Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2010, 11:24
Toedeledokie
Toedeledokie is offline
Hee
Hoe zit het als je een verslag maakt voor een vak voor de universiteit
Word de universiteit dan de eigenaar verslag, of blijf jij de rechtmatige eigenaar?
Oud 27-01-2010, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Hee
Hoe zit het als je een verslag maakt voor een vak voor de universiteit
Word de universiteit dan de eigenaar verslag, of blijf jij de rechtmatige eigenaar?
Jij blijft de eigenaar. Auteursrechten kunnen niet via algemene voorwaarden worden overgedragen, dus tenzij je er specifiek voor tekent blijf jij de eigenaar.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 13:43
ganralph
ganralph is offline
inderdaad, hoewel het dan wel weer zo is dat de relatie tussen jou en de universiteit kan betekenen dat ze jouw werk bijvoorbeeld in een openbaar scriptiebestand mogen bewaren, waar je geen royalties over kunt claimen. maar met gewone werkstukken speelt dat allemaal geen rol.
Oud 27-01-2010, 16:06
Verwijderd
Je krijgt het Eigenaar - bruikleen systeem...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 16:26
Nona
Nona is offline
Jij blijft eigenaar. Veel studenten proberen dan ook scripties te publiceren (met co-auteurschap van begeleiders en eventueel beheerders van de gebruikte datasets) en dat brengt geen copyright problemen met zich mee. Het kan eventueel zo zijn dat daar abstracts van op websites komen oid (althans, dat is bij mij het geval), maar je mag natuurlijk een verzoek indienen dit weg te halen.
Oud 27-01-2010, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Jij blijft eigenaar. Veel studenten proberen dan ook scripties te publiceren (met co-auteurschap van begeleiders en eventueel beheerders van de gebruikte datasets) en dat brengt geen copyright problemen met zich mee. Het kan eventueel zo zijn dat daar abstracts van op websites komen oid (althans, dat is bij mij het geval), maar je mag natuurlijk een verzoek indienen dit weg te halen.
Tenzij dat natuurlijk overeengekomen is dat de universiteit gedeeltes van de paper mag publiceren.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 22:56
Balance
Balance is offline
Maar bij ons was het bijvoorbeeld gebruikelijk dat je scriptie in de bibliotheek kwam te staan. Daar tekende je niet voor. Iedereen die aangesloten is bij een universiteit kan die scriptie opvragen. Dan heb ik er toch weinig over te zeggen?
Oud 29-01-2010, 08:28
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Maar bij ons was het bijvoorbeeld gebruikelijk dat je scriptie in de bibliotheek kwam te staan. Daar tekende je niet voor. Iedereen die aangesloten is bij een universiteit kan die scriptie opvragen. Dan heb ik er toch weinig over te zeggen?
dit zijn zaken die volgens mij wel impliciet overeen mogen worden gekomen. jij schrijft de scriptie "in opdracht van", dus is het niet onredelijk dat de universiteit een kopie bewaart (en evt. toegankelijk maakt voor andere studenten).

als jij een paper voor een conferentie schrijft, heeft het ook geen zin om daarna te klagen als je in de conferentiebundel wordt opgenomen. zoiets.
Oud 30-01-2010, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Dat mag wel, de universiteit kan als voorwaarden hebben dat zij een exemplaar van je scriptie mogen publiceren in de bibliotheek. Daarvoor hoeft dat niet getekend te worden omdat het auteursrecht niet wordt overgedragen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 13:55
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Bij ons was dat ook gebruikelijk, alleen je kon er ook om vragen om je scriptie niet openbaar te maken. Bijvoorbeeld als er vertrouwelijke gegevens vanuit het bedrijf in stonden waar je de scriptie voor gemaakt hebt. Dat was bij mij ook het geval, maar dat heeft dan weer niet zoveel met auteursrechten te maken, maar meer met de inhoud van de scriptie zelf.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 17:27
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Typ er anders op; dit is eigendom van...
Afaik ben je iig de eigenaar, enkel is school vaak de bezitter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten