Advertentie | |
|
![]() |
|
@elfje-Iona en bosbesje2: Aangezien het hier om een topic uit 2002 gaat lijkt het me weinig zinvol dat jullie nu alsnog een reactie geven.
|
Wel, aangezien er vast wel mensen zijn die met dezelfde vraag als TS rondlopen (het blijft immers toch in zekere zin altijd wel actueel) en omdat forummers niet erg de neiging hebben de immer heilige ZOEK-functie te gebruiken, zal het van een ander perspectief wel enig nut hebben deze discussie weer nieuw leven in te blazen lijkt me..
|
![]() |
|
![]() |
K, het is in 2008 wel gestopt hier lijkt me ^^ maar toch nog eens proberen om het terug op te starten ^^
Ik zit met een vraag die hier wel verband met houdt, namelijk: hoe start je een gesprek met een totaal onbekende? Ik moet voor school regelmatig met onbekenden praten, maar telkens blokkeer ik als het erop aankomt. Ik moet me dan enorm forcere om toch een gesprek te starten, dat dan maar 5 min duurt.... Niet handig dus als je nieuwe mensen wil leren kennen... Laatst gewijzigd op 02-02-2010 om 21:29. |
![]() |
|
met wie moet je dan praten voor school? is dat voor je opleiding of stage? of is dat bijv met klasgenoten die je nog niet kent. in dat geval kun je gewoon standaard gesprekjes houden. bijv. waar woon je, hoe oud ben je eigenlijk, wat voor werk doe je, wat vind je van de opleiding of wat vind je hiervan. dat loopt dan meestal vanzelf wel uit op een gesprek omdat je ergens op doorvraagt bijv oh je woont daar ken je die en die tent blablabla of oh dus je hebt deze opeiding gekozen omdat je iets met kinderen (stel je doet de pabo bijv.) doet nou ik omdat ik het leuk vind om mensen iets bij te brengen. de mogelijkheden zijn eindeloos! je kunt altijd wel ergens op inhaken en wanneer je eenmaal ergens over begint vraagt en praat die andere vanzelf ook wel door een gesprek met een onbekende begint meestal altijd wel met een vraag tot je iets hebt wat jullie allebei gemeen hebben en waar je makkelijk over kan praten.
maar omdat je zegt dat je voor je school met onbekende moet praten weer ik niet precies wie je daarmee bedoeld en waarom je daarmee moet praten. als het dus iets voor een of ander project onderzoek of stage is dan zou je kunnen doorvragen over hetgene waarom je met die persoon praat. of ook gewoon standaard vragen. nouja ik ratel maar wat door maar het is vaak niet zo lastig als het lijkt. succes ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarheid, methode en geloof Verwijderd | 19 | 31-03-2012 11:16 | |
Algemene schoolzaken |
Is mijn school te streng? Of ligt het aan mij? Thanatios | 61 | 07-05-2008 11:50 | |
Algemene schoolzaken |
Introvert ( spreekbeurt) Fellowes | 10 | 29-12-2007 13:24 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 | |
Algemene schoolzaken |
Over thuis, school, vrienden enz. Daan_21 | 70 | 25-05-2005 22:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Christenen moeten meebetalen aan abortus. Verwijderd | 135 | 15-12-2004 20:00 |