Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
Bekijk resultaten poll: Hoe beslis je welke bestemming/ type vakantie je gaat boeken?
Door websites te bekijken; 9 50.00%
Door familie/vrienden e.d. om advies te vragen; 1 5.56%
Door naar reisbureau's te gaan; 1 5.56%
Alle bovengenoemde opties; 4 22.22%
Anders, namelijk: 3 16.67%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2009, 00:18
snowflakes
snowflakes is offline
In het kader van vakanties en dan met name de keuze voor een bepaalde bestemming/type vakantie...

Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe jullie tot een keuze voor een vakantiebestemming/ type vakantie komen...

Hoe gaat het brainstormproces? Bekijk je websites, vraag je advies aan vrienden/familie o.i.d. of ga je naar een reisbureau? Of pak je het juist helemaal anders aan?

En hoe lang duurt het ongeveer voordat je daadwerkelijk geboekt hebt?

TS begint: Mijn vriend en ik willen allebei graag naar Egypte de komende zomer (hij heeft daar zo'n 8 jaar gewoond)... We zijn zo zachtjes aan begonnen met wat rondkijken op internet en kijken bij reisbureau's voor bepaalde opties... We zijn er nog niet over uit of we all inclusive willen of toch half pension (dan zit je minder aan een accomodatie vast) en of we nu in een soort 'resort' willen of toch meer richting de grote stad (denk aan Cairo e.d.)...

Ben benieuwd hoe jullie het aanpakken, tips zijn altijd welkom
Advertentie
Oud 30-12-2009, 13:14
brands
brands is offline
Heb gestemd op door naar reisbureau's te gaan, omdat wij via de vakantieboeken die ze daar hebben kiezen we wat huisjes uit waar we eventueel wel heen willen gaan.

Als we dan gekozen hebben dan gaan we terug naar het reisbureau en dan gaan we het daar boeken. En dan krijgen we bericht of het door kan gaan! Of dat er een andere huisje uitgezocht moet worden. Wij nemen altijd bungalows (in Scandinavië) op basis van logies. Wij doen daar te plaatse in een supermarkt boodschappen, om voor de tijd die we daar zitten te eten. Als we vaker verhuizen dan gaan we in het volgende dorp wel weer is naar een supermarkt.

Wij zijn er al bijna uit trouwens waar we heen gaan. Wordt Noorwegen en Zweden!!

@snowflakes: Neem een geregisteerd reisorganisatie!! Je gaat ver weg en dan weet je niet altijd of het via internet betrouwbaar is. De meeste reisbureaus hebben we boeken van Egypte etc. Succes met je keus.
Oud 30-12-2009, 18:35
Verwijderd
Ik heb een hele lange lijst met plekken in mijn hoofd waar ik nog eens heen wil. Zodra we op vakantie gaan bedenk ik wat haalbaar is (qua tijd, financieel, weersomstandigheden etc.) en dan blijft er nog vanalles over. Meestal zijn er dan een paar dingen waar ik toch wel het meeste naar toe neig. En dan uiteindelijk ga ik eens wat googlen of mijn ideeen wel realistisch zijn. Reisbureau's ga ik in ieder geval nooit heen, en advies van vrienden of familie luister ik wel naar als zij al eens eerder op die plek zijn geweest.

Wat een stomme poll. Ik heb twee van de opties, maar dat kan niet want ik mag maar een keuze maken. Wel alledrie, maar eentje daarvan doe ik nooit!
Oud 31-12-2009, 21:49
Verwijderd
Koop een reisgids over egypte (lonely planet ofzo), plan je reis zelf en ga er heen, is veel leuker dan al die all-inclusive dingen, maar dat is mijn mening
Oud 01-01-2010, 17:01
Verwijderd
We horen verhalen van iemand die naar slowakije geweest is, zoeken wat na, en gaan er zelf een beetje doorheen reizen. Boeken doen we nooit.
Oud 03-01-2010, 19:39
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik bedenk een bestemming, ga op zoek naar vliegtickets en plaatsen waarbij je dan een leuke reis tussen kan maken.. vervolgens boek ik wat overnachtingen via hostelbookers/expedia/bookings.
Oud 07-01-2010, 22:58
snowflakes
snowflakes is offline
Up
Oud 10-01-2010, 10:25
Verwijderd
Voor de zomervakantie heb ik gister bedacht waar we heen gaan, en dat ging als volgt: mijn vriend wil heel graag eens naar St. Petersburg, en ik ook. Dus ik dacht, oh, dan doen we Moskou er ook bij. Toen keek ik op een wereldkaartje en zag ik dat Helsinki weer niet zo ver van St. Petersburg is, en omdat ik ook nog een reisgids van Stockholm heb gekregen doen we dat er ook bij. Dus we reizen in een paar weken van Moskou naar Stockholm, in elk geval via St. Petersburg en Helsinki. Ik hou niet zo van vliegen dus behalve de heen- en terugreis doen we de rest met trein of boot. En dan ga ik de komende tijd eens rustig aan googlen over de mogelijkheden en de kosten, wat nog meer leuke stopplekken op die route zouden zijn, en dan uiteindelijk ook hotels boeken. En dan koop ik ook nog wel reisgidsen voor als we onderweg zijn, en voor voorpret
Oud 12-01-2010, 20:38
Cathelijne
Cathelijne is offline
Ik wil graag dit jaar na mijn eindexamen met een jongerenreis weg of iets dergelijks. Mijn droom was altijd om een jaar High School in the USA te gaan doen, maar door ziekte ben ik een jaar blijven zitten en ben ik nu te oud (18 jr).

Bij de jongerenreizen is het een ander probleem. Ik ben cronisch ziek. Ik heb CVS een chronisch vermoeidheids syndroom en alhoewel het steeds beter gaat en ik een relatief normaal leven heb zijn normale (actie) jongeren reizen te zwaar. Een jongeren reis met iets cultureels als schilderen ofzo zou dan een beter idee zijn maar ik kan zoiets niet vinden.

Heeft iemand ervaring? Ideeën? Tips?
Oud 15-01-2010, 09:57
Ieke
Ieke is offline
Ik heb een lijstje landen waar ik sowieso nog heen wil, met een soort van top 10. Ik kijk dan per vakantie wat de mogelijkheden zijn. Hangt van de kosten af, hangt van het seizoen af en de lengte van de vakantie.
Vorig jaar heb ik een reis van 3 weken naar Japan gemaakt. Stond zeer hoog op mijn lijst, hoewel ik altijd geroepen had dat ik naar Nieuw Zeeland wilde in die periode (wil ik ook nog steeds). Alleen had ik daar niet de tijd voor die ik wilde en het zou augustus/september worden dus winter in NZ. Toen werd het dus de nummer 2 van mijn lijstje.

Als ik dan iets bedacht heb dan ga ik op internet wat rondkijken en vraag ik wat reisgidsen aan en kijk ik naar de mogelijkheden. Toen voor Japan heb ik gekozen voor iets georganiseerds omdat ik niet alleen wilde en het taalprobleem daar wel redelijk groot zou zijn. Nu zou ik daar best niet georganiseerd heen gaan. Je moet wat dingen weten, maar uiteindelijk is er wel uit te komen.
Oud 15-01-2010, 11:28
surimeid
surimeid is offline
rare poll....

anyway..
ik heb zoiezo een paar landen waar ik nog naar toe wil...
dit jaar in de zomer word het...
Suriname&
Brazilie&

met kerstmis wil ik naar aruba..

Gewoon omdat ik het zelf wil niet van internet of vrienden daar waar ik wil gaan ga ik ook...

Regels voor berichten