Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2010, 13:50
Jannieee
Jannieee is offline
Hallo,

Ik zit in 3havo en moet in februari mijn profielkeuze maken. Maar ik heb dus nog geen idee wat ik wil. Ik denk dat ik N&G ga kiezen maar met welke vakken ?? Na mijn havo denk ik er aan om de Hotel en eventmanagement opleiding te gaan doen. Met een halfjaar stage in het buitenland. Heeft iemand hier ervaring mee en kan die vertellen welke vakken die heeft gekozen?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 01-01-2010 om 14:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2010, 18:59
Verwijderd
Hotel opleiding kan ook met CM, maar dat kan je beter niet kiezen want t klinkt nogal nutteloos en je bent een stuk beperkter in je opleidingskeuze. NG is een prima keuze, hier kun je veel mee en het is echt niet alleen voor medische opleidingen. Als je geen bèta bent zou ik EM kiezen, dat is ook flink nuttig en zo heb je op wiskunde na geen exacte vakken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 18:38
rugrat91
rugrat91 is offline
Mischien heb je kans om van idee te veranderen.Ik heb de profiel NG en nu heb ik spijt van.Denk eerst goed goed na.Anders zal je echt spijt van hebben
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 17:22
Verwijderd
NG is heus een goede keuze, maar je moet echt wel van de exacte vakken zijn. Anders zou ik EM nemen, dan heb je geen bètavakken en kun je toch een hoop, ook dat wat jij wilt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2010, 11:48
Jannieee
Jannieee is offline
Jaa ik zit er nu zelf ook over te denken om EM te nemen. Gelukkig heb ik nog ongeveer een maand om het te bedenken. Ik heb nog een vraag aan iemand die de hotelopleiding heeft gedaan. Op één hotelopleiding site stond dat MNO wel een aanbeveling is. Maar hoef ik dan geen economie meer te kiezen?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2010, 12:12
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
M&O is niet hetzelfde als economie. Het beste is om ze allebei te hebben. M&O in je vrije deel kiezen dan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2010, 12:40
Jannieee
Jannieee is offline
Citaat:
M&O is niet hetzelfde als economie. Het beste is om ze allebei te hebben. M&O in je vrije deel kiezen dan.
Okee dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2010, 12:58
Verwijderd
In feite is M&O bedrijfseconomie en dat is toch heel iets anders dan gewone economie. Zeker een verstandige keuze, maar als je geen ster bent in exacte vakken kan het flink lastig worden. Wel goed over nadenken dus.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 10:25
Soeshie
Soeshie is offline
Ja ik raad M&O zeker aan als je hotel of eventmanagement wilt gaan doen, M&O is inderdaad vrij veel bedrijfseconomie. Economie is algemener, in combinatie met M&O wel handig maar niet per se nodig voor een managementopleiding
Als je je opties open wilt houden is een natuurprofiel inderdaad handig want daar kun je het meeste mee, in combinatie met M&O zeker. Maar of dat wat voor jou is ligt natuurlijk aan jezelf
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 11:56
Saddamie
Saddamie is offline
Citaat:
In feite is M&O bedrijfseconomie en dat is toch heel iets anders dan gewone economie. Zeker een verstandige keuze, maar als je geen ster bent in exacte vakken kan het flink lastig worden. Wel goed over nadenken dus.
Persoonlijk vind ik dit een beetje onzin, ik ben heel slecht in exacte vakken, ik heb dan ook EM met alleen wiskunde A. Maar toch vind ik M&O goed te doen. Het vergt wat tijd om alles onder de knie te krijgen maar dan is het ook zo opgelost
Oud 15-01-2010, 13:55
Verwijderd
Nou ik moet zeggen dat ik ook niet van de formules ben, en hoewel M&O geen exact vak is ben ik er toch bar slecht in. Maar van iemand die vorig jaar in havo 5 zat weet ik wel dat het op vwo allemaal wat uigebreider doet. Opvallend is ook dat de NG/NT mensen op M&O stukken beter scoren dan de mensen zonder wiskundeknobbel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 15:36
Jannieee
Jannieee is offline
Nou ik heb vandaag ervoor gekozen om M&O te gaan doen. Ik had namelijk bij economie een hoofdstuk wat helemaal over M&O ging. En dat snapte ik toch beter, dan de rest van het hele boek!

Allemaal heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 19:58
Verwijderd
Oké, veel succes ermee in elk geval. ^^
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 14:52
Jannieee
Jannieee is offline
Citaat:
Oké, veel succes ermee in elk geval. ^^
Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 20:43
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Citaat:
Jaa ik zit er nu zelf ook over te denken om EM te nemen. Gelukkig heb ik nog ongeveer een maand om het te bedenken. Ik heb nog een vraag aan iemand die de hotelopleiding heeft gedaan. Op één hotelopleiding site stond dat MNO wel een aanbeveling is. Maar hoef ik dan geen economie meer te kiezen?
Een vriend van mij had N&G gekozen terwijl hij ook hotelschool wil gaan doen, hij vindt het zelf de slechtste keuze ooit. Hij had erg graag E&M willen doen. Als je al zeker weet dat je de Hotelschool wil doen zou ik gewoon lekker E&M nemen, met bijvoorbeeld M&O. Da's echt de perfecte basis.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 13:00
Breg
Breg is offline
Voordeel van N&G + bv economie is dat je later heel veel verschillende richtingen op kan, van geschiedenis tot aan biologie studeren.
Nadeel is echter (tenminste zo was het 5 jaar geleden) dat je minder talen hebt. Dus als jij zeker weet dat je een hotelopleiding wil gaan doen heb je waarschijnlijk meer aan E&M + misschien M&O en/of een extra taal als bijvak.
Oud 31-01-2010, 19:19
Moow17
Moow17 is offline
ik had Economie & Maatschappij, ook met economie, wiskunde en maatschappijwetenschappen. Ik wilde eigenlijk CM kiezen, maar omdat ik hoorde dat je dan minder snel zou worden toegelaten bij vervolgopleidingen heb ik voor EM gekozen. Eerlijk gezegd vind ik dat je met het CM profiel ook een heel groot aanbod voor opleidingen hebt, je moet alleen bij jezelf nadenken wat voor richting je op wilt. Wil je de technische/wiskundige/medische kant op? Nee, dan geen CM doen, maar N&G! Maar als je de kant op wilt van bijv. economie, maatschappelijk werk, etc., dan word je vaak ook met CM toegelaten.

Als je hotel en eventmanagement wilt doen, zou ik ook wel economie en M&O kiezen. Zelf heb ik ook economie gehad en ik vond het wel leerzaam, het is gewoon goed en nuttig om in je vakkenpakket te hebben! Als je niets met de wiskunde kant wilt doen, zou ik wiskunde laten vallen. Ik heb daar voor mijn gevoel echt helemaal niets aan gehad. Vakken waar je altijd wel wat aan hebt zijn maatschappijwetenschappen, biologie, geschiedenis/aardrijkskunde en de talen. Ik zou wel echt heel goed hierover nadenken! Zelf had ik ook EM gekozen, omdat ik Media, Informatie & Communicatie wilde doen en het dus goed aansloot. Ook met bijpassende vakken zoals economie en wiskunde. Uiteindelijk kwam ik erachter dat die opleiding helemaal niets voor mij was, maar ik de creatieve vakken juist leuk vond. Ik had dus het verkeerde profiel en had veel liever tekenen/ckv enz. gehad ipv wiskunde. Maarja... succes!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 15:44
Verwijderd
Met CM is het vaak wel zo dat er verdere eisen worden gesteld, met EM meestal niet (soms Wiskunde B nodig).
Economie en M&O is op zich een prima combi, maar als je een wiskundekneusje bent zou ik het niet doen.
De 'inleidende' M&O is nog wel te doen, maar als het echt begint zit je in de problemen (althans als je niet van de wiskunde bent).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten