Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2010, 09:53
Rdieroos
Rdieroos is offline
Hallo,
Ik ben gister op een studiemarkt geweest in de Rijnhal (Arnhem)
Ik wist daarvoor wat voor studie ik wilde gaan volgen.
Ik doe VMBO B (basisonderwijs) Ik zit nu in mijn examen jaar. Mijn keuzen lag toch in de richting van Hotel Horeca.. ik had dus in mijn hoofd om Gastvrouw niveau 2 te gaan doen, en die in zoveel mogelijk tijd behalen om door te stromen naar niveau 3 Zelfstandig onderneemt Gastvrouw om daarna misschien hotel management te gaan doen.
Nu heb gister te horen gekregen dat daar geen mogelijkheid inlicht. Ik begreep eerste instantie niet wat het probleem was.. want op internet staat duidelijk dat je in kan stromen. Maar blijkt nu heel erg lastig te zijn. Hij zegt letterlijk ; de meeste mbo leerlingen komen toch terecht in de zorg. Dit is dus echt niet wat ik wil. Ik heb enorme wilskracht.. maar ik wil niet de kans lopen om niet te bereiken wat ik graag zou willen zijn.
Ik geef toe.. Als je vmbo basisonderwijs doet ben je niet geheel erg slim. Dat is gewoon een feit. Maar ik ben wel een Sociale en een leuke meid. Ik wil graag veel in het leven bereiken maar nu wordt het allemaal beperkt.

Wie heeft er ook zo’n situatie gehad.. of zou mij tips willen geven zodat ik misschien toch nog kan bereiken wat ik zou willen.
Als je hier iets op aan te merken hebt zou ik dat erg fijn vinden.

Laatst gewijzigd op 16-01-2010 om 10:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2010, 11:00
Arachnia
Arachnia is offline
Ik snap 't even niet, de voorlichter zegt dat je toch wel terecht komt in de zorg?

Als je opleiding in de Horeca doet, dan doe je toch dat, en niet Zorg en Welzijn?

By the by, volgens mij moet je Leisure & Hospitality volgen, mits je op het ROC zit, als je Hotel Management wilt doen, en niet Horeca, correct me if I'm wrong.
Want dan kom je in de keuken in plaats van de directeurs stoel.

That aside, ik denk wel dat je gewoon je niveau 2 opleiding moet afmaken tot dat je een niveau 3 opleiding mag volgen.

Ik zou je nogmaals goed laten voorlichten en om meer informatie vragen voor helderheid, daar hebben ze namelijk mensen voor ingehuurd.

Succes.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten