Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2009, 21:19
Verwijderd
Voor al je vragen over hoe of waarom men bepaalde dingen maken, produceren, doen, construeren, bouwen, onderzoeken of regelen!

Wie het juiste antwoord heeft, mag de vragen beantwoorden natuurlijk

Ik vroeg me namelijk af hoe ze eigenlijk al die replica's van schilderijen zoals bijvoorbeeld de Mona Lisa maken. Hoe krijgen ze elke kleur en verfstreek zo exact goed?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2009, 10:53
Verwijderd
Hoe maakt men een vertaalmachine die naamvallen herkent en meeneemt?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 20:14
Rivka
Rivka is offline
Hoe worden computeranimatiefilmpjes gemaakt? Is dat geen verschrikkelijk langdurig werk?
Oud 30-12-2009, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Voor al je vragen over hoe of waarom men bepaalde dingen maken, produceren, doen, construeren, bouwen, onderzoeken of regelen!

Wie het juiste antwoord heeft, mag de vragen beantwoorden natuurlijk

Ik vroeg me namelijk af hoe ze eigenlijk al die replica's van schilderijen zoals bijvoorbeeld de Mona Lisa maken. Hoe krijgen ze elke kleur en verfstreek zo exact goed?
Heel goed kijken, voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2009, 18:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hoe worden computeranimatiefilmpjes gemaakt? Is dat geen verschrikkelijk langdurig werk?
Ja, dat is verschrikkelijk langdurig werk. Maar gelukkig hebben die animators hele dure comput0r programma's die ze een handje helpen, waardoor ze niet op alles hoeven te letten. Die zorgen er bijv. voor dat de schaduwen enzo kloppen.
Oud 11-01-2010, 14:43
Verwijderd
Up.

http://www.ubu.com/film/tw_death.html

Hoe kan het dat de perzik in dit filmpje goed blijft, want perziken bederven altijd heel snel en het ontbindingsproces van de haas zal toch zeker wel een paar weken duren? Wat is het trucje?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 19:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Up.

http://www.ubu.com/film/tw_death.html

Hoe kan het dat de perzik in dit filmpje goed blijft, want perziken bederven altijd heel snel en het ontbindingsproces van de haas zal toch zeker wel een paar weken duren? Wat is het trucje?
Wat een gaaf filmpje (zal wel lekker gestonken hebben)
Ik denk eigenlijk dat het helemaal geen echte perzik is. Dat lijkt me de meest logische verklaring. Het is geen superscherp filmpje en nepfruit kunnen ze wel zo goed maken dat het op zo'n internetfilmpje heel echt lijkt?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 21:22
Miekje*
Miekje* is offline
Dat denk ik wel ja.
Oud 12-01-2010, 22:24
Toneless
Toneless is offline
Ja, nepfruit ziet er echt uit maar voelt als plastic.

Wel een vet filmpje, vraag me af hoelang de werkelijke tijd is?
Oud 12-01-2010, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Nou, men maakt eerst virtuele 3D-modellen van alle personages, objecten en omgevingen. Die worden vervolgens 'gerigged', dwz ze krijgen een bottenstructuur met besturingselementen zodat ze flexibel en animeerbaar worden.

Ook krijgt alles een textuur (bijv. hout, muur), incl. extra "shaders" voor bijv. reflectie, reliëf en glans. De scènes worden belicht en de personages en objecten worden erin gezet en alles wordt geanimeerd.
Soms van pose tot pose, soms per frame. Virtuele camera's worden her en der opgesteld om elk shot in beeld te krijgen. Uiteindelijk wordt alles gerenderd (omgezet in 2D-frames), waarna de boel aan elkaar gemonteerd wordt.

Het kost tijd, en het is lang niet altijd even makkelijk, maar de computer vult alle tussenframes in. Er komt alsnog veel handmatig werk aan te pas, maar het is wel goedkoper en sneller te maken dan traditionele 2D-animatie. Afhankelijk van de kwaliteit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten