Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2009, 23:48
Verwijderd
Vandaag zat ik in een restaurant en kwam ik met mijn duim tegen de tafel aan. Even later bleek er een splinter onder mijn nagel te zitten.
Deze keer is het niet aan de voorkant maar echt halverwege mijn nagel aan de zijkant. Omdat het echt heel erg veel pijn deed heb ik daar meteen mijn duim in water met soda geweekt. Daarna hebben we geprobeerd de splinter er uit te krijgen.
Omdat de splinter week was scheurde het af en nu zit er nog steeds een splinter van een halve milimeter onder mijn nagel. Omdat het dus echt midden onder mijn nagel zit denk ik dat het maanden duurt voordat hij er uit gegroeid is (al ben ik benieuwd of dit uberhaupt gebeurd). Verder ben ik bang dat het gaat ontsteken. Ik heb al de hele avond last van een zeurende pijn en kloppende duim.
Moet ik hiermee naar de huisarts of gewoon laten zitten?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 00:47
Verwijderd
Myeah ik zou het eerst even aankijken ipv naar de huisarts gaan, als het met een paar dagen echt ontstoken is zou ik wel heengaan maar ik zou zelf echt even wachten om te zien wat mijn lichaam d'r mee zou doen. Meestal worden die splinters er heel vlot uitgedrukt....But that's just my opinion!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 07:44
Verwijderd
Heb toch de huisarts maar gebeld. Normaal doe ik dat echt niet zo snel maar ik kon niet slapen van de pijn. Daarnaast denk ik dat de nagel er met geen mogelijkheid uit zichzelf uit komt en ik wil niet de komende dagen met zo'n pijnlijke duim rond lopen..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 10:32
wup
wup is offline
Laat je nog even weten wat je huisarst ermee doet of ervan zegt? Ben wel benieuwd...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 13:30
Verwijderd
Ik had een arts in opleiding, weet niet of dat wat uit maakt.
Ze heeft geprobeerd de splinter er uit te krijgen maar dat is niet gelukt. Ze heeft wel de nagel boven de splinter een beetje open gemaakt. Nu is de druk veel minder! En er is nu een kans dat de splinter uit zichzelf er uit komt.
Nu moet ik mn duim 3 keer per dag in een sodabad hangen en als het pijnlijker wordt of gaat ontsteken moet ik meteen terug komen en wordt mijn nagel een stukje weg gehaald zodat de splinter weg kan.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 23:07
Girliej91
Girliej91 is offline
aaah joh had ik ook maar is er bij mij gewoon van zelf uit gegaan hoor
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 09:02
timmy007
timmy007 is offline
ik had dit ook ik stoote mn 1 duim op een houtte plank en ik heb het laten zitten op een gegeven moment wordt de pijn minder en na 3 weken is ie uit je vinger of daarvoor al het is misschien wel handig om alchohol er op te doen het steekt super duper erg maar dan weet je wel zeker dat het niet ontsteekt

nog veel sterkte
Grts. Timmy
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 22:37
Verwijderd
Ik heb het ook gehad. Doet erg pijn na een tijdje kan je nagel zelfs wit worden 9was bij mij ook gebeurd). het beste is langs de huisarts te gaan en de splinter er onder uit te halen. Anders gaat het ontsteken en krijg je er alleen nog maar meer last van.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 12:36
Verwijderd
Huisarts lijkt me erg slim.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten