Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2010, 15:50
Verwijderd
Waarom leggen mensen zo de nadruk op de verschillen en niet op de overeenkomsten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2010, 16:32
Verwijderd
Omdat een aantal mensen graag uniek wil zijn. Ik vind dat vooral 'wij', de jeugd, dat hebben. Mijn ouders en de generaties erboven, verdwijnen dan weer liever in de grijze massa, heb ik het idee. En ik ben al weer aan het bijdraaien, ik hoef niet meer persé zo op te vallen en uniek te zijn. Het is misschien een soort van afzetten tegen de oudere generatie, wat vooral in je puberteit aan bod komt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 16:52
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
omdat mensen graag aandacht willen en een speciale rol willen spelen in de maatschappij. Dat lukt niet als je gelijk bent aan anderen. Ik vind het goed dat niet iedereen achter elkaar aanloopt (wat natuurlijk nog steeds te veel gebeurt).
Oud 04-02-2010, 17:06
Verwijderd
Omdat jij je ergert aan die mensen vallen die meer op, er zijn zat mensen die dat niet/amper doen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 20:48
JustADreamer
JustADreamer is offline
Omdat die verschillen de complete economie aan de gang houden. Als we geen verschillen meer zouden creëren zouden er geen tig merken shampoos/kleding/mp3spelers/telefoons etc. hoeven zijn, en dan stort de economie zoals hij nu is pas echt in elkaar.

Zonder verschillen zou er ook geen politiek meer gevoerd hoeven worden, religies zouden ten onder gaan aan hun eigen leugens, niemand zou meer per se macht over een ander hoeven hebben want we zijn allemaal hetzelfde... Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren, het lijkt me sowieso niet verstandig als het van de een op de andere dag gebeurd, maar als we langzaam ernaar toe bewegen lijkt het me best oke. Niet meer hoeven kijken naar een ander, maar gewoon het beste uit jezelf halen
Oud 05-02-2010, 15:24
Verwijderd
Zonder verschillen was het leven een stuk saaier.
Ik zou me persoonlijk dood vervelen/gek worden als iedereen er hetzelfde uitzag als ik, dezelfde mening had en alles op dezelfde manier deed.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 15:47
Batave
Batave is offline
Mooie gedachte violingirl, maar het kernwoord van onze generatie is individualisatie. Iedereen moet dingen customizen en een eigen stijl hebben.
Oud 05-02-2010, 17:01
Sade
Sade is offline
Citaat:
Zonder verschillen was het leven een stuk saaier.
Ik zou me persoonlijk dood vervelen/gek worden er ontzettend aan ergeren als iedereen er hetzelfde uitzag als ik, dezelfde mening had en alles op dezelfde manier deed.
Oud 07-02-2010, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Mooie gedachte violingirl, maar het kernwoord van onze generatie is individualisatie. Iedereen moet dingen customizen en een eigen stijl hebben.
Het was niet mijn eigen gedachte. Het was het idee van mijn profielwerkstuk begeleider. Zij vond dat ik dacht dat ik heel anders was dan alle andere mensen op de wereld. Zij vond dit dus voor mij een goede vraag om te onderzoeken. (Ik zit op een Vrije School en daar is het profielwerkstuk iets anders, belangrijker en persoonlijker.) Ik ben het er totaal niet mee eens en vind het zelf een beetje idioot. In gedachten had ik ongeveer dezelfde reactie als die hier wordt gegeven. Ik heb het alleen in dat gesprek nog niet uitgesproken. Ik ga denk ik eerst naar de coördinator van de profielwerkstukken en vragen wat hij ervan vindt dat mijn begeleider dat heeft gezegd. Zij kent mij namelijk helemaal niet en dat blijkt dus best een hindernis te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten