Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2010, 18:53
Verwijderd
Hy!
Ik ben iemand van 17 jaar en ben al een tijdje verliefd op een meisje. Ik ken haar al lang, maar onlangs op een fuif merkte ik dat ik gevoelens voor haar had. We werkten daar samen vrijwillig. Ik grapte wat tegen haar en ze lachte toch telkens...
Dankzij mijn ouders moest ik om één uur weer weg.
Nu weet ik niet wat ik moet doen. Iedere dag kom ik haar tegen op school, maar daar staat ze altijd bij een bende vriendinnen. (en ik bij mijn vrienden)...
Als er mij iemand wat advies kan geven, altijd welkom...

Greetz,
just_a_loozer

(P.S. ja, ik ben nogal ouderwets op dit vlak)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2010, 19:01
Verwijderd
Ik snap niet wat er precies ouderwets is..

Vraag om haar telefoonnummer, spreek haar een keer aan, vraag haar MSN? Werk je daar vaker samen? Je weet in ieder geval dat ze je op z'n minst aardig vindt.

Mensen stellen altijd dezelfde vragen en wij geven altijd dezelfde antwoorden. Ook altijd dingen waar je zelf ook wel op zou moeten kunnen komen.

Anyway, als je niets doet, dan gebeurt er sowieso niets..

Oh en: Loozer?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet wat er precies ouderwets is..

Vraag om haar telefoonnummer, spreek haar een keer aan, vraag haar MSN? Werk je daar vaker samen? Je weet in ieder geval dat ze je op z'n minst aardig vindt.

Mensen stellen altijd dezelfde vragen en wij geven altijd dezelfde antwoorden. Ook altijd dingen waar je zelf ook wel op zou moeten kunnen komen.

Anyway, als je niets doet, dan gebeurt er sowieso niets..

Oh en: Loozer?
Ik kan toch moeilijk bij haar bende gaan staan en dan haar nummer vragen?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Er zijn vast wel momenten waarop ze geen hele entourage bij zich heeft. Je kunt toch wel gewoon iets tegen haar zeggen? Zit je bij haar in de klas? Je zegt dat je haar al langer kent, dan praten jullie toch wel eens met elkaar?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Er zijn vast wel momenten waarop ze geen hele entourage bij zich heeft. Je kunt toch wel gewoon iets tegen haar zeggen? Zit je bij haar in de klas? Je zegt dat je haar al langer kent, dan praten jullie toch wel eens met elkaar?
Eigenlijk niet... Ze zit een jaartje hoger dan ik. En nog iets: ik heb een lichte vorm van ASS en zij weet dat...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 22:08
Sade
Sade is offline
Waarom zou jouw ASS een probleem moeten zijn? Dat wordt het pas als je er een probleem van maakt.
Oud 08-02-2010, 22:57
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Hoezo dat?
Oud 09-02-2010, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk wel! In het ergste geval lachen ze je uit, en echt, daar heb je over twee jaar geen last meer van
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk wel! In het ergste geval lachen ze je uit, en echt, daar heb je over twee jaar geen last meer van
Da 's ook weer waar. 't Is trouwens maar één jaar meer, ze zit een jaar hoger dan ik...
Maar krijg ik dan geen rotzooi met haar? Ik zou ook geen ruzie/boel willen met één van hen. Ik wil niet dat ze me uitlacht, want ik ben écht dol op haar!
Op school zeggen ze 'laat ze zijn, er zwemmen nog genoeg andere visjes in de zee'. Maar ik wil de zee niet, ik wil haar!

Laatst gewijzigd op 09-02-2010 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 20:10
Verwijderd
Ja, luister.

Er gaat niets gebeuren als je niets doet. Dus je kunt wel gaan wachten en hopen dat ze opeens op een dag zomaar een ingeving heeft en denkt "Maar die loozer vindt mij leuk, dus wow!", maar ik kan je nu al vertellen dat het niet gaat gebeuren.

Als je iets wil van/met haar, zal je toch eerst toenadering moeten zoeken, en daarbij hoort nu eenmaal het risico om afgewezen te worden.

Maar je hoeft natuurlijk niet op haar af te lopen en te zeggen "Ik ben verliefd op je." Je kunt ook een gesprek aangaan over andere dingen en het zo langzaam proberen op te bouwen.

Waarom zou je in godsnaam ruzie met haar krijgen als je iets tegen haar zegt? En waarom zou ze je uitlachen? Waarom zou je überhaupt iets met iemand willen die zo kinderachtig reageert?

Anyway: Nothing ventured, nothing gained.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Ja, luister.

Er gaat niets gebeuren als je niets doet. Dus je kunt wel gaan wachten en hopen dat ze opeens op een dag zomaar een ingeving heeft en denkt "Maar die loozer vindt mij leuk, dus wow!", maar ik kan je nu al vertellen dat het niet gaat gebeuren.

Als je iets wil van/met haar, zal je toch eerst toenadering moeten zoeken, en daarbij hoort nu eenmaal het risico om afgewezen te worden.

Maar je hoeft natuurlijk niet op haar af te lopen en te zeggen "Ik ben verliefd op je." Je kunt ook een gesprek aangaan over andere dingen en het zo langzaam proberen op te bouwen.

Waarom zou je in godsnaam ruzie met haar krijgen als je iets tegen haar zegt? En waarom zou ze je uitlachen? Waarom zou je überhaupt iets met iemand willen die zo kinderachtig reageert?

Anyway: Nothing ventured, nothing gained.
Ok, ze is zeker niet kinderachtig! Maar als ik er heen ga, dan zal ze zich toch direct afvragen wat ik daar kom doen...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 00:14
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ieder begin van de pauze loop je naar een plek toe, erna loop je weer naar een andere plek. Kijk eens of je haar in de wandelgangen "tegen kan komen".
Oud 10-02-2010, 01:18
Verwijderd
Citaat:
Ok, ze is zeker niet kinderachtig! Maar als ik er heen ga, dan zal ze zich toch direct afvragen wat ik daar kom doen...
Daarom vertel je haar ook direct wat je komt doen?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 19:01
MisSunshine
MisSunshine is offline
Werk aan je zelfvertrouwen!
Je "naam" straalt alleen al uit dat je niet zeker bent van je zaak.
Wij, meiden vind het juist fijn als jongens strek in hun schoenen (lijken) te staan.
Een goede portie zelfvertrouwen, maar niet teveel (!!)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Werk aan je zelfvertrouwen!
Je "naam" straalt alleen al uit dat je niet zeker bent van je zaak.
Wij, meiden vind het juist fijn als jongens strek in hun schoenen (lijken) te staan.
Een goede portie zelfvertrouwen, maar niet teveel (!!)
Ik ben inderdaad niet zeker van m'n stuk. Dat komt omdat het al een paar keer mislukt is...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 20:41
Verwijderd
Even een bijkomstigheid... Ik ben juist te weten gekomen dat ze nu al iemand heeft...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 20:57
Verwijderd
Dan ben je te laat.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 22:07
Daddy Cool
Daddy Cool is offline
MissSunshine zegt hier iets heel waardevols. Werk aan je zelfvertrouwen. De meest succesvolle mensen zijn op dit gebied al honderden keren afgewezen door een meisje. Als je meer meisjes aanspreekt, des te meer meisjes je zal tegenkomen die je leuk vind (en vise versa).

Probeer naar haar toe te gaan en te vragen, je lijkt me erg leuk. Laten we een keer wat gaan drinken. Als je dit nooit doet dan zal je nooit weten hoe het zit. Als je het niet probeert heb je dus ook 0.

Mocht je aan je zelfvertrouwen willen gaan werken kunnen meerdere instanties je daarbij helpen. Je hebt boeken, coaches en psychologen op dit gebied. Een mooi begin zou zijn om het boek: Cognitieve gedragstherapie voor Dummies te lezen

Kortom: Probeer het! Anders zal je het nooit weten. Lukt het niet (En dat is vrij waarschijnlijk, misschien niet leuk om te horen but true) dan zijn er genoeg mensen die je kunnen helpen!
Oud 11-02-2010, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je te laat.
Inderdaad. Jammer, maar het zal vast niet de laatste keer zijn. Nog een reden om de volgende keer niet zo onzeker te doen, want dan gaat de kans aan je neus voorbij.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Jammer, maar het zal vast niet de laatste keer zijn. Nog een reden om de volgende keer niet zo onzeker te doen, want dan gaat de kans aan je neus voorbij.
'De volgende keer'? Ik geef het nog niet op hoor! Ik zal wachten op haar! Als het dan nog niet over is, zal ik weten of het 'real love' is!

Laatst gewijzigd op 14-02-2010 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 21:51
Verwijderd
Ik weet niet of wachten wel zo slim is.. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of wachten wel zo slim is.. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt.
Ik voel me goed als ik aan haar denk.
Ik voel me minder goed als ik aan haar lief denk.
Ik voel me ronduit slecht als ik denk aan wat zij voor mij voelt...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je te laat.
Of te vroeg...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 22:10
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Waarom zou jouw ASS een probleem moeten zijn? Dat wordt het pas als je er een probleem van maakt.
*proest*
Oud 13-02-2010, 22:49
Batave
Batave is offline
Citaat:
*proest*
Dit, en daarbij TS: ik vond je vergelijking met de zee heel mooi, maar hoe goed ken je haar nou eigenlijk? Jij maakt haar helemaal perfect in je hoofd terwijl je haar blijkbaar niet goed genoeg kent om in haar vriendengroep te staan? Met alle respect, ik denk dat je het toch achter je moet laten en maar op andere dames moet letten.
Oud 14-02-2010, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Dit, en daarbij TS: ik vond je vergelijking met de zee heel mooi, maar hoe goed ken je haar nou eigenlijk? Jij maakt haar helemaal perfect in je hoofd terwijl je haar blijkbaar niet goed genoeg kent om in haar vriendengroep te staan? Met alle respect, ik denk dat je het toch achter je moet laten en maar op andere dames moet letten.
Geloof me, ze is meer dan perfect. De enige reden dat ik niet bij haar durf staan, is omdat ik verliefd op haar ben. Met haar vriendinnen durf ik wel te praten. Dat gaat ook vlotter, want dan zak ik niet in m'n woorden.

BTW, happy valentine iedereen!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 11:02
Batave
Batave is offline
Hoe goed ken je haar?
Oud 14-02-2010, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Hoe goed ken je haar?
Tamelijk goed... Maar ik vrees dat zij beter m'n slechte kanten kent dan ik de hare (mocht ze die dan hebben)...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 12:01
Minth
Minth is offline
hoezo zou ze beter je slechte kanten kennen??
of heb je iets heel geks gedaan
Oud 14-02-2010, 12:56
Verwijderd
Citaat:
hoezo zou ze beter je slechte kanten kennen??
of heb je iets heel geks gedaan
Dat hangt er van af wat je bedoelt met 'iets geks'. Ik denk dat ze vooral al veel negatieve roddels over me gehoord heeft.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 13:01
Minth
Minth is offline
ja maar als zij die roddels zo gelooft is ze ook dom.... dat hoor je altijd na te vragen. als het over mensen gaat die je kent vind ik dan.

maar met iets geks bedoel ik dus bijv hartstikke dronken om haar heen hangen, haar onder kotsen, haar beledigen omdat je vrienden erbij staan weet ik het. maar aangezien je hebt geschreven dat je echt gek op haar bent, zal dat wel niet het geval zijn...
Oud 14-02-2010, 13:22
Verwijderd
Citaat:
ja maar als zij die roddels zo gelooft is ze ook dom.... dat hoor je altijd na te vragen. als het over mensen gaat die je kent vind ik dan.

maar met iets geks bedoel ik dus bijv hartstikke dronken om haar heen hangen, haar onder kotsen, haar beledigen omdat je vrienden erbij staan weet ik het. maar aangezien je hebt geschreven dat je echt gek op haar bent, zal dat wel niet het geval zijn...
Niks van dat alles. Ik zou haar nooit kwaad willen doen. Ik heb wel een paar keer een 'woordenwisseling' gehad met een vriendin van haar.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 13:24
Minth
Minth is offline
jaa maar dat is dan iets tussen doe vriendin en jou. natuurlijk het is wat minder, maar hee, het kan gebeuren. dat is toch niet per se een slechte kant van jou?
Oud 14-02-2010, 13:52
Verwijderd
Citaat:
jaa maar dat is dan iets tussen doe vriendin en jou. natuurlijk het is wat minder, maar hee, het kan gebeuren. dat is toch niet per se een slechte kant van jou?
Dat weet ik nog zo niet. Aangezien ik er niet durf geen gaan, moet ze wel geloven wat anderen over me zeggen. En ze heeft een lief. Daarmee gaat het er zeker niet op vooruit...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 13:58
Minth
Minth is offline
dan is het aan haar om naar jou toe te gaan.en tja dat ze bezet is... ik zou niet blijven zitten wachten daar schiet je niks mee op. maar ben je echt zo onzeker dan?? waarom ben je zo onzeker?
Oud 14-02-2010, 15:12
Daddy Cool
Daddy Cool is offline
Citaat:
Dat weet ik nog zo niet. Aangezien ik er niet durf geen gaan, moet ze wel geloven wat anderen over me zeggen. En ze heeft een lief. Daarmee gaat het er zeker niet op vooruit...
Ik ga je iets heel vervelend vertellen. Je gaat haar niet krijgen. PUNT, mensen geven je tips. Mensen zeggen wat je kan doen. En je doet het niet!

WAAROM VRAAG JE DAN IN VREDESNAAM TIPS ALS JE ZE TOCH NIET AANNEEMT.

Ik ga je 1 ding vertellen. Ga morgen naar haar toe en vertel wat je denkt! Er kunnen 2 dingen gebeuren

1: Ze wijs je af, je voelt je kut. Maar hey dat doe je nu toch al... So what's the difference
2: You live long and happily ever after.

Het kan dus niet slechter worden dan dat het nu al is. De meest succesvolle mensen op dit gebied (en op ieder ander gebied) zijn mensen die doen waar ze bang voor zijn. Die hun angsten aangaan! Dus ga je angst aan.

Anders gaat het volgende gebeuren:

JE KRIJGT HAAR NOOIT!

Misschien kunnen we een keer op msn praten o.i.d. dan kan ik je een misschien helpen en wat dingen uitleggen.
Oud 14-02-2010, 17:35
Verwijderd
Ik vind eigenlijk dat de TS niet moet gaan proberen om de relatie van dit meisje te gaan verzieken. Ze is gewoon off-limits. En hij moet er niet op gaan zitten wachten. Hij kan het haar natuurlijk altijd vertellen, maar op dit moment is ze bezet en gaat het dus bijna zeker een afwijzing worden.

Maar de beste tip die we de TS kunnen geven (en deze tip geldt echt niet alleen in het geval van dít meisje) is: WEES NIET ZO ONZEKER.

Die onzekerheid is waarschijnlijk het enige waardoor meisjes hem echt niet leuk gaan vinden. Als iemand naar mij toekomt en mij vertelt dat hij gevoelens voor me heeft, maar op hetzelfde moment "Maar ik ben een loser dus je vindt me vast niet leuk" uitstraalt, dan heeft-ie het bij mij meteen verziekt.

Eerst die onzekerheid oplossen. En dit meisje uit je gedachten proberen te krijgen, want ze is bezet. En zelfs als je wel gaat wachten (wat ik je niet aanraad), moet je alsnog van die onzekerheid af zien te komen.

Edit: Wow typo.

Laatst gewijzigd op 14-02-2010 om 17:51.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 17:40
Daddy Cool
Daddy Cool is offline
Citaat:
Ik vind eigenlijk dat de TS niet moet gaan proberen om de relatie van dit meisje te gaan verzieken. Ze is gewoon off-limits. En hij moet er niet op gaan zitten wachten. Hij kan het haar natuurlijk altijd vertellen, maar op dit moment is ze bezet en gaat het dus bijna zeker een afwijzing worden.

Maar de beste tip die we de TS kunnen geven (en deze tip geldt echt niet alleen in het geval van dít meisje) is: WEES NIET ZO ONZEKER.

Die onzekerheid is waarschijnlijk het enige waardoor meisjes hem echt niet leuk gaan vinden. Als iemand naar mij toekomt en mij verteld dat hij gevoelens voor me heeft, maar op hetzelfde moment "Maar ik ben een loser dus je vindt me vast niet leuk" uitstraalt, dan heeft-ie het bij mij meteen verziekt.

Eerst die onzekerheid oplossen. En dit meisje uit je gedachten proberen te krijgen, want ze is bezet. En zelfs als je wel gaat wachten (wat ik je niet aanraad), moet je alsnog van die onzekerheid af zien te komen.
Goede post,

helemaal met je eens wat betreft bezette mensen Hou daar zelf ook niet van.
Verder is het inderdaad zaak om eerst zelfverzekerder te worden, want dit gaat de TS anders nog heel vaak tegenkomen.
Oud 14-02-2010, 17:42
Minth
Minth is offline
siorin heeft helemaal gelijk....

hoe moeilijk het ook is, zet haar uit je gedachten
probeer die onzekerheid achter je te laten...

dan valt alles uiteindelijk nog op zn plaats
Oud 14-02-2010, 18:47
Verwijderd
@Minth: Ik wil haar niet uit m'n ged8n zetten...
@De_rest: Soms kan ik wel zelfzeker zijn
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 19:17
Minth
Minth is offline
ik snap dat je haar niet uit je gedachten wilt zetten... maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijk en je maakt jezelf ook alleen maar gek op deze manier...
Oud 14-02-2010, 19:27
Verwijderd
Citaat:
ik snap dat je haar niet uit je gedachten wilt zetten... maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijk en je maakt jezelf ook alleen maar gek op deze manier...
Maar ik ben ook gek! Gek van haar!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 19:33
Verwijderd
Ja, dan blijf je zelf gek maken. Als je niet wil luisteren, waarom open je dan een topic.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Ja, dan blijf je zelf gek maken. Als je niet wil luisteren, waarom open je dan een topic.
Omdat ik het eigenlijk ook allemaal niet meer zo goed weet...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 19:49
Minth
Minth is offline
ik snap het wel... maar je moet ook weten dat het zo ook niet gaat werken...
Oud 14-02-2010, 20:23
Verwijderd
Citaat:
ik snap het wel... maar je moet ook weten dat het zo ook niet gaat werken...
Dat snap ik, maar dat is nu juist mijn probleem. Ik kan haar niet uit m'n hoofd zetten, maar ik kan er ook niks mee beginnen...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 20:24
Minth
Minth is offline
je moet het natuurlijk wel echt willen....
maar het is en blijft gwn kut dat weet ik
Oud 14-02-2010, 23:06
Sade
Sade is offline
Citaat:
*proest*
Mis ik de grap?

Beetje retorisch geformuleerd misschien, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het nogal zonde zou zijn om je autisme bij voorbaat al in de weg te laten staan als het op liefde & relatiegerelateerde zaken aan komt. Kortom, wat de rest ook zegt, niet zo onzeker zijn.
Oud 15-02-2010, 12:38
Verwijderd
Zelfvertrouwen, allemaal goed en wel...

Ik denk dat ik wel in zekere zin zelfvertrouwen heb (of toch had). Afgelopen zomer heb ik een soort vakantielief gehad op m'n werk (vakantiejob). Ik werkte op een plaats waar wel meer dan honderd jobstudenten werkten. Daar was ik nogal populair want ik kreeg iedereen zijn/haar nummer en kreeg regelmatig plezante sms'jes (if you know what I mean). De zomer van '09 werd voor mij de plezantste zomer ooit. Maar dat kwam, vrees ik, grotendeels doordat ze me daar nog niet kenden zoals ze me ondertussen al op school kennen...

Maar aan alle mooie momenten komt een eind. De zomer liep ten einde en langzaam maar zeker verbrak al m'n contact met iedereen die ik daar leren kennen heb. Het schooljaar begon weer en dat gaf me echt zo'n Back-To-Hellgevoel. In het begin van het jaar liep het nogal gesmeerd. In begin oktober gingen we met een paar klassen naar Barcelona. De klas van het meisje waar ik nu verliefd op ben ging niet mee. In Barcelona leerden m'n klasgenoten me zowat op een andere manier kennen dan dat ze me al kenden.

Vroeger was ik altijd de lul die zichzelf van iedereen afsloot. Door de jaren heen ben ik veranderd, veel veranderd. Vooral tijdens die zomer van '09. Dat deed me inzien dat ik wel degelijk geen idioot ben.

Maar ook hier kwam er een eind aan. Ik ben (vrees ik) al m'n zelfvertrouwen dat ik in al die tijd heb gekweekt in één keer weer kwijt geraakt. En het tij begint weer te keren. Waarom?
Dat kun je dan lezen in m'n eerste bericht van deze topic.

Greetz,
just_a_loozer(_again!)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 13:19
Verwijderd
Hoe komt het dat je al je zelfvertrouwen zo plots bent kwijtgeraakt, is er iets speciaals gebeurd?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten