Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2010, 20:58
kevinspui
kevinspui is offline
Hallo beste forumleden.

Ik zit momenteel in VWO-6 en ik wil misschien het komende jaar "Toegepaste Economische wetenschappen: Handelsingenieur" studeren aan de Universiteit Gent. Het is een opleiding met twee kanten; hij is zowel technisch als econmisch. dit is wat mij erg aanspreekt in de opleiding.

de desbetreffende opleiding: http://www.opleidingen.ugent.be/stud...opl/fbbusi.htm

de vakken die aan bod komen zijn onder andere:

"marketing, financiering, financiële rapportering en management gekoppeld aan een grondige technisch-technologische en kwantitatieve vorming, operationeel onderzoek, elektrotechniek en elektronica, werktuigkunde en bouwkunde, materialenleer en productiebeleid. Veel aandacht wordt ook besteed aan het bijbrengen van vaardigheden (communicatie, rapportering, presentatie, discussie, teamwork) en praktische taalverwerving.

ik heb op het internet al het een en ander opgezocht, maar toch heb ik nog een aantal vragen .

- Met welke Nederlandse opleiding is deze opleiding (gedeeltelijk) te vergelijken ?

- Hoe zit het met de mogelijkheden van een Belgisch diploma in Nederland, kan deze eventueel omgezet worden? dit is iets waar ik op internet (bijna) niets over kon vinden. zijn er misschien mensen hier met een belgisch diploma ?

- Het schijnt dat de moeilijkheidsgraad op de Belgische universiteiten een stuk moeilijker zijn als die in NL. dit heb ik zelf van verschillende mensen gehoord, maar deze deden allemaal iets in de geneeskunde, dus dat is toch een totaal ander gebied. weet iemand hoe groot het verschil is op economisch/technisch gebied tussen NL en BE .

Allemaal alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2010, 09:44
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Het is te vergelijken met technische bedrijfskunde volgens mij.

Ik kan geen antwoord geven op die andere 2 vragen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2010, 15:17
kevinspui
kevinspui is offline
Zelf dat ik inderdaad ook aan de richting van technische bedrijfskunde.

is er hier misschien iemand die technische bedrijfskunde studeert ?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 08:44
xxceline
xxceline is offline
Ik studeer als NL ook in Gent. Erg leuk! Ik doe overigens psychologie aan de unief.
Dit diploma is gelijk aan het Nederlands, maar ik weet niet hoe dat bij jouw opleiding zit. Stuur anders eens een mailtje aan 't unief! Meestal krijg je snel antwoord.

Psychologie hier is wel moeilijker dan in NL. Je hebt hier ook véél meer colleges. (25 vs 10)
Op de lessentabel van je gekozen opleiding kun je overigens zien hoe druk de week is!

Laatst gewijzigd op 14-01-2010 om 09:36.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 14:49
kevinspui
kevinspui is offline
bedankt voor je antwoord.
mailtje heb ik gestuurd .
hoe zit het eigenlijk met het studentenleven in België ??
is dat een beetje te vergelijken met dat van Nederland ?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 13:42
Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
Ik studeer als NL ook in Gent. Erg leuk! Ik doe overigens psychologie aan het unief.
Volgens mij bedoel je "de uni(versiteit)".
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 18:42
kevinspui
kevinspui is offline
weet iemand of je in belgië in het algemeen meer of minder huiswerk hebt als in nederland ?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 09:33
xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Volgens mij bedoel je "de uni(versiteit)".
Mijn belgische vriendinnen zeggen het allemaal zo. Ik ben er alleen nog niet uit of het nu 'het' of 'de' is. Dat wisselt bij hun nogal, maar geloof dat het dan 'de' is. Unief is wel goed!

Maar inderdaad, in het nederlands is het de universiteit!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 09:35
xxceline
xxceline is offline
Citaat:
weet iemand of je in belgië in het algemeen meer of minder huiswerk hebt als in nederland ?
Bij mijn studie heb je eigenlijk geen huiswerk. Ja, je moet alle boeken doorlezen voor de examens. Soms heb je wel een practicum, dan heb je wel 'huiswerk.' Wat mij opvalt met deze studie is dat het veel diepgaander en meer is dan de dezelfde studie in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 12:06
kevinspui
kevinspui is offline
Oke bedankt, en hoe zit het met "het studentenleven" in België ??
is dat een beetje te vergelijken met dat van Nederland
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 20:17
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Ik studeer als NL ook in Gent. Erg leuk! Ik doe overigens psychologie aan de unief.
Dit diploma is gelijk aan het Nederlands, maar ik weet niet hoe dat bij jouw opleiding zit. Stuur anders eens een mailtje aan 't unief! Meestal krijg je snel antwoord.

Psychologie hier is wel moeilijker dan in NL. Je hebt hier ook véél meer colleges. (25 vs 10)
Op de lessentabel van je gekozen opleiding kun je overigens zien hoe druk de week is!
Het diploma psych is zelfs beter dan in NL omdat het in NL over het algemeen een 4jarige opleiding is

qua studentenleven: tsja ook gewoon bier. in het weekend zijn de meeste studenten wel naar huis - kan best saai zijn. en tijdens examenperiodes moet je helemaal geen feestje organiseren, voor de rest is het studentenleven niet veel anders vind ik.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 13:39
xxceline
xxceline is offline
I know.. maar dat klinkt soms een beetje stom om te zeggen. 'Ik doe psycho in BE, en jij in NL en mijn opleiding is lekker beter.' Nu wil TS dat niet studeren, maar ik moet het niet tegen NL studenten psycho zeggen.. worden ze pissig

Doe je ook psychologie?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten