Advertentie | |
|
![]() |
|
1. Wat voor beeld heb je bij heksen?
Middeleeuwse mensen die verder konden kijken dan hun neus lang was. (Met name in de geneeskunde) 2. Wat is hekserij volgens jou? Een 'heks' bestaat naar mijn mening niet meer, dat waren de ketterende medicijnvrouwen uit de middeleeuwen die niet zo zeer alles van God moesten hebben. 3. Hoe denk je dat hekserij is ontstaan? Zie vorige vraag? 4. Bestaat hekserij nu nog steeds? Niet in die context, maar ik kan me voorstellen dat de mensen die tegenwoordig met Wicca en andere spirituele levensvormen bezig zijn, ook heks genoemd worden. 5. Geloof je in hekserij? Ik geloof slechts in mezelf ![]() Ik denk dus ik besta.
|
vooral vrouwen die eenzaam in een bos wonen en vooral bezig zijn met geneeskundige kruiden en dingetjes. 2. Wat is hekserij volgens jou? hmm tja zoals bij 1, vooral dat ze bezig zijn met geneeskunde en dan vooral met allemaal kruiden etc. 3. Hoe denk je dat hekserij is ontstaan? vrouwen werden in de middeleeuwen nogal onbelangrijk gevonden volgens mij. dus dan gaan ze hun eigen dingen zoeken om te doen. 4. Bestaat hekserij nu nog steeds? vast wel, alleen word het nu niet meer als hekserij gezien. er worden ng steeds allemaal kruiden en dingen gebruikt om bepaalde klachten te verhelpen. 5. Geloof je in hekserij? uhmm nou, niet in het gedeelte dat ze kunnen toveren en rare magische drankjes kunnen maken en het weer kunnen veranderen om wraak te nemen op al die ellendige mensen. maar verder, waarom niet?
|
Magere oude vrouwtjes met lange, kromme neuzen en wratten op hun gezicht die op 'n bezem kunnen vliegen en in enorme ketels met brouwsels roeren. 2. Wat is hekserij volgens jou? Is zweverigs, meer niet. 3. Hoe denk je dat hekserij is ontstaan? Geen flauw idee. 4. Bestaat hekserij nu nog steeds? Nee, maar wel nog steeds mensen die geloven dat ze heksen zijn. 5. Geloof je in hekserij? Nee, eigenlijk niet.
||
![]() |
Citaat:
wist btw niet dat het heiden betekende, dacht dat het alleen als aanduiding voor natuurgodsdiensten bestond en dat het woord voor heiden gewoon alleen heathen was ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoed, bezemsteel, grote ketel.. Beetje een standaard beeld dus. 2. Wat is hekserij volgens jou? Dingen die eigenlijk niet kunnen toch doen, zoals vliegen op een bezemsteel. 3. Hoe denk je dat hekserij is ontstaan? Door bijgeloof. 4. Bestaat hekserij nu nog steeds? Nee. 5. Geloof je in hekserij? Nee. |
![]() |
|
Ik denk aan een echte sprookjesheks --> oude dame, neus met puist, vliegend op bezemstelen, zwarte katten en kookpotten met rare mengseltjes. Maar ook een vrouw met veel kruiden/medicijn kennis. 2. Wat is hekserij volgens jou? Het maken van mengseltjes die een effect hebben, die je eigenlijk niet voor kunt stellen. 3. Hoe denk je dat hekserij is ontstaan? Vroeger in de middeleeuwen, ze deden rare uitspraken die het volk zag als magie. 4. Bestaat hekserij nu nog steeds? In de zin van het kennen van kruiden en het maken van genezende middelen wel, ja. 5. Geloof je in hekserij? Niet op de manier van het toveren en het vliegen op bezemstelen ... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquête hekserij femenem | 10 | 27-10-2011 21:07 | |
Algemene schoolzaken |
enquete hekserij femenem | 1 | 20-10-2011 19:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Enquête] christenen, want denken jullie over hekserij? Flijn | 38 | 21-05-2009 14:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Een decembersprookje in drie delen Verwijderd | 9 | 20-12-2008 18:59 | |
Enquete heksen en hekserij LadyOfDarkness | 1 | 17-11-2003 15:52 | |
Heksen en hekserij LadyOfDarkness | 0 | 17-11-2003 11:27 |