (in een gewoon huis) in hun dorp. Het lijkt me juist voor zo'n bezorger ook tien keer minder moeite kosten om alle deuren van een flatgebouw even langs te gaan.
Oud 21-12-2009, 21:01
Verwijderd
Ik ben meestal niet thuis wanneer ze langskomen, dus vind ik vaak zo'n kaartje als ik weer thuis kom dat hij geweest is. De krantenbezorger zou ik wel wat geven, euro of 3 ofzo? Verder hebben we zo'n nee-nee sticker en ga ik andere bezorgers dus niets geven als ze wel aanbellen.
Oud 21-12-2009, 21:28
Miekje*
Miekje* is offline
Onze krantenbezorgers zijn altijd te laat, dus ze krijgen nooit wat. Dit jaar was het een jochie van een jaar of 11. Ja, sorry knul, dan moet je die krant maar eerder brengen. Hij bleef twee minuten voor de deur staan in de hoop dat hij nog iets zou krijgen .
Oud 21-12-2009, 22:14
KIET
KIET is offline
Ik ben zelf jaren bezorger geweest van de Huis-aan-Huis, maar die kaartjes heb ik nooit willen doen en die gingen gewoon met de normale ronde mee de bus in. Ik vind dat maar niets, dat aanbellen met die kaartjes
Hoewel ik wel een paar keer heb gehad dat mensen spontaan open deden en mijn terugriepen om alsnog uit eigen beweging wat te geven, dat vond ik wel erg tof

Mijn bel doet het niet, dus als ze langskomen hoor ik ze waarschijnlijk niet. Ben ik er en hoor ik ze dan wil ik normaal gesproken wel wat doneren. Alleen nu kan het gewoon niet, want ik ben mijn portemonnee verloren en heb geen kleingeld meer in huis.
Oud 22-12-2009, 10:59
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik weet niet of 't iets is van "de stad", maar hier in de flat krijg ik toch echt meer gelukswensen van bezorgers dan bij mijn ouders (in een gewoon huis) in hun dorp. Het lijkt me juist voor zo'n bezorger ook tien keer minder moeite kosten om alle deuren van een flatgebouw even langs te gaan.
Ja makkelijker verdienen ja.

En dat mensen je terugroepen om wat te geven prima, maar zelf aanbellen. Ik zou het echt niet kunnen. Het is ook een vanzelfsprekende dienst waar je loon voor krijgt toch. Je geeft de kassajuffrouw toch ook geen fooi omdat ze snel is.
Oud 22-12-2009, 13:55
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

En dat mensen je terugroepen om wat te geven prima, maar zelf aanbellen. Ik zou het echt niet kunnen. Het is ook een vanzelfsprekende dienst waar je loon voor krijgt toch. Je geeft de kassajuffrouw toch ook geen fooi omdat ze snel is.
Zie het voorbeeld van de serveerster/ober etc. Ik zou het overigens alleen bij de tijdschriften of dagbladenbezorger doen.

En wat betreft kassamedewerkers: ik heb in een horecagroothandel achter de kassa gewerkt, en daar kwamen veel vaste klanten, en sommigen lieten wel eens een fooitje achter, zeker rond de kerst.
En het had ook andere benefits, want ik kende op een gegeven moment iedere horeca-ondernemer in de binnenstad van Roermond, dus ik kreeg korting bij de pizzeria, als ik op een terrasje zat kwamen de eigenaars en uitbaters een praatje met me maken en werd ik snel geholpen of kreeg ik een extra drankje ofzo. Leuke tijden.
Oud 22-12-2009, 13:59
DeEigenaar
DeEigenaar is offline
laatst kwam er bij ons ook iemand aan de deur. Meisje: "Gelukkig kerstfeest namens TLP". Geeft ze me zo'n kaartje. Ik echt zo van ?!?! Wat is TLP nou weer. Mijn pa er naartoe om te vragen waar ze van was. Blijkt ze dus reclamefolders rond te brengen. Eerst kwam alleen de krantenbezorger, maar nu dus zelfs de reclamefolderbezorgster. Maar goed, we hebben 1 euro gegeven.

Laatst gewijzigd op 22-12-2009 om 14:45. Reden: Reclame
Advertentie
Oud 22-12-2009, 14:04
Verwijderd
Hier was er vandaag ook een, maar voor ik doorhad wat ze zei was ze al weg.
Oud 22-12-2009, 19:01
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Zie het voorbeeld van de serveerster/ober etc. Ik zou het overigens alleen bij de tijdschriften of dagbladenbezorger doen.
Tijdschriften worden over het algemeen door postbezorgers van TNT of Sandd bezorgd en bij TNT doen ze sowieso niet aan die onzin. Bij Sandd waarschijnlijk ook niet.
Oud 22-12-2009, 19:12
flyaway
flyaway is offline
Ik begreep nooit dat ik wat moest geven, vandaag kwam de krantenjongen langs, ik heb 2 gegeven. Geen idee wat je normaal geeft.
Oud 22-12-2009, 19:19
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Ik vind het egt zó'n onzin om iets te geven!! Ze doen gewoon hun baantje, komen ze ook nog bedelen om extra geld...
Ik zou dan dus ook niks geven, maarja tot nu toe hebben mij ouders wel altijd gewoon iets van 1 á 2 euro gegeven. (Voornamelijk door een slechte ervaring; een keer niet gegeven, vervolgens vaak geen krant gehad s'morgens)
Oud 22-12-2009, 19:20
KIET
KIET is offline
Aangezien ik soms nog meehelp met bezorgen pak ik het meteen landelijk aan:

Citaat:
Ook in het nieuwe jaar valt er heel wat te bezorgen.
Uw bezorg(st)er van Coevorden Huis-aan-Huis wenst u een prettig en gezond 2010!
Oud 22-12-2009, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Aangezien ik soms nog meehelp met bezorgen pak ik het meteen landelijk aan:

Bedankt!

*geld geeft*
Oud 23-12-2009, 11:55
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Tijdschriften worden over het algemeen door postbezorgers van TNT of Sandd bezorgd en bij TNT doen ze sowieso niet aan die onzin. Bij Sandd waarschijnlijk ook niet.
Klopt, maar volgensmij niet overal.
Oud 23-12-2009, 18:21
Verwijderd
Meneer van de Telegraaf krijgt altijd een extraatje want die moet vroeg zijn nest uit.
Verder interesseert het me niet zo.
Oud 24-12-2009, 20:36
Verwijderd
Best grappig om te zien dat hier blijkbaar lang niet iedereen wat geeft aan de gewone huis-aan-huis kranten bezorgers. En toen ik bezorgde (heb het vele jaren gedaan) waren zo´n 1 op de 100 asso´s die "bedankt, tot ziens" zeiden. Ik weet nog precies waar ze wonen. 2x in de week met regen, sneeuw, wind, -10 en +35 graden die krant bezorgen en dan moet ik nog met die koude temperaturen mijn 13e maand binnen krijgen en dan krijg je zo,n antwoord..
Oud 24-12-2009, 21:03
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ik vind het egt zó'n onzin om iets te geven!! Ze doen gewoon hun baantje, komen ze ook nog bedelen om extra geld...
Ik zou dan dus ook niks geven, maarja tot nu toe hebben mij ouders wel altijd gewoon iets van 1 á 2 euro gegeven. (Voornamelijk door een slechte ervaring; een keer niet gegeven, vervolgens vaak geen krant gehad s'morgens)
Andere mensen krijgen een kerstpakket of decemberbonus/13e maand. Dus het is geen onzin maar supernormaal
Oud 24-12-2009, 22:30
DreamAboutIt
DreamAboutIt is offline
Citaat:
Gelukkig had mijn vriend dat nog nooit meegemaakt en zei hij heel vriendelijk 'jij ook prettig kerstfeest' terug om daarna de deur te sluiten en tegen mij op te merken dat een heel aardige jongen zomaar had aangebeld om ons een vrolijke kerst te wensen.
Haha.. dit heb ik een paar jaar terug ook gedaan, maar toen had ik echt nog geen idee waarom ze aanbelden.

Ik heb zelf ook een tijdje huis-aan-huis krantjes bezorgd en langs de deuren geweest. Wat me wel opviel was dat de "arme" mensen het meeste gaven en er bij de grote vrijstaande huizen vaak niet eens open werd gedaan. Zo blijven de armen arm en de rijken rijk
Oud 25-12-2009, 08:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Er zit trouwens wel verschil tussen de bezorgers. Wij wonen afgelegen dus wij krijgen alleen één keer per week de regiokrant plus folders en elke dag het AD.

Maar er zijn ook adressen waar ze gewoon losse folders in de bus gooien, en dat door verschillende partijen. Plus adressen waar je meerdere regiokranten krijgt. Waar ik 2x iets kan geven, krijgt een ander huis misschien wel 7 mensen aan de deur.

En wat ik ook hoor: van die schooiers die langs de deur gaan en zich voordoen als bezorger. Dat vind ik echt zielig
Oud 26-12-2009, 16:25
Verwijderd
Ik heb een nee-nee sticker. De krantenjongen is (nog) niet geweest, en dat doet ie ook maar beter niet, want hij is bijna altijd te laat of bezorgt de krant helemaal niet. Dus die verdient eerder een oorvijg dan een fooi.
Oud 28-12-2009, 16:04
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb een nee-nee sticker. De krantenjongen is (nog) niet geweest, en dat doet ie ook maar beter niet, want hij is bijna altijd te laat of bezorgt de krant helemaal niet. Dus die verdient eerder een oorvijg dan een fooi.
Mijn vader had de krantenjongen ook goed toegesproken over de bezorging. De dag erna werd de krant helemaal niet bezorgd. (Daarna overigens weer wel)
Oud 28-12-2009, 21:02
Balance
Balance is offline
Folder- en weekbladbezorgers krijgen van mij een euro. Ik ben zelf weekbladbezorger geweest en weet dat het echt geen drol verdient. Naar het einde van het jaar kijk je al maanden uit omdat je weet dat er dan wat geld binnen gaat komen. Daarbij is het nog kutwerk ook, het bezorgen van kranten in weer en wind. Ik vind dat een fooitje van 1 euro er dan best vanaf kan, ook al doet men gewoon hun werk.

En de dagbladbezorger kreeg bij ons altijd 10 euro. Nu heb ik geen krant.
Gewoon omdat we erg blij waren dat de krant elke morgen rond 4 uur bezorgd werd. Dat had ook 7 uur kunnen zijn en dan was het mooi te laat. En verder ook voor hem: de waardering dat de krant er elke dag was, ook bij weer en wind. Over een jaar genomen is het een fooi van niks vergeleken met het werk van een horecamedewerker die voor 1 drankje geven al fooi krijgt.
Oud 28-12-2009, 21:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Met kerst is het makkelijker verdienen, maar met je gewone bezorging niet. Voor flats krijg je namelijk veel minder dan voor rijtjeshuizen. En voor rijtjeshuizen krijg je weer minder dan voor twee-onder-een-kap woningen. Al met al is het allemaal in verhouding dus. Maar globaal gezien kun je wel zeggen dat het allemaal geen klap verdient
Oud 28-12-2009, 22:41
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Best grappig om te zien dat hier blijkbaar lang niet iedereen wat geeft aan de gewone huis-aan-huis kranten bezorgers. En toen ik bezorgde (heb het vele jaren gedaan) waren zo´n 1 op de 100 asso´s die "bedankt, tot ziens" zeiden. Ik weet nog precies waar ze wonen. 2x in de week met regen, sneeuw, wind, -10 en +35 graden die krant bezorgen en dan moet ik nog met die koude temperaturen mijn 13e maand binnen krijgen en dan krijg je zo,n antwoord..
Wat wil je dan? Dat de mensen voor je gaan klappen en zeggen hoe geweldig je wel niet bent? Ik vind het eigenlijk eerder aso dat sommige bezorger er gewoon vanuit gaan dat je een fooi geeft.
Oud 29-12-2009, 08:10
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Voor flats krijg je namelijk veel minder dan voor rijtjeshuizen. En voor rijtjeshuizen krijg je weer minder dan voor twee-onder-een-kap woningen.
Ik had geen flats in mijn bezorgwijk, maar ik kreeg voor rijtjeshuizen of vrijstaande huizen een eindje van de rest vandaan evenveel; ik kreeg namelijk een vast bedrag per krantje en een vast bedrag per folder die ik bezorgde.
Oud 29-12-2009, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Ik had geen flats in mijn bezorgwijk, maar ik kreeg voor rijtjeshuizen of vrijstaande huizen een eindje van de rest vandaan evenveel; ik kreeg namelijk een vast bedrag per krantje en een vast bedrag per folder die ik bezorgde.
Ik kreeg ook evenveel per krantje of folder maar mijn wijk was ingedeeld in categorie 3 (van de 4). categorie 1 zijn over het algemeen woningen heel dicht op elkaar (zoals flats) en categorie 4 is woningen ver van elkaar af
Oud 29-12-2009, 10:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Oh bij mij niet. Alles was teruggerekend naar hoeveel werk het was om het te bezorgen en hoe populair de wijk was. Zo had ik een wijk genomen die niet populair was omdat het afgelegen lag en 2-onder-1-kap woningen waren. Moest je eerst een kwartier fietsen. Voor die wijk kreeg ik 2,50 (gulden ). Dat waren iets van 100 krantjes.
Voor de flat (zo'n 400 krantjes) kreeg ik 1 gulden, omdat het zo makkelijk gedaan was.

Maar al met al was de flat veel vervelender, want naast het feit dat ik er maar weinig voor kreeg, was ik ook nog veel meer tijd kwijt met het vouwen van die krantjes voor de flat (en soms ook het insteken van folders) dan de tijd die ik besteedde aan die andere wijk.
Oud 30-12-2009, 19:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wij hebben een ja-nee sticker maar we krijgen vaak alsnog ongeadresseerd reclamedrukwerk en ik zie nooit geen krant en ik had liever een nee-nee-sticker gehad dus ik geef niks.
Advertentie

Regels voor berichten