Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2002, 13:32
suusepuus
suusepuus is offline
hallo iedereen,

een paar maanden geleden had ik ook al een bericht geschreven
Ik heb dus scoliose, dat is een vergroeing in je ruggegraat, je kunt een s-bocht hebben of een c bocht, ik heb dus een s-bocht.
daarvoor heb ik een jaar geleden een korset gekregen, een metalen voorwerp dat rond je middel tot onder je oksels je lichaam hard aan duwt, zodat je ruggegraat niet nog verder schuin kan groeien.
bij mij heeft dat ding dus niet gewerkt, en groeit me ruggegraat gewoon lekker verder. nu heeft de ortopedisch chirurg voorgestelt om naar de 2e fase te gaan; de operatie waarbij ik een stang in me rug krijg, maar de operatie duurt 5 uur en er zitten gevaarlijke risico's aan verbonden,omdat het vlakbij mij ruggewervel zit (waar alle zenuwen door heen lopen) en kan dus helemaal verlamt raken.nou vroeg ik me af of er nog meer mensen zijn die zo'n korset dragen om de zelfde reden, mensen die ook geopereerd moeten worden om de zelfde reden, of mensen die al zijn geopereerd om de zelfde reden..

nou hoop ik dat die mensen snel reagere wanr ik heb wel zin om met die mensen te praten want ik ken verder niemand

heel veel kussssies suusepuus
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 15:16
Spirit
Spirit is offline
hmmm nog nooit van gehoord, sorry
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 15:37
Verwijderd

ik heb ook een scoliose, ook s geloof ik. Maar niet zo erg als jij zo te horen.. Ik ga naar Cesar therapie, en verder hoef ik niks..
Dus met een korset heb 'k geen ervaring.

heb je er veel last van dan, of denken ze dat dat later 't geval kan zijn?

'k kan je verder dus niet helpen... maar succes ermee iig
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 13:32
wiesje wollepop
wiesje wollepop is offline
Hoi Suusepuus,

Ik ben net aangemeld en mijn oog viel gelijk op jouw berichtje! Ik zit namelijk in dezelfde situatie als jou. Ik heb ook scoliose (sbocht) en heb 4 jaar een bostonbrace gedragen. Maar helaas heb ik een tijdje terug ook te horen gekregen dat ik geopereerd moet worden. Was echt enorm schrikken. Ik ben trouwens 16, bijna 17 jaar. Ik zou het leuk vinden om met je te msn'n (mits jij het ook leuk vindt !

Sterkte!!

Liefs,
Lot
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 20:19
suusepuus
suusepuus is offline
heey wiesje wollepop,
ik vind het leuk om met je te emailen/msn en......maar dan mot ik wel je email adres hebben.
als je dit weer leest, great_girl_14@hotmail.com

xxx suusepuus
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 15:37
Verwijderd
ik heb scoliose , S

en heb een jaar 23 uur op 24 een korset gedragen , bij mij heeft het geholpen , ik had het geluk dat ik het een jaar moest dragen want ze hadden uitgerekent wanneer ik nog ging groeien en of ik nog ging groeien en dat was dat jaar en misschien het jaar er achter , na dat jaar was er verbetering en het jaar erachter moest ik het nog doen maar eerlijk gezegd heb ik het niet meer gedragen ( 2 jaar ) en niet meer op controle geweest .
maar wel nog veel naar de kinesist om mijn rug soepel te houden zodat hij niet "vastgroeit" .
en hoe hij nu staat weet ik niet maar niet te scheef denk ik want ik doe mijn oefeningen soms nog en probeer zo recht mogelijk te lopen

een vriendin van mij heeft het ook en die haar rug is oop hopeloos en zij draagt haar korset helemaal niet meer .. en je ziet het wel aan je rug en ze heeft er last van ...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:25
dancequeen
dancequeen is offline
He meissie,

Ik zou het niet weten!
Ik heb zelf ook scoliose, ook een s-bocht, maar wel in een redelijk lichte vorm. Ik krijg fysiotherapie en ik ben onder behandeling van een chiropractor, maar gelukkig hoef ik geen corset ofzo! Ik zou dus niet weten wat ik zou doen i.v.m. die operatie! Maar in ieder geval wil ik je heel veel sterkte wensen!!

-kuzzie- dancequeen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:52
@pie
@pie is offline
een ex-klasgenoot van me heeft ook zo'n operatie ondergaan, hij kon zn rug niet meer bollen, maar verder was ie gezond en al

zn ouders hebben het risico genomen, en heeft in ieder geval geen pijn meer

hij is alleen wel als kind geopereerd en niet op oudere leeftijd...

Regels voor berichten