Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik moest 2 "vreemde talen" hebben, dus duits en frans allebij. Hierdoor besteedde ik daar zo veel tijd aan dat de rest van de vakken er bij inschoten en ik haalde er nogsteeds alleen maar 3en en 4en op... dit is gelukkig tegenwoordig anders.
Wel is het zo dat je eerst wat 'herhaling' zult krijgen van wat je op de havo gehad hebt maar dan iets pittiger en vervolgens krijg je pas echt nieuwe stof. ik ben zelf na vwo 5 afgehaakt en hbo gaan doen. |
![]() |
|
![]() |
Ik stond ook voor deze keuze, nadat ik op mijn 19e met een beetje vertraging het havo diploma haalde vorig jaar. Ik heb uiteindelijk gekozen om met een HBO-propedeuse naar de uni te gaan. Nu zit ik in het propedeuse jaar, en blijkt dat er voor de studie die ik graag wil, een aantal vakken op VWO niveau verplicht is. Dat is behoorlijk balen, dus informeer goed van te voren.
Ik heb echter geen spijt van mijn keuze, ik zag mezelf echt niet opnieuw duizend boeken lezen voor al die talen, en alle andere verplichte vakken op het vwo oppakken die m'n neus uit kwamen. Ben echt blij dat ik nu zo'n leuke studie doe. |
![]() |
|
@naamingebruik Je kunt niet altijd uitgaan van wat 'leuk' is, soms moet je gewoon een praktische keuze maken om het daarna heel leuk te hebben. Daarbij is dit een specifiek geval met die vriendin, mijn zusje is onlangs ingestroomd in een 4VWO klas, kwam van een totaal andere school. Die heeft het juist wel erg gezellig en voelt zich beter dan op die vorige school. Ik zou me niet door zo'n argument laten afschrikken.
@TS Ik zou vwo doen, in de zin van het is idd een groot niveau verschil om van HBO naar WO over te stappen. Met twee jaartjes vwo leer je wel veel meer wetenschappelijk met stof om te gaan en sluit die manier van leren gelijk aan op je vervolgstudie. Daarbij bespaart het je een hoop studiekosten, als je niet 2 studies gaat doen. Maar alsnog heeft het met jou persoon te maken en wat het beste bij jou past. Hoe je het beste leert en groeit etc. Tis jouw keuze Succes ![]() |
![]() |
|
Hallo mensen, ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat het Vwo wordt. Zoals ik zelf al dacht en veel mensen hier ook beamen, is Vwo een betere voorbereiding voor het Wo-onderwijs. Ik ga het er op school ook nog even met m'n studiebegeleider over hebben.
Bedankt voor jullie reacties! Groeten, Stein
|
Ik ben zelf ook vwo gaan doen. HBO stond me een beetje tegen. Ik wilde wiskunde gaan studeren en er waren dan maar een paar studies op HBO die daarbij aansloten, en die leken me niet interessant genoeg. Wat iemand zei over dat je dan bij een klas komt die al echt een hechte groep is; ik heb daar totaal geen problemen mee gehad en ben achteraf blij met m'n keuze.
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
HBO of WO? Pomeke | 10 | 11-05-2015 19:55 | |
Studeren |
HBO of VWO? Jeroentje98 | 6 | 24-11-2014 08:22 | |