Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2010, 23:37
copyfile
Weet iemand misschien waar ik een duidelijke uitleg kan vinden (of hebben jullie dit) Waarom de IVIB (Winst voor interest en belasting) bestaat ? Kan niet zo 1,2,3 een makkelijke uitleg vinden. En weet iemand misschien een duidelijk schema met het verschil tussen de Directe kasstroom en Indirecte kasstroom ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2010, 14:17
Verwijderd
Als het goed is, is de winst voor belasting/interest gewoon je brutowinst. Omzet-Inkoopwaarde omzet = Brutowinst. en Brutowinst-Bedrijfskosten=Nettowinst. Die bestaat voorzover ik weet gewoon om van daaruit door te rekenen naar je nettowinst.

Ik kan je denk ik wel iets over cashflows vertellen, maar niet over directe en indirecte. Wil je toevallig ook nog meer weten over het uitrekenen ervan, zoals de Terugverdientijdmethode en de Netto Contante Waarde Methode? Want die kan ik je wel uitleggen. Indirect/direct he ik nooit eerder van gehoord om eerlijk te zijn, alleen indirecte en directe kosten.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 15:29
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Als het goed is, is de winst voor belasting/interest gewoon je brutowinst. Omzet-Inkoopwaarde omzet = Brutowinst. en Brutowinst-Bedrijfskosten=Nettowinst. Die bestaat voorzover ik weet gewoon om van daaruit door te rekenen naar je nettowinst.
Je bruto winst is je omzet - inkoopwaarde daarvan.
Je netto winst voor belasting is ook al verminderd met afschrijvingskosten, loonkosten en andere overhead kosten.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 23:24
copyfile
Maar welke onderdelen moet ik nu precies pakken om de winst voor interest en belasting te krijgen ? Want dat snap ik nog niet helemaal !
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 23:56
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ik snap je vraag ook niet.
Je pakt je opbrengsten - alles muv interest en belasting om je winst voor belasting te krijgen. Maar dat is zo voor de hand liggend dat je dat waarschijnlijk niet bedoeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten