Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik word bijna nooit aangesproken gelukkig door die verkopers op straat, omdat ik er jong uitzie en klein ben, denk ik?
En voor onbekende mensen doe ik de deur nooit open. Ik kan vanuit m'n raam zien wie er aanbelt. edit : en wij hebben trouwens wel een goede straatmuzikant bij de ah/bijenkorf, namelijk Chuck. Laatst gewijzigd op 06-01-2010 om 19:12. |
![]() |
|
Mja, die tranentrekkende Oost-Europese schooiers bij de ingang van de supermarkt kunnen zich inderdaad wel tamelijk opdringerig gedragen. Maar dankzij mijn stoere gangsta uitstraling corrigeren ze zichzelf snel
![]()
|
Ik kan geen topic meer openen zonder dat er een of andere fucking whiner loopt te zeiken over het feit dat de menselijke soort uit meer exemplaren bestaat dan zij zelf.
||
Citaat:
![]() OT: Ja, omdat ik vrij lang ben. Dan zeg ik dat ik 16 ben en dan gaan ze d'r weer vandoor. Altijd leuk.
||
Citaat:
Dan ga ik er vanuit dat jij wel enigzins geld doneert of iets in die richting.
||
Citaat:
![]() Vrijgevig, tolerant, menslievend, humaan. Kies d'r maar eentje, je weet wel wat ik bedoel. ![]()
|
Verwijderd
|
Goede doelen geef ik altijd wel iets.
'Neuro' ofzo. ![]() Bedelaars heb ik volgens mij nog nooit aan de deur gehad. Wel - toen ik nog bij m'n ouders woonden - eens in de zoveel tijd een (zwakzinnige) man aan de deur gehad die kroonkurken van bierflesjes spaarde. We hadden daarom een trommeltje bij de voordeur staan waar we die dingen voor hem in verzamelden. En dan was 'ie dolblij als ik er wat in gooide ![]() Jehova's probeer ik altijd zo snel en toch vriendelijk weg te krijgen. Meestal zeg ik iets van 'Ik heb heel erge haast, sorry. Heeft u misschien een foldertje? Want ik vind het wel heel erg interessant en dan kan ik het op een later tijdstip eens rustig doorlezen.' Meestal reageren ze daarop zoals ik het wil. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed. Als je rustig alleen thuis wil zitten moet je ze niet binnenlaten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat 'sorry ik heb geen interesse' en daarna neerleggen/deur sluiten/doorlopen niet werkte. |
![]() |
||
Citaat:
Een vriendin van mij was net 16 geworden, op de dag ná haar verjaardag kwamen d'r opeens 's ochtends vroeg Jehovah's getuigen langs. "Wij hoorden dat uw dochter 16 is geworden, wij komen God brengen". Huuuhuhuhu.
||
Citaat:
Ik hoop dat het inmiddels een beetje duidelijker is. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik had een keer Jehova's aan de deur en toen zei ik dat ik niet geïnteresseerd was maar dat ik niet voor het hele gebouw wilde spreken (ik woon in een flat) en ze dus op zich wel binnen wilde laten. Toen zeiden ze heel beledigd dat ze 'heus niet altijd zo slecht worden behandeld als jullie altijd denken, hoor'.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik vind dat ik dat mag zeggen want ik ben d'r zelf een geweest.
|
Toen ik in gesprek wilde met Jehova getuigen over het bestaan met God werd mij verteld dat Lilith ook rood haar had "en je weet hoe het daar mee is afgelopen!" Sindsdien word ik niet meer bezocht door Jehova's.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb trouwens ook een keer Jehova's getuigen aan de deur gehad, maar dat vond ik wel leuk. Ik heb ze dik drie kwartier aan de praat gehouden, terwijl ze daar in de motregen stonden. Op een gegeven moment zeiden ze, 'we moeten er nu toch echt vandoor', en dat was een kleine overwinning.
|
Ik heb wel eens iemand van het goede doel aan de deur gehad, echt vet irritant. Ik vind het niet erg als ze gewoon komen collecteren, maar wel als ze donateurs proberen te werven, sommige mensen weten echt niet wat 'geen interesse' betekent. Ik ben in de stad ook altijd de sjaak. Ik was een keertje nota bene door de Herestraat aan het rennen (ja we deden een spel en je moest voor X tijd weer binnen zijn) en toen ging er eentje met me meerennen en vragen of ik wilde doneren, ja hallo ik ben kind of bezig. Dat ze fietsende mensen op de museumbrug gaan aanspreken vind ik ook heel dom.
Jehova's nooit gehad, bij mijn ouders wel en toen reed mijn vader per ongeluk een keer hun deur eruit terwijl ze die net open aan het doen waren om uit te stappen. Ze waren zo geschrokken en ze zijn nooit meer geweest. :') En bedelaars zijn vaak vieze nepschooiers. Of ze schelden je later nog uit als je niks wil geven of ze hebben een tas bij zich met allemaal dure producten. Er zijn ook wel vriendelijke hoor (de euroman bijvoorbeeld: heeeeeeeeeeeuj hallo goeiedag heb je misschien een euro? Nee sorry. Maakt niet uit joh geeft niks goeiedag heeeeeeeeeeee).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zie er vrij oud uit, dus werd op mijn dertiende al door allerlei vage types aangesproken of ik iets overhad voor het steunfonds ten behoeve van het blauwgevlekte edeljachtluipaard. Nee, dat had ik nooit. Wel voor Kliniclowns, Jantje Beton, Astmafonds (ik heb zelf astma ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik word niet zo vaak thuis gestoord, blijkbaar is dat in België toch iets minder. Wel hebben we veel van die mensen op straat die je aanklampen. Meestal kijk ik straal langs ze door en dat lijkt te helpen. Overlaatst had ik er een die wilde dat ik een petitie zou tekenen. Nou ja, petities kunnen geen kwaad, dus ik begin te schrijven, zie ik dat er voor mij bedragen staan. Ik: Is het de bedoeling dat we een bijdrage leveren? Hij: Ja. Ik: Dan mag je dat wel even van te voren meedelen, je hebt pech, ik heb geen geld op zak, alleen 20 cent. Alsjeblieft.
Hufters. Geld aftroggelen met wat zielig gedoe. Ze horen dat van te voren te zeggen! Overigens kreeg ik vandeweek een paar buren aan de deur die geld aan het inzamelen waren voor een buurvrouw wiens man was overleden. Ik gaf 3 euro, vond dat vrij schappelijk, doet hij dat doosje open, liggen daar briefjes van 20 euro in... Oeps ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik ben altijd heel slecht in het weigeren tegen goede doelen de laatste 2x dat ik op straat erover ben aangesproken ben ik lid geworden van stichting care en kwf want ja vind het ook zo sneu om te zeggen "daar heb ik geen geld voor over" en zwervers wil ik ook welleens wat geven als ze goed hun best doen of genoeg ledematen verloren hebben. tijd terug kwam ik een zwerver tegen die een heel zielig verhaal ophing. vond dat hij beter zijn best deed dan zijn collega's en had toevallig 20 cent in me handen dus had hij geluk, pas kwam ik m weer tegen had ie nog steeds hetzelfde verhaal ![]() ze ruiken het volgens mij ook gewoon, ik word altijd aan gesproken volgens mij heb ik ook een ik-geef-je-wel-wat-geld hoofd. Laatst gewijzigd op 07-01-2010 om 19:07. |
![]() |
|
Buiten kost het me niet zoveel moeite. Als ze vragen of ik tijd en/of zin heb dan zeg ik altijd vriendelijk "nee dank je" en loop ik direct door. Werkt prima, je moet wel een klein beetje tempo hebben als je loopt, anders blijven ze gewoon naast je lopen natuurlijk.
![]()
|
![]() |
|
|