![]() |
|
![]() |
Hallo beste forumleden.
Ik zit momenteel in VWO-6 en ik wil misschien het komende jaar "Toegepaste Economische wetenschappen: Handelsingenieur" studeren aan de Universiteit Gent. Het is een opleiding met twee kanten; hij is zowel technisch als econmisch. dit is wat mij erg aanspreekt in de opleiding. de desbetreffende opleiding: http://www.opleidingen.ugent.be/stud...opl/fbbusi.htm de vakken die aan bod komen zijn onder andere: "marketing, financiering, financiële rapportering en management gekoppeld aan een grondige technisch-technologische en kwantitatieve vorming, operationeel onderzoek, elektrotechniek en elektronica, werktuigkunde en bouwkunde, materialenleer en productiebeleid. Veel aandacht wordt ook besteed aan het bijbrengen van vaardigheden (communicatie, rapportering, presentatie, discussie, teamwork) en praktische taalverwerving. ik heb op het internet al het een en ander opgezocht, maar toch heb ik nog een aantal vragen ![]() - Met welke Nederlandse opleiding is deze opleiding (gedeeltelijk) te vergelijken ![]() - Hoe zit het met de mogelijkheden van een Belgisch diploma in Nederland, kan deze eventueel omgezet worden? dit is iets waar ik op internet (bijna) niets over kon vinden. zijn er misschien mensen hier met een belgisch diploma ![]() - Het schijnt dat de moeilijkheidsgraad op de Belgische universiteiten een stuk moeilijker zijn als die in NL. dit heb ik zelf van verschillende mensen gehoord, maar deze deden allemaal iets in de geneeskunde, dus dat is toch een totaal ander gebied. weet iemand hoe groot het verschil is op economisch/technisch gebied tussen NL en BE ![]() Allemaal alvast bedankt ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
qua studentenleven: tsja ook gewoon bier. in het weekend zijn de meeste studenten wel naar huis - kan best saai zijn. en tijdens examenperiodes moet je helemaal geen feestje organiseren, voor de rest is het studentenleven niet veel anders vind ik. |
![]() |
|
|