Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2010, 15:38
Rezania
Rezania is offline
Ik heb een economie leraar die maar blijft zeggen dat ik alle berekeningen bij een tabel moet opschrijven en dat het me anders punten kost. Hiervoor had ik een andere economie leraar en hij zei er nooit wat over. Kan iemand bevestigen of de berekeningen echt moeten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2010, 16:45
Grapig
Grapig is offline
wat de leraar zegt zou ik maar doen. Of je zou in discussie met hem moeten gaan maar het hier posten lijkt me kansloos, verschilt natuurlijk per leraar
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 19:52
Rezania
Rezania is offline
Nee, hij zegt dat het punten kost op het CSE als je niet alle berekeningen erbij schrijft. Als dat echt zo is, dan vind ik het raar dat ik het nog nooit van een andere economie leraar heb gehoord.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 09:33
Verwijderd
Het lijkt me logisch dat je ieder getal dat je invult moet verklaren. Het gaat tenslotte om de berekening en als die fout is kan ik me voorstellen dat het je veel punten kost.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 18:25
Verwijderd
Mijn economie lerares zegt altijd dat de simpele formules niet opgeschreven hoeven te worden, natuurlijk wel de uitwerking, maar de formules die wat moeilijker zijn wel, dan kunnen ze makkelijker zien waar jij in de oubent gegaan.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 17:38
geennaam12
geennaam12 is offline
ik heb ook nog een vraagje!
waarom is privatisering voor de consument nadelig? de consument een poot uitdraaien?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 17:44
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Privatisering betekend dat het naar particulieren gaat: het word een commercieel bedrijf.
Dat betekend dat er winst gemaakt móét worden. Dus dan moet de consument vaak wat meer betalen. Maar ook betekend het vaak wat slechter onderhoud van de dienst/product.

Bij de NS bijvoorbeeld oudere treinen, slechte wissels, veel seinstoringen. Gewoon omdat ze geen kosten willen maken het te repareren. (mensen die met de trein gaan hebben vaak geen alternatief, dus die moeten wel genoeg nemen met dure kaartjes én vertragingen, zodat ze daar nu wel winst kunnen maken, terwijl dat eerst niet nodig was)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten