Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ik moet zeggen dat ik ook niet van de formules ben, en hoewel M&O geen exact vak is ben ik er toch bar slecht in. Maar van iemand die vorig jaar in havo 5 zat weet ik wel dat het op vwo allemaal wat uigebreider doet. Opvallend is ook dat de NG/NT mensen op M&O stukken beter scoren dan de mensen zonder wiskundeknobbel.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Voordeel van N&G + bv economie is dat je later heel veel verschillende richtingen op kan, van geschiedenis tot aan biologie studeren.
Nadeel is echter (tenminste zo was het 5 jaar geleden) dat je minder talen hebt. Dus als jij zeker weet dat je een hotelopleiding wil gaan doen heb je waarschijnlijk meer aan E&M + misschien M&O en/of een extra taal als bijvak.
|
![]() |
ik had Economie & Maatschappij, ook met economie, wiskunde en maatschappijwetenschappen. Ik wilde eigenlijk CM kiezen, maar omdat ik hoorde dat je dan minder snel zou worden toegelaten bij vervolgopleidingen heb ik voor EM gekozen. Eerlijk gezegd vind ik dat je met het CM profiel ook een heel groot aanbod voor opleidingen hebt, je moet alleen bij jezelf nadenken wat voor richting je op wilt. Wil je de technische/wiskundige/medische kant op? Nee, dan geen CM doen, maar N&G! Maar als je de kant op wilt van bijv. economie, maatschappelijk werk, etc., dan word je vaak ook met CM toegelaten.
Als je hotel en eventmanagement wilt doen, zou ik ook wel economie en M&O kiezen. Zelf heb ik ook economie gehad en ik vond het wel leerzaam, het is gewoon goed en nuttig om in je vakkenpakket te hebben! Als je niets met de wiskunde kant wilt doen, zou ik wiskunde laten vallen. Ik heb daar voor mijn gevoel echt helemaal niets aan gehad. Vakken waar je altijd wel wat aan hebt zijn maatschappijwetenschappen, biologie, geschiedenis/aardrijkskunde en de talen. Ik zou wel echt heel goed hierover nadenken! Zelf had ik ook EM gekozen, omdat ik Media, Informatie & Communicatie wilde doen en het dus goed aansloot. Ook met bijpassende vakken zoals economie en wiskunde. Uiteindelijk kwam ik erachter dat die opleiding helemaal niets voor mij was, maar ik de creatieve vakken juist leuk vond. Ik had dus het verkeerde profiel en had veel liever tekenen/ckv enz. gehad ipv wiskunde. Maarja... succes! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Met CM is het vaak wel zo dat er verdere eisen worden gesteld, met EM meestal niet (soms Wiskunde B nodig).
Economie en M&O is op zich een prima combi, maar als je een wiskundekneusje bent zou ik het niet doen. De 'inleidende' M&O is nog wel te doen, maar als het echt begint zit je in de problemen (althans als je niet van de wiskunde bent). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Profielkeuze ( C&M of N&G ) Jessie463 | 1 | 10-06-2015 07:12 | |
Studeren |
Profielkeuze HAVO 4 CM/EM of NG flashingst | 2 | 14-06-2012 19:11 | |
Studeren |
Profielkeuze burnedgamer | 11 | 05-04-2011 18:46 | |
Algemene schoolzaken |
verkeerde profielkeuze, en nu? Viickie | 131 | 21-07-2009 16:34 | |
Studeren |
Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken? iThink | 12 | 21-05-2006 13:54 | |
Algemene schoolzaken |
Profielkeuze-crisis Summerlover | 36 | 05-07-2005 19:42 |