Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2010, 14:56
Optima
Optima is offline
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2010, 15:08
Verwijderd
tsja does it matter? dat jullie besloten hebben ermee te stoppen zegt meer over de verbroken relatie dan dat er nu één wat troost en aandacht zoekt bij een ander. Uit eigen ervaring weet ik overigens dat met een ander in bed liggen helemaal niets zegt over hoeveel zeer het verbreken van de vorige relatie doet.

ik zou de ander niet meer willen zien omdat uit uit is en klaar klaar, vriendschappelijke relaties na liefde werkt nooit en liefde werkt blijkbaar ook niet anders waren jullie nog samen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 15:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
tsja does it matter? dat jullie besloten hebben ermee te stoppen zegt meer over de verbroken relatie dan dat er nu één wat troost en aandacht zoekt bij een ander. Uit eigen ervaring weet ik overigens dat met een ander in bed liggen helemaal niets zegt over hoeveel zeer het verbreken van de vorige relatie doet.

ik zou de ander niet meer willen zien omdat uit uit is en klaar klaar, vriendschappelijke relaties na liefde werkt nooit en liefde werkt blijkbaar ook niet anders waren jullie nog samen.
Dit allemaal. Maar ik denk wel dat vriendschappelijke relaties nog kunnen werken, alleen niet meteen. Er moet eerst wat tijd overheen gaan, bij voorkeur waarin er geen contact is. Daarna kan je eventueel wel weer een vriendschap opbouwen. Maar goed, dit is niet erg ontopic.

En mja.. je hebt het met hem uitgemaakt. Natuurlijk is het niet fijn om te zien dat hij bij een ander troost zoekt, maar dat is verder wel zijn goed recht.
Oud 10-01-2010, 15:31
Verwijderd
Citaat:

Dit, met de aantekening dat de ex en ik na 2,5 jaar ondertussen toch wel echt vriendschappelijk kunnen doen. Kijk helemaal platonisch wordt het nooit, en het voelt ook meer als familie dan als vriendschap, maar we kunnen nog steeds samen leuke dingen doen en het blijft heel vertrouwd, en we hoeven elkaar nog niet terug ook niet (Iig zo lang een van ons bezet is )

Maarrrr daarbij moet ik wel zeggen dat ik me gígantisch gekwetst zou voelen als mijn ex na 1,5 week al met iemand anders in bed lag, zelfs al is dat geheel onredelijk en ben ik zelf ook een rebounder (al duurt het bij mij meestal een maand ofzo en ga ik niet verder dan zoenen). Ik zou dat echt niet trekken en het contact denk ik ook verbreken, als ik dat al niet gedaan had.

In mijn geval zouden de beweegredenen gewoon zijn even niet aan de verbroken relatie te denken en proberen te genieten van de positieve kanten van het vrijgezel zijn. Maar in mijn geval heb ik dan de volgende ochtend wel een gigantische kater.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 15:34
Verwijderd
er is een groot verschil tussen vriendschappelijk kunnen doen, wat uiteraard kan na verloop van tijd kan en vrienden zijn as in; het verleden drukt nergens meer zijn stempel, wekelijks samen hangen, beiden een nieuwe relatie en alles koek en ei.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 15:55
Verwijderd
Citaat:
er is een groot verschil tussen vriendschappelijk kunnen doen, wat uiteraard kan na verloop van tijd kan en vrienden zijn as in; het verleden drukt nergens meer zijn stempel, wekelijks samen hangen, beiden een nieuwe relatie en alles koek en ei.
Nou ja als de ex in kwestie ook een nieuwe relatie heeft, denk ik dat dat laatste prima kan. Behalve dan dat we niet meer bij elkaar in de buurt wonen en ik dus sowieso niet meer regelmatig met hem kan hangen. Maar eergister gewoon samen gesport, ging prima, gezellig
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 16:14
Verwijderd
Nou, ik had ongeveer hetzelfde aan de hand. Na een relatie van 4 jaar, had hij na 4 weken al een ander. Daar ben ik wel kwaad om geweest, maar dat is voorbij gegaan en nu ben ik goede vrienden met beiden (ze zijn getrouwd en zij is zwanger). Zelf heb ik overigens vrij snel na die relatie lopen zoenen met iemand anders (overigens ben ik op het einde van de relatie ook vreemd geweest), dus ja, het zei wel iets over hoe ik me in die relatie voelde. Ik liep al een half jaar te twijfelen en voor mij was dat dan ook de doorslag. Ik wilde hem niet kwetsen en hij heeft het als het goed is ook niet geweten, maar ik zat dus al langer niet lekker in mijn vel. Maar een echte relatie heb ik pas een half jaar later gekregen, eerder was ik daar niet aan toe. (mijn ouders vonden overigens ook dat ik een half jaar moest wachten minstens, maar het was puur toevallig dat het zo liep )

Ik vind dat je gerust kwaad mag zijn, maar aan de andere kant moet je ook beseffen dat er een soort nieuwsgierigheid nu in hem zit, hoe is het na 4 jaar met iemand anders? Bij mij bv. was de sex heel slecht geworden omdat ik problemen had en ik was vooral benieuwd of ik nog sex kon hebben überhaupt. Daar heb ik wel wat langer dan een paar weken mee gewacht, maar het was toch vrij snel nadat het uit was.

En vriendschap denk ik dat sowieso weer een tijdje gaat duren, maar ik denk dat het nog goed mogelijk is. Als jullie er allebei aan toe zijn en als jij over je kwaadheid heen bent.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 16:44
Br0kenwingsx
Br0kenwingsx is offline
Denk dat ik me echt gekwetst zou voelen, maar rationeel gezien is dat niet terecht: de relatie is over. Iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om, als hij dat doet door met een ander weet ik het wat te doen, dan hóeft dat niet te betekenen dat wat er tussen jullie was niets voorstelde.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 17:01
Verwijderd
Ik zou het heel erg vinden, maarja, dat ben ik. Waarschijnlijk is het gewoon een rebound-actie, dus zo vreemd is het nou ook weer niet. Als het echt een relatie zou worden zou ik het toch wel erg vreemd opkijken en huilen en alles.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 18:56
Optima
Optima is offline
1

Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 18:58
Arachnia
Arachnia is offline
Ik persoonlijk zou iets hebben van 'Jaaa, vervelend'.
Maar als we d'r samen uitgekomen zijn en we onze eigen weg hebben ingeslagen zie ik niet waarom ik dan restricties op mijzelf of hem zou moeten leggen.
Oud 11-01-2010, 09:08
rancho
rancho is offline
Als het uit is,dan mag ik,maar ook mijn ex doen en laten wat ze wil.Liever dat ze gaat rollebollen nadat ze het heeft uitgemaakt dan tijdens de relatie.Aan vreemdgaan heb ik een bloedhekel...je kan je toch op zijn minst ff voorstellen,lol.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 09:16
WAT
WAT is offline
mijn ex lag nog geen 2 dagen nadat het uit was al weer met een ander in bed en had een week later al een nieuwe vriendin. Dit deed heel veel zeer toendertijd omdat hij het uitmaakte om verschillende redenen maar vooral omdat hij mij vanalles kwalijk nam en ik het nooit heb zien aankomen. Vervolgens heeft hij elk detail van de sex en alle meiden die hij steeds had op een forum gepost waardoor ik uiteindelijk vertrokken ben.

Zo iets doet zeer, maar idd iedereen heeft zijn eigen manier van verwerken.

En zoals gezegd voor mij, je kunt geen vrienden worden als je elkaar niet eerst de ruimte geeft om los te laten.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 09:32
Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik kan me er wel iets bij voorstellen opzich, als je 4 jaar samen bent geweest, en dan ineens die vrijheid weer hebt.....
maar ik zou het ook echt niet leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 09:48
surimeid
surimeid is offline
tja 4 jaar is niet niks....

maar ik zou het laten en nooit meer iets met hem beginnen
want het geeft alleen maar aan dat hij blij is dat het over is...
anders ga je niet na 1,5 week rollebolle met een ander....
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 10:34
Kitten
Kitten is offline
Hangt er van af hoe lang de relatie al aan het 'aflopen' is. In sommige gevallen kan ik het me echt wel voorstellen, maar dan is de relatie al een tijd voornamelijk voor de vorm een relatie.
Oud 11-01-2010, 10:57
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik zou het niet leuk vinden. Maar er valt zo weinig aan te doen, dus ik zou proberen me er niet al te druk over te maken.
Oud 11-01-2010, 11:16
Optima
Optima is offline
1

Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 11:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Het is gewoon zo raar. In je relatie doe je er alles aan om monogaam te zijn, en dan ineens van de een op de andere dag hoeft het niet meer, mag alles weer. Ik heb denk ik de relatie nog niet genoeg afgesloten, want het voelt alsof ik nog monogaam wil zijn naar hem toe, terwijl dat natuurlijk nergens op slaat maar...het is zo moeilijk allemaal....

Misschien kan ik nog gewoon niet naar een ander verlangen omdat ik nog naar hem verlang. Het is goed dat het uit is, want ik was niet gelukkig, maar...fuck...
Dat is verder best normaal hoor. Zolang je je maar realiseert dat hij strict genomen niets verkeerd doet.

