Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2010, 18:53
Noddy
Noddy is offline
Blegh ik word zooo chagrijnig!

Eerst werd ik alleen maar gebeld met de vraag of ik goede doelen wil steunen. Vervolgens kom ik die lui op elk station tegen. Daarna ook in winkelstraten.

Ik kan geen winkelcentrum meer bezoeken zonder dat er iemand staat te bedelen. Ook word ik schijtziek van straatmuzikanten die niet muzikaal zijn.

Als ik dan lekker thuis wil zitten, rustig zonder al dat gezeik, komt er iemand aan de deur. Is het niet iemand voor een goed doel, dan wel een gelovige (heb overigens niets tegen gelovige mensen. Ik geloof zelf alleen niet, klaar!). Laatst was er zelfs iemand aan de deur om vanalles te verkopen. Dat gebeurde vroeger nooit in mijn dorp. Alleen in Duckstad zag ik dat voorbijkomen.

Aargh ik word hier echt niet vrolijk van, als je zelfs niet eens thuis rustig kan zitten...

Zo, blij dat ik dat even kwijt ben. Wat jullie?
Oud 06-01-2010, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Blegh ik word zooo chagrijnig!

Eerst werd ik alleen maar gebeld met de vraag of ik goede doelen wil steunen. Vervolgens kom ik die lui op elk station tegen. Daarna ook in winkelstraten.

Ik kan geen winkelcentrum meer bezoeken zonder dat er iemand staat te bedelen. Ook word ik schijtziek van straatmuzikanten die niet muzikaal zijn.

Als ik dan lekker thuis wil zitten, rustig zonder al dat gezeik, komt er iemand aan de deur. Is het niet iemand voor een goed doel, dan wel een gelovige (heb overigens niets tegen gelovige mensen. Ik geloof zelf alleen niet, klaar!). Laatst was er zelfs iemand aan de deur om vanalles te verkopen. Dat gebeurde vroeger nooit in mijn dorp. Alleen in Duckstad zag ik dat voorbijkomen.

Aargh ik word hier echt niet vrolijk van, als je zelfs niet eens thuis rustig kan zitten...

Er bestaan zwarte lijsten
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Dat gebeurde vroeger nooit in mijn dorp. Alleen in Duckstad zag ik dat voorbijkomen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 18:56
Verwijderd
Ik word bijna nooit aangesproken gelukkig door die verkopers op straat, omdat ik er jong uitzie en klein ben, denk ik?
En voor onbekende mensen doe ik de deur nooit open. Ik kan vanuit m'n raam zien wie er aanbelt.

edit : en wij hebben trouwens wel een goede straatmuzikant bij de ah/bijenkorf, namelijk Chuck.

Laatst gewijzigd op 06-01-2010 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 19:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mja, die tranentrekkende Oost-Europese schooiers bij de ingang van de supermarkt kunnen zich inderdaad wel tamelijk opdringerig gedragen. Maar dankzij mijn stoere gangsta uitstraling corrigeren ze zichzelf snel
Oud 06-01-2010, 19:10
Uice
Uice is offline
Ik kan geen topic meer openen zonder dat er een of andere fucking whiner loopt te zeiken over het feit dat de menselijke soort uit meer exemplaren bestaat dan zij zelf.
Oud 06-01-2010, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ik heb maar 1 keer iemand aan de deur gehad die kwam vragen of ik lid wilde worden. Het is nou niet bepaald rustverstorend.

En sowieso, het leven is te kort om je druk te maken om dit soort dingen /dikkecliché
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 19:41
Verwijderd
Je mag hier heus wel kut schrijven hoor, dit is niet het bobo-forum.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Je mag hier heus wel kut schrijven hoor, dit is niet het bobo-forum.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Je mag hier heus wel kut schrijven hoor, dit is niet het b*b*-forum.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 20:05
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Ik kan geen topic meer openen zonder dat er een of andere fucking whiner loopt te zeiken over het feit dat de menselijke soort uit meer exemplaren bestaat dan zij zelf.
Niet iedereen is zo openhartig als jij.

OT:
Ja, omdat ik vrij lang ben. Dan zeg ik dat ik 16 ben en dan gaan ze d'r weer vandoor.
Altijd leuk.
Oud 06-01-2010, 20:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Niet iedereen is zo openhartig als jij.
Wat bedoel je?
Oud 06-01-2010, 20:20
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Wat bedoel je?
Nou, je spreekt iemand anders aan op haar egocentrische post.
Dan ga ik er vanuit dat jij wel enigzins geld doneert of iets in die richting.
Oud 06-01-2010, 20:21
Verwijderd
open·har·tig bn, bw zonder iets te verzwijgen; oprecht: ~ spreken
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 20:23
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
open·har·tig bn, bw zonder iets te verzwijgen; oprecht: ~ spreken
Oh, oh, oh, wat zijn we weer aan het mierenneuken.

Vrijgevig, tolerant, menslievend, humaan.
Kies d'r maar eentje, je weet wel wat ik bedoel.
Oud 06-01-2010, 20:28
Verwijderd
Goede doelen geef ik altijd wel iets.
'Neuro' ofzo.

Bedelaars heb ik volgens mij nog nooit aan de deur gehad.
Wel - toen ik nog bij m'n ouders woonden - eens in de zoveel tijd een (zwakzinnige) man aan de deur gehad die kroonkurken van bierflesjes spaarde. We hadden daarom een trommeltje bij de voordeur staan waar we die dingen voor hem in verzamelden. En dan was 'ie dolblij als ik er wat in gooide

Jehova's probeer ik altijd zo snel en toch vriendelijk weg te krijgen. Meestal zeg ik iets van 'Ik heb heel erge haast, sorry. Heeft u misschien een foldertje? Want ik vind het wel heel erg interessant en dan kan ik het op een later tijdstip eens rustig doorlezen.' Meestal reageren ze daarop zoals ik het wil.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Oh, oh, oh, wat zijn we weer aan het mierenneuken.

Vrijgevig, tolerant, menslievend, humaan.
Kies d'r maar eentje, je weet wel wat ik bedoel.
Ik wist niet wat je bedoelde (en uice vast ook niet), want het is geen typfoutje ofzo. Je had net zo goed kunnen zeggen 'we zijn niet allemaal zo walvis als jij'. Je gebruikte gewoon een compleet ander woord.

Maargoed. Als je rustig alleen thuis wil zitten moet je ze niet binnenlaten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat 'sorry ik heb geen interesse' en daarna neerleggen/deur sluiten/doorlopen niet werkte.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 20:30
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Jehova's probeer ik altijd zo snel en toch vriendelijk weg te krijgen. Meestal zeg ik iets van 'Ik heb heel erge haast, sorry. Heeft u misschien een foldertje? Want ik vind het wel heel erg interessant en dan kan ik het op een later tijdstip eens rustig doorlezen.' Meestal reageren ze daarop zoals ik het wil.
Oh, dat vond ik laatst zo eng.
Een vriendin van mij was net 16 geworden, op de dag ná haar verjaardag kwamen d'r opeens 's ochtends vroeg Jehovah's getuigen langs.
"Wij hoorden dat uw dochter 16 is geworden, wij komen God brengen".
Huuuhuhuhu.
Oud 06-01-2010, 20:31
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Ik wist niet wat je bedoelde (en uice vast ook niet), want het is geen typfoutje ofzo. Je had net zo goed kunnen zeggen 'we zijn niet allemaal zo walvis als jij'. Je gebruikte gewoon een compleet ander woord.
Klopt, klopt. Mijn fout.
Ik hoop dat het inmiddels een beetje duidelijker is.
Oud 06-01-2010, 20:32
Verwijderd
Ik had een keer Jehova's aan de deur en toen zei ik dat ik niet geïnteresseerd was maar dat ik niet voor het hele gebouw wilde spreken (ik woon in een flat) en ze dus op zich wel binnen wilde laten. Toen zeiden ze heel beledigd dat ze 'heus niet altijd zo slecht worden behandeld als jullie altijd denken, hoor'.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 20:33
Verwijderd
Citaat:
'we zijn niet allemaal zo walvis als jij'.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 20:36
Verwijderd
Ohja, Jehova's getuigen, die heb ik ook gehad. Op een zondagochtend, notabene Het verhaal heb ik al eens verteld op dit forum, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 20:37
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Ohja, Jehova's getuigen, die heb ik ook gehad. Op een zondagochtend, notabene Het verhaal heb ik al eens verteld op dit forum, geloof ik.
Ja, het zijn vervelende lui hoor.

En ik vind dat ik dat mag zeggen want ik ben d'r zelf een geweest.
Oud 06-01-2010, 20:38
Verwijderd
Ik vind ze wel grappig.

Froegah, toen ik klein was, kwamen die ook langs voor een collecte voor iets, en ik gaf wat geld, papa en mama waren niet thuis, en ze vond het zo goed dat ik mijn eigen geld gaf, dat ze die avond speciaal terugkwam met een zak snickers
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 20:39
Giles
Giles is offline
Toen ik in gesprek wilde met Jehova getuigen over het bestaan met God werd mij verteld dat Lilith ook rood haar had "en je weet hoe het daar mee is afgelopen!" Sindsdien word ik niet meer bezocht door Jehova's.
Oud 06-01-2010, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Ik vind ze wel grappig.

Froegah, toen ik klein was, kwamen die ook langs voor een collecte voor iets, en ik gaf wat geld, papa en mama waren niet thuis, en ze vond het zo goed dat ik mijn eigen geld gaf, dat ze die avond speciaal terugkwam met een zak snickers
Oh wij hadden gewoon een potje kleingeld bij de deur staan voor die gelegenheden en mijn ouders hadden uitgelegd dat als het was voor een ziekte of voor arme kindjes, dat ik dan twee gulden moest geven, en anders een gulden. Dus als er dan iemand kwam collecteren vroeg ik 'is het voor een ziekte of voor arme kindjes of iets anders'.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 20:41
Verwijderd
Ooit kwamen Jehova's getuigen bij de moeder van mijn vriend langs toen ze net haar goede vriend de Franse roomskatholieke priester op bezoek had. Ze heeft ze binnengevraagd. Het schijnt nog gezellig te zijn geworden
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 22:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nou, je spreekt iemand anders aan op haar egocentrische post.
Dan ga ik er vanuit dat jij wel enigzins geld doneert of iets in die richting.
Dat klopt, maar daar gaat het niet om. Ook als ik nooit iets doneerde, zou ik niet de decadentie hebben om mensen die om hulp vragen slechts als irritatie te beschouwen.

Ik heb trouwens ook een keer Jehova's getuigen aan de deur gehad, maar dat vond ik wel leuk. Ik heb ze dik drie kwartier aan de praat gehouden, terwijl ze daar in de motregen stonden. Op een gegeven moment zeiden ze, 'we moeten er nu toch echt vandoor', en dat was een kleine overwinning.
Oud 06-01-2010, 22:34
Tink*
Tink* is offline
Ik heb wel eens iemand van het goede doel aan de deur gehad, echt vet irritant. Ik vind het niet erg als ze gewoon komen collecteren, maar wel als ze donateurs proberen te werven, sommige mensen weten echt niet wat 'geen interesse' betekent. Ik ben in de stad ook altijd de sjaak. Ik was een keertje nota bene door de Herestraat aan het rennen (ja we deden een spel en je moest voor X tijd weer binnen zijn) en toen ging er eentje met me meerennen en vragen of ik wilde doneren, ja hallo ik ben kind of bezig. Dat ze fietsende mensen op de museumbrug gaan aanspreken vind ik ook heel dom.

Jehova's nooit gehad, bij mijn ouders wel en toen reed mijn vader per ongeluk een keer hun deur eruit terwijl ze die net open aan het doen waren om uit te stappen. Ze waren zo geschrokken en ze zijn nooit meer geweest. :')

En bedelaars zijn vaak vieze nepschooiers. Of ze schelden je later nog uit als je niks wil geven of ze hebben een tas bij zich met allemaal dure producten. Er zijn ook wel vriendelijke hoor (de euroman bijvoorbeeld: heeeeeeeeeeeuj hallo goeiedag heb je misschien een euro? Nee sorry. Maakt niet uit joh geeft niks goeiedag heeeeeeeeeeee).
Oud 07-01-2010, 00:27
Vlindertje
Vlindertje is offline
Op het station van Nijmegen is soms een vrouw die vraagt/schreeuwt voor 2 euro 85 of een ander raar bedrag

"Mevrouw, heeft u *insert raar geldbedrag* voor mij!"
Oud 07-01-2010, 00:58
Verwijderd
Buiten loop ik 95% van de tijd met headphones op dus ik doe altijd alsof ik ze niet zie en verhoog soms mijn tempo sterk om ze opzij te dwingen. Voor de deur vraag ik altijd of ze zich niet schamen en of ze weg willen wezen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 07:06
Verwijderd
"Meneer, heeft u..."
-"Nee."

Werkt vrij goed.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 07:59
Verwijderd
Citaat:
"Meneer, heeft u..."
-"Nee."

Werkt vrij goed.

Ik zie er vrij oud uit, dus werd op mijn dertiende al door allerlei vage types aangesproken of ik iets overhad voor het steunfonds ten behoeve van het blauwgevlekte edeljachtluipaard. Nee, dat had ik nooit. Wel voor Kliniclowns, Jantje Beton, Astmafonds (ik heb zelf astma ), Unicef, Amnesty International, Thomas Stichting, Maagleverdarmstichting, Liliane Fonds en zo nog wat van die dingen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 18:54
Verwijderd
Ik word niet zo vaak thuis gestoord, blijkbaar is dat in België toch iets minder. Wel hebben we veel van die mensen op straat die je aanklampen. Meestal kijk ik straal langs ze door en dat lijkt te helpen. Overlaatst had ik er een die wilde dat ik een petitie zou tekenen. Nou ja, petities kunnen geen kwaad, dus ik begin te schrijven, zie ik dat er voor mij bedragen staan. Ik: Is het de bedoeling dat we een bijdrage leveren? Hij: Ja. Ik: Dan mag je dat wel even van te voren meedelen, je hebt pech, ik heb geen geld op zak, alleen 20 cent. Alsjeblieft.

Hufters. Geld aftroggelen met wat zielig gedoe. Ze horen dat van te voren te zeggen!

Overigens kreeg ik vandeweek een paar buren aan de deur die geld aan het inzamelen waren voor een buurvrouw wiens man was overleden. Ik gaf 3 euro, vond dat vrij schappelijk, doet hij dat doosje open, liggen daar briefjes van 20 euro in... Oeps Nou ja, daar kun je heel wat bloemen voor kopen ^^
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 18:58
Verwijderd
Geen last van.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 19:02
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Alleen in Duckstad zag ik dat
haha

ik ben altijd heel slecht in het weigeren tegen goede doelen de laatste 2x dat ik op straat erover ben aangesproken ben ik lid geworden van stichting care en kwf want ja vind het ook zo sneu om te zeggen "daar heb ik geen geld voor over" en zwervers wil ik ook welleens wat geven als ze goed hun best doen of genoeg ledematen verloren hebben. tijd terug kwam ik een zwerver tegen die een heel zielig verhaal ophing. vond dat hij beter zijn best deed dan zijn collega's en had toevallig 20 cent in me handen dus had hij geluk, pas kwam ik m weer tegen had ie nog steeds hetzelfde verhaal .

ze ruiken het volgens mij ook gewoon, ik word altijd aan gesproken volgens mij heb ik ook een ik-geef-je-wel-wat-geld hoofd.

Laatst gewijzigd op 07-01-2010 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 19:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik word altijd door iedereen geronseld, ze ruiken van tien kilometer afstand dat ik absoluut geen 'nee' kan zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 19:27
Lorelei
Lorelei is offline
Buiten kost het me niet zoveel moeite. Als ze vragen of ik tijd en/of zin heb dan zeg ik altijd vriendelijk "nee dank je" en loop ik direct door. Werkt prima, je moet wel een klein beetje tempo hebben als je loopt, anders blijven ze gewoon naast je lopen natuurlijk. Bij mij aan de deur komt nooit iemand (duh), bij m'n moeder af en toe. Dan hangt het ervan af wat het is.
Reageren

Regels voor berichten