Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Je zou traveller cheques mee kunnen nemen. Die kan je bij wisselkantoren inleveren, en dan krijg je geld. Ik heb er zelf nooit meegewerkt, maar hoor van andere reizigers dat het goed werkt.
(Alleen natuurlijk wel op een andere plek bewaren dan waar je je pinpas bewaart...) Kijk ook hier voor een beetje info; http://www.travelex.com/nl/personal/...nt=tc&lang=NLD |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik heb het nummer om mijn pas te blokkeren in mijn telefoon staan (en bewaar mijn telefoon en pinpas/portomonnee nooit op dezelfde plaats/in dezelfde tas) zodat ik kan bellen om m'n pas te blokkeren. Verder heb ik altijd twee pinpasjes bij me dus heb ik altijd nog een reserve. Die bewaar ik eigenlijk altijd ook op een andere plek.
|
Altijd een creditcard meenemen, en die inderdaad ergens anders opbergen dan bij je pinpas.
Het ligt eraan naar welk land je gaat, maar aan alleen pinpassen heb je niet altijd genoeg. Vorig jaar in Laos op vakantie geweest en in Luang Prabang, de grootste stad van het land, gingen alle (3 ofzo) pinautomaten op storing (doordat de elektriciteit uitviel) waardoor niemand meer geld kon krijgen met zijn pinpas. Uiteindelijk geld gehaald met de creditcard bij een kantoortje tegen flinke commissie. |
![]() |
|
Ik ben vorig jaar zelfs nog op Santorini (Griekenland) op vakantie gezeten in een plaats waar geen pinautomaat was en de dichstbijzijnde 20 min lopen was, die bleek 'out of order' volgende was 4 km verder. En toen we daar heen gingen hadden we wel wat contant geld bij ons maar niet heel veel omdat ze gezegd hadden dat we in een andere (grotere) plaats zouden zitten waar volgens onze reisgids wél een pinautomaat zou zijn. Dat werd dus heel goedkoop eten en geld overhouden voor de bus en de dag erna gelijk geld gaan halen, niet relaxed. Overigens kon je in Griekenland ook nauwelijks uit de voeten met een creditcard (waar wij zaten iig).
|
Mijn backpack heeft een verstoppelvakje waar ik naast mijn extra pinpas ook nog wat contant geld bewaar voor noodgevallen, het liefst ook in de valuta van het land zelf, want het zal maar net zondag zijn en dat er nergens een wisselkantoor open is.
||
Citaat:
Bij het politiebureau werd mij vertelt dat dit binnen de jurisdictie valt van de politie in de stad waar ik op de bus gestapt was. M.a.w. had weer 10 uur terug moeten reizen met de bus om aangifte te doen, wat me niks op zou leveren. Vind het iets dat je eigenlijk wel zou moeten doen (soms kan je verzekering er om vragen, of dat als het vaak voorkomt de politie het misschien beter in de gate houdt), maar vaak kost het een hoop moeite en levert het niks op. Hoewel je bij verlies misschien nog een grotere kans hebt om het terug te krijgen dan wanneer het gestolen is...
|
|
|