Ik herken het zelfs nu wel.. ik ben veel jaloerser nu hij m'n ex is dan toen we samen waren. Want als hij toen naar een feestje ging was dat gewoon leuk voor hem, als hij nu naar een feestje gaat, pikt-ie daar misschien wel een leuk meisje op.. Ik kan mezelf af en toe echt helemaal gek maken met zulke gedachten.
Oud 11-01-2010, 13:03
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het is gewoon zo raar. In je relatie doe je er alles aan om monogaam te zijn, en dan ineens van de een op de andere dag hoeft het niet meer, mag alles weer. Ik heb denk ik de relatie nog niet genoeg afgesloten, want het voelt alsof ik nog monogaam wil zijn naar hem toe, terwijl dat natuurlijk nergens op slaat maar...het is zo moeilijk allemaal....

Misschien kan ik nog gewoon niet naar een ander verlangen omdat ik nog naar hem verlang. Het is goed dat het uit is, want ik was niet gelukkig, maar...fuck...
Ik denk dat dat heel normaal is, maar het geld niet voor iedereen denk ik. Daarnaast heb je natuurlijk mensen die proberen de negatieve aspecten van het verliezen van een lange relatie te vergeten door de goede aspecten hiervan de maximaliseren.

Iedereen heeft zijn eigen manier om hier mee om te gaan en ik denk dat je zeker een tijdje 'trouw' kan zijn aan je ex als je daar jezelf prettig bij voelt. Ik had zelf na mijn laatste relatie ook echt een tijd genomen om 'af te koelen' voordat ik verder ging met mijn liefdesleven. Toch is ook die tijd voor iedereen verschillend. Bij mij heeft het in totaal een week of 4 geduurd, maar bij sommige mensen is dat korter of langer.
Oud 11-01-2010, 13:47
Volk
Volk is offline
Ik zou het geen probleem vinden. Het is namelijk als uit. Het zou mij helpen met mijn leven verder te gaan. En ergens zou ik het ook opvatten als het verwerken van lastige emoties. Seks ontspant mannen en zorgt ervoor dat ze even niet met het lastige des levens om moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 15:26
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Hangt er van af hoe lang de relatie al aan het 'aflopen' is. In sommige gevallen kan ik het me echt wel voorstellen, maar dan is de relatie al een tijd voornamelijk voor de vorm een relatie.
Dat ja.
Oud 11-01-2010, 16:32
gurl19
gurl19 is offline
Ik snap wel dat je het niet leuk vindt.
Maar het zegt niet wat over de relatie zelf vind ik.
Je weet niet hoe de situatie was, mssn was het ook wel om zijn verdriet te vergeten.
Ik zou het gewoon vragen. Als de vriendschap goed is moet dat toch kunnen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 23:52
Sade
Sade is offline
Citaat:
Seks ontspant mannen en zorgt ervoor dat ze even niet met het lastige des levens om moeten gaan.
Geldt net zo goed voor vrouwen, lijkt me.

Ik kan me goed voorstellen dat je je nogal genaaid voelt, in figuurlijke zin dan. Denk alleen niet dat dit betekend dat wat jullie de afgelopen vier jaar hadden waardeloos is. Dit is voor hem de manier om er mee om te gaan, terwijl jij nog aan het omschakelen bent van standje 'bezet' naar 'vrijgezel'.

Wat vriendschap met ex-en betreft, dat wordt pas interessant als je beiden weer je leven hebt opgepakt en met andere dingen/mensen bezig bent. Zelfs dan wordt het zoals Freyja terecht zegt nooit helemaal platonisch denk ik.

Ik kan me niet voorstellen dat ik na 1,5 week al echt met een ander in bed zou belanden, maar toen mijn laatste relatie 1,5 week uit was had ik best met een ander kunnen zoenen als de gelegenheid zich had aangediend. Als je lang een relatie hebt gehad is het toch vaak makkelijk om 'even snel' in de armen van een ander te vluchten.

Kortom, echt schone break-ups bestaan in mijn ogen niet, het wordt vanzelf toch wel wat rommelig achteraf.
Oud 12-01-2010, 00:39
Lachwekkend
Lachwekkend is offline
En hoe dan, als je in een soortgelijke situatie uit elkaar gaat, om er dan achter te komen dat je partner verliefd is geworden (binnen 1.5 week) op iemand aan de andere kant van de wereld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2010, 07:55
Verwijderd
haha, Ligt er aan, aan welke kant je zelf staat. Ben jij de uitmaker of de persoon die gedumpt is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten