Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2010, 07:57
parkietje
parkietje is offline
ze had het als kind al , verhalen vertellen ,.... t gaat wel over dacht ik , maar toen ze een paar jaar geleden haar vader verloor kwam ze bij de begrafenis met het verhaal dat ie haar sexueel had misbruikt ... ze wist me zelfs te vertellen dat ze er een dagboek over had bijgehouden en gaf me ter titel van inlichting later zelfs de data door dat die dingen zouden gebeurd zijn ,...
Wat ze niet wist was dat ik haar dagboeken had gevonden toen ze de deur uit ging gewoon achtergelaten ... ik besloot even een paar data te checken en ook met de school en internaat even te checken ..de dagen dat alles zich zogezegd had afgespeeld zat ze gewoon op school op internaat en was zelfs de hele week van huis ..
nu een paar jaar later komtze nog steeds met die verhalen ...maar nu zouden ze zijn gebeurd in de weekends ..enfin te gek voor woorden ...mijn man is er niet meer om te onkennen en hoe kan ik haar eis om te zeggen dat het me spijt inwilligen als ik zeker ben dat die dingen nooit zijn gebeurd ...
een ziekte ja ik denk dat er echt iets aan de hand is met r ..want wie gaat nu zoiets vertellen , de verhalen worden hoe langer hoe mooier ....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2010, 08:30
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou een heel stevig gesprek met haar voeren zonder haar meteen te beschuldigen van dat ze liegt of het meteen ziekelijk te noemen. Je weet immers maar nooit wat er allemaal gebeurt als je even niet kijkt, of ze wel echt de hele week op het internaat heeft gezeten en of haar vader niet langs is gekomen. Het lijkt me sterk dat ze zomaar die dingen verzint en zomaar willekeurige data in haar dagboek schrijft. Het lijkt me het het beste als jij er ook met een open mind tegenover staat, hoewel dat natuurlijk heel lastig is. Luister goed naar je dochter, laat elkaar uitpraten en probeer haar te begrijpen.
Oud 25-01-2010, 10:32
Kaa
Kaa is offline
Als je als moeder van een puber om opvoedadvies gaat vragen op een scholieren forum, zal er wel meer fundamenteel misgegaan zijn bij de geestelijke ontwikkeling van je dochter. Geen wonder dat ze zulke verhalen ophangt om aandacht te krijgen...
Oud 25-01-2010, 14:40
Verwijderd
=> Psychologie?

Verder: Wat Cherry Springs zegt. Ga (eventueel samen met je dochter) naar de huisarts met dit verhaal en vraag om een doorverwijzing naar de GGZ. Als ze het verzint zoals jij denkt, dan is dit niet normaal en zal ze hier toch enige vorm van therapie voor nodig hebben. Als ze het niet verzint dan lijkt het me alsnog verstandig om contact te leggen met de GGZ zodat ze het kan verwerken.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 14:53
Pluis
Pluis is offline
-> psych
Oud 26-01-2010, 00:16
parkietje
parkietje is offline
was het nog maar een tiener , maar dat is ze al lang niet meer , ze is intussen vierendertig en de verhalen groeien met de jaren [ en dat zijn er inmiddels bijna 20 alsmaar aan met steeds meer details ]
uit de buurt blijven da s mijn remedie , want een oplossing zie ik er niet inzitten ... geqwoon zorgen da tik niet de dader in haar leugens kan worden het enige dat ik zie als oplossing ... ik woon al jaren honderden km uit de buurt en mijn adres kent ze niet ... gisteren had ik haar even op msn gesproken en het moest me even van het hart
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 10:52
Verwijderd
Citaat:
was het nog maar een tiener , maar dat is ze al lang niet meer , ze is intussen vierendertig en de verhalen groeien met de jaren [ en dat zijn er inmiddels bijna 20 alsmaar aan met steeds meer details ]
uit de buurt blijven da s mijn remedie , want een oplossing zie ik er niet inzitten ... geqwoon zorgen da tik niet de dader in haar leugens kan worden het enige dat ik zie als oplossing ... ik woon al jaren honderden km uit de buurt en mijn adres kent ze niet ... gisteren had ik haar even op msn gesproken en het moest me even van het hart
Dat vind ik toch ook wel weer erg ver gaan; ze is wel je dochter. Ze heeft haar vader verloren, dat kan echt heel traumatisch zijn. Misschien verzint ze alles; dan lijkt me dat juist een reden om te zorgen dat ze hulp krijgt. Misschien verzint ze niets; ook dan lijkt hulp me noodzakelijk.
Ik snap dat ze volwassen is en dat jij als moeder haar niet kan dwingen hulp te zoeken, maar dan nog kan je proberen er voor haar te zijn...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 12:33
Verwijderd
Te weinig informatie om er ook maar iets mee te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 13:08
JustADreamer
JustADreamer is offline
Daarbij, de TS ís geen scholier en het verhaal gaat ook niet óver een scholier. Wat moeten wij er hier in godsnaam mee? (no offence tegen de mensen die hier zijn blijven hangen na hun scholierentijdperk, I'm one of them )
Oud 26-01-2010, 15:02
Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik kende ook wel iemand, die allemaal verhalen verzon, puur voor de aandacht.

ziet ze zelf ook in dat ze dit doet? of blijft ze echt volhouden dat ze niet liegt? of gaat ze zo in haar eigen leugens geloven dat ze zelf wel denkt dat het waar is?

nja ik denk als ze het zelf doorheeft waar ze mee bezig is, ze gewoon naar de huisarts moet gaan, en om hulp vragen.
als ze het zelf niet doorheeft of in wilt zien, zal het denk ik lastig zijn om er nog wat aan te doen, aangezien ze 34 is, kun je haar ook niet meer dwingen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 15:47
Geel
Geel is offline
Als het waar is wat je zegt heeft je dochter waarschijnlijk psychische problemen. Als wat je dochter zegt waar is heeft ze waarschijnlijk ook psychische problemen. Ik zou allereest je relatie met haar proberen te verbeteren en haar dan aanraden om hulp te zoeken (naar een pscyholoog gaan)
Oud 26-01-2010, 22:58
ab3l
ab3l is offline
het klinkt lullig maar ziekelijk liegen bestaat het is een geestelijke afwijking waardoor je door de war gaat halen wat echt is en wat niet
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 14:39
Verwijderd
Het is een ziekte. Mijn nichtje heeft het ook!!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Als je als moeder van een puber om opvoedadvies gaat vragen op een scholieren forum, zal er wel meer fundamenteel misgegaan zijn bij de geestelijke ontwikkeling van je dochter. Geen wonder dat ze zulke verhalen ophangt om aandacht te krijgen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten