Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 20:52
Nijn*
Nijn* is offline
Hoi,
Ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb van dat krullend, enorm dikke, kroeshaar. En het is echt vreselijk. Ik kan het bijvoorbeeld niet los dragen want dan staat het alle kanten op en raakt het snel in de klit. Als ik door de wind fiets en ergens aankom, kroest het enorm en staat het echt rechtovereind. Ik heb echt van alles geprobeerd om het glad te maken, maar het lukt gewoon niet.

Ik heb bijvoorbeeld op aanraden van de kapper; Latina crèmespoeling en Latina haarmasker geprobeerd. Dat werkte niet. Toen raadde mijn drogist mij aan om eens anti-kroes serum te gebruiken van John Frieda. Ook dat werkte niet. En verder; producten van Andrélon of Guhl werken ook niet. Nu mijn vraag; is er hier iemand die ook dit soort haar heeft? En zo ja; wat doe jij eraan? Want ik word hier echt hopeloos van..

Alvast bedankt!
Nijn*
Oud 16-08-2004, 21:02
Auntie M
Auntie M is offline
Ik zag toevallig van het weekend een kapster aan de gang gaan met een stijltang. Ging perfect, het meisje bij wie ze dat deed had van die kleine permanentkrulletjes en die verdwenen als sneeuw voor de zon. Of het echt gezond is voor je haar weet ik niet, maar dat is geen enkele methode om je haar te ontkroesen.

Je kunt ook naar een surinaamse kapper gaan, reken maar dat die gewend zijn om te ontkroesen.
Oud 16-08-2004, 22:40
Eend
Eend is offline
kokosvet schijnt ook erg te helpen tegen de ergste kroes, maar dan is wel je haar gelijk vet
Oud 16-08-2004, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 16-08-2004 @ 23:40 :
kokosvet schijnt ook erg te helpen tegen de ergste kroes, maar dan is wel je haar gelijk vet
Bij echt kroeshaar valt dat reuze mee imo zolang je er geen potten tegelijk insmeert.

@ts: Ga eens naar een Afrokapper. Daar weten ze precies wat ze met jouw soort haar moeten doen.
Oud 17-08-2004, 04:59
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Jadie schreef op 16-08-2004 @ 23:55 :

@ts: Ga eens naar een Afrokapper. Daar weten ze precies wat ze met jouw soort haar moeten doen.
Naar dat woord zocht ik 'afrokapper'
Oud 17-08-2004, 08:55
someone
someone is offline
kokoswax is erg slecht voor je haar, ik heb ook altijd erg kroes haar en vond kokoswax DE oplossing.. ik heb het ongeveer een jaar gebruikt. famillie van me kniptte altijd mijn haar tot ik eens iets anders wou en naar de kapper ging.
het onderste haar was dood door de wax.. (het wax zuigt echt helemaal in het haar).
en de rest van mijn haar werd gewassen met cif omdat de rest van de champoos de troep er niet meer uitkregen..
nou daar zit je dan bij de kaper met een fles cif naast je.. Pff ik schaamde me kappot zeg.
het werd geen ander kapsel (ja een heel stuk korter) en moest de dagen erna blijven wassen met cif tot echt alles uit mijn haar verdwenen was.
dit is dus echt geen aanrader!!

nu gebruik ik gewoon veel schuim, gel en haarlak om het een beetje leuk te krijgen..
misschien ook niet heel gezond maar dat is er na een keertje wassen tenminste weer uit!
Oud 17-08-2004, 09:11
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Jadie schreef op 16-08-2004 @ 23:55 :
Idd. En volgens mij heb je bij toko's ed ook speciaal spul ervoor,
een vriendin van mij heeft nl ook kroeshaar, en speciaal spul
waardoor het 'handelbaar' wordt zeg maar...
Oud 17-08-2004, 10:11
Nijn*
Nijn* is offline
Ok, thnx allemaal! Ik zal eens een kijkje nemen bij een afrokapper, maar dan nog iets; heeft iemand misschien enig idee of dat erg duur is daar? Bedankt al voor de reacties!
Nijn*
Oud 17-08-2004, 10:32
Verwijderd
Idd afrokapper of straightener; werkt perfect.
Oud 17-08-2004, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 17-08-2004 @ 11:11 :
Ok, thnx allemaal! Ik zal eens een kijkje nemen bij een afrokapper, maar dan nog iets; heeft iemand misschien enig idee of dat erg duur is daar? Bedankt al voor de reacties!
Nijn*
Ik weet het niet. Volgens mij betaalt mijn vader voor een simpele knip en tondeusebeurt 30 à 35 euro.
Ligt er natuurlijk aan wat ze allemaal met je haar doen en hoeveel troep erin gesmeerd wordt. Ga naar verschillende kapsalons en vraag een soort offerte .
Oud 17-08-2004, 22:56
Verwijderd
heb ik ook last van ik heb het gestraight, dan krijg je wel recht haar

en gewoon bij een toko kijken en vragen, ze hebben genoeg dingen. en wil je ze goedkoop recht hebben: was ze doe er vet in en fohn ze stijl
Oud 17-08-2004, 23:57
notbonefish
notbonefish is offline
je kunt altijd dreads nemen.
Oud 18-08-2004, 04:41
Verwijderd
Maar van dat wilde kroeshaar is juist leuk!
Oud 18-08-2004, 12:30
miss Elise
miss Elise is offline
ik heb ook dik en krullend haar, maar niet echt kroeshaar ofzo (alleen maar n beetje )
Ik doe vaak met veeeeeel creme-spoeling wasssen (om de dag meestal, anders wordt t weer te droog). dat werkt bij mij heel goed. maar dan doe ik wel steeds van andere merken, anders went je haar er aan ofzo, en dan werkt het weer niet.

good luck
Oud 18-08-2004, 12:35
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
bonefish schreef op 18-08-2004 @ 00:57 :
je kunt altijd dreads nemen.
Zou kunnen ja

Nou ik zal binnekort eens gaan vragen waar zo'n afrokapper is enzo, en hoeveel dat gaat kosten etc.. Dank voor de reacties

@ Paranoide; Ja, is heel leuk, behalve als je het zelf hebt, dan wil je er meteen van af..
Oud 18-08-2004, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 18-08-2004 @ 05:41 :
Maar van dat wilde kroeshaar is juist leuk!
nou de lol is er bij mij wel af
weet je wat er gebeurt als je t niet uitkamt en je haren laat drogen als je ze net gewassen hebt? dan krijg je zo'n afro effect. en uitkammen is ook niet te doen want de klitten komen na 5 min al weer terug
Oud 23-08-2004, 19:45
Verwijderd
Ik heb ook dik krullend haar, en ja het kroest ook... Vooral als het geregend heeft ofzo... Mwah ik vind het tegenwoordig iig al een stuk minder erg dan vroeger, al baal ik er nog steeds wel van hoor ...

Wat ik er tegen doe... Ik gebruik pantene pro-v, en dan die voor de perfecte krul. Soms de shampoo daarvan, soms de 2-in-1... Als ik alleen shampoo gebruik, dan gebruik ik altijd nog cremespoeling/ anti-klitspoeling.
Ik droog mijn haar niet af (nou ja een beetje wel natuurlijk), en fohn het niet (--> daar wordt het alleen maar erger van). Ik doe er dan zo snel mogelijk mousse in (heb gewoon hele goedkope van de trekpleister), en dan vorm ik het in model, ik knijp er krullen in .

Ik kam het nooit als het niet nat is, maak mijn haar nat met een plantenspuit als ik het wil kammen en het niet gewassen is.

Maar ja joh, als je stijl haar had gehad, had je dit haar weer willen hebben
Oud 23-08-2004, 21:38
Verwijderd
Een klasgenootje van mij liet het altijd uitdunnen. Zo had ze de krullen nog wel maar was er gewoon niet genoeg haar meer voor een afrokapsel-effect
Oud 24-08-2004, 19:10
dafjedaf
dafjedaf is offline
Niet naar een afro kapper gaan ofzo joh! Een stijltang is de oplossing! De chitang bijvoorbeeld is een hele dure (170 euro - www.haarshop.nl) maar wel een super goede en maakt van het lelijkste haar nog jeniffer aniston haar! Ik kan het weten!
Je hebt natuurlijk ook goedkopere stijltangen, ik zou zeggen probeer dat eens! Je zal versteld staan hoe mooi je haar kan zijn!
Je kan bij Cosmo kappers ook je haar laten doen met de CHI tang om eens te kijken wat het resultaat is. Dat kost je ongeveer 25 euro. Ik raad het je echt aan..
Succes ermee!!
Oud 24-08-2004, 19:24
Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 18-08-2004 @ 13:35 :
Zou kunnen ja

Nou ik zal binnekort eens gaan vragen waar zo'n afrokapper is enzo, en hoeveel dat gaat kosten etc.. Dank voor de reacties

@ Paranoide; Ja, is heel leuk, behalve als je het zelf hebt, dan wil je er meteen van af..
Nee he je begrijpt het niet

Jij denkt dat het naar is, omdat je iets met je haar moet doen. Maar niemand wil dat, want ruigig kroeshaar isgewoon ontzettend tof.

Bovendien kun je het als donkere vrouw altijd lekker kort laten doen. Staat altijd goed.

Dus hoezo oplossing, kroeshaar is een blessing
Oud 15-01-2010, 18:52
bloesem
bloesem is offline
Hai Nijn,

Probeer eens de hele lijn van Organic root stimulator olive oil. Dus de shampoo, conditioner, haarmasker (hair mayonnaise heet die) en de haar lotion.

Wat verder helpt is om niet elke dag je haren wassen. Daar droogt je haar erg van uit en krul en kroeshaar zijn al zo droog. Een keer per week is voldoende. Echt waar.

Ook raad ik je aan een paar vlechten in je haar te maken voor het slapen gaan. Dan heb je de volgende morgen minder problemen met klitten.

Ik hoop dat ik je voldoende geinformeer heb
Oud 15-01-2010, 19:25
Pluis
Pluis is offline
hallo up uit 2004!

Regels voor berichten