Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
-- nu mijn vraag moet de x-as de tijd in s zijn en de y-as de concentratie M? -- Hoe je je resultaten uit wilt werken is afhankelijk van wat je ermee wilt in de toekomst. Wil je aan de hand van een gegeven reactietijd bepalen welke concentratie je hebt, dan zet je tijd op de x-as. Wil je aan de hand van een fictieve concentratie voorspellen hoe groot de reactietijd is dan zet je de concentratie op de x-as. In de meeste experimenten varieer je in een meting een grootheid (in jouw geval is dat concentratie) om vervolgens een verband te ontdekken waarmee je elke waarde van je gevarieerde grootheid kan invoeren om een goede voorspelling voor een resultaat te krijgen. Ofwel: jij probeert bijv. 5 concentraties, ontdekt een verband, en kan vervolgens bij elke concentratie kijken welke tijd daarbij hoort. Dat zie je in de reactie van Mr.Mark en mxshaun terug, zo wordt het geleerd. mathfreak denkt vermoeddelijk via een andere weg, een praktische en realistische, waarin je vanuit een zekere gemeten reactietijd wilt kijken welke concentratie je hebt. |
![]() |
|
Hallo
ik heb het ook nog eens gevraagd aan de technisch onderwijs assistent voor scheikunde op onze school. die zei ook dat het geen wat je meet op de y-as komt te staan en in dit geval dus de (reactie)tijd. maar het werd niet fout gerekend als de tijd horizontaal staat zo als ik het had. Ik heb uiteindelijk een 7 gehaald en telt mooi mee voor het examen ![]() bedankt voor de reacties! gr Ruben |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Gymnasium vs. Atheneum FastJapie | 238 | 24-04-2012 19:07 | |
Algemene schoolzaken |
Herkansingen / VWO te licht / profielen I love stars | 26 | 09-07-2006 18:36 | |
Algemene schoolzaken |
Afgewezen voor de University College? ds | 197 | 02-04-2005 22:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Discussie natuurlijk of niet Verwijderd | 47 | 20-03-2005 01:46 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[Scheikunde] Pentaan en water. Sentingua | 10 | 11-07-2004 14:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Evolutietheorie waar?? Quiana | 179 | 05-12-2002 14:19 |