Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2005, 14:18
Someboy
Someboy is offline
Hoiii,

Ik weet dat er veel topics over het witter maken geweest zijn maar ik vraag me af of sommige van jullie ervaring hebben met het bleken van de tanden.
Het is best prijzig (zo'n 400 euro) maar ik vraag me af of ze dan ook lang wit blijven. HEb gehord dat na het bleken je tanden weer sneller geel worden????

Iemand ervaring, ben van plan het namelijk te doen. Volgens de tandarts zijn mijn tanden niet eens zo heel geel maar ik vind het een lelijk gezicht
Oud 14-04-2005, 15:03
Verwijderd
ik heb alleen zo'n tellsell product een keer gebruikt... rapidwhite ofzo. maar als je van nature minder witte tanden hebt, dan krijg je ze nooit helemaal wit. trouwens, NA de behandeling schijnen je tanden gevoeliger te zijn voor warm, koud, en ook voor cariës

als je tandarts toch al zegt dat t meevalt (hij zal er wel voor doorgeleerd hebben ) kan je jezelf een hoop geld uitsparen.

sommige mensen die ik ken roken als een ketter, snoepen als een honingbijtje, en alsnog hebben ze stralend witte tanden sommige mensen hebben nou eenmaal geluk
Oud 14-04-2005, 18:15
Apomes
Apomes is offline
Mijn vriend heeft zijn tanden laten bleachen, kostprijs: 1500 EUR ("moet" elk jaar opnieuw gebeuren) ze zijn wel stralend en niet overdreven "ik geef licht in het donker" wit.

Mijn mama heeft home bleach gedaan, dan maakt de tandarts een soort gebit op maat en krijg je een soort pasta, dat gebit moet je dan 's avonds over je tanden trekken met de pasta erin, kostprijs 500 euro voor het gebit (éénmalig), 20 euro voor de pasta (zoveel als je wilt, mama doet het 1 week om de 2 maanden)...Werkt!

Ikzelf: Apotheek, CleverWhite! bevat 10 stuks (ook zo'n gebit) met een pasta erin. 5 dagen na elkaar doen en je tanden zijn terug wit, kostprijs: 50 euro.
Ik heb het vandaag voor de eerste keer gedaan en je ziet nu al een verschil...ik zal het je maandag laten weten hoe het is afgelopen! Oh het is wel vervelend, je moet dat 30 minuten in je mond houden, praten is bijna onmogelijk en na die 30 minuten hang je vol speeksel .

Voor de rest gebruik ik TheraMed Express White tandpasta en Extreme Clean en poets ik mijn tanden 3 à 4 keer per dag met de 2 tandpasta's dus eigenlijk 6 à 8 keer ...Mijn tanden zijn niet gevoelig, maar wel mijn tandvlees en daarom ga ik ze minder beginnen te poetsen
Oud 14-04-2005, 18:52
Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb m'n tanden bij de tandarts laten bleken (of iig moet je dat zelf thuis doen, maar m.b.v. een spulletje van de tandarts). Het is nu vijf jaar geleden dat ik het heb laten doen. Ik had erg gele tanden waar ik best mee zat. Ik kreeg twee malletjes mee die ik om m'n tanden heen kon schuiven, hierin zat dan dat spul. Het moet vier uur in je mond blijven (dus overdag is niet handig, aangezien je niet kan praten/eten etc). Je tanden zijn hierna wel vrij gevoelig, en het kan pijn doen (alsof je ijs tegen je tanden duwt). Maar dit gaat in de loop van de dag weer weg.
Als ze niet zo geel zijn, hoef je de behandeling gewoon niet zo vaak te herhalen. Mijn tandarts zei dat ik 10 behandelingen nodig zou hebben, maar ik vond 7 genoeg. M'n tanden worden nu na verloop van tijd wel weer wat geler ja. Maar echt snel gaat dit niet. Ik ben er iig altijd heel tevreden over geweest.
Owja ik dacht dat het bij mij toen 500 à 600 GULDENS kostte...
Oud 14-04-2005, 19:06
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Apomes schreef op 14-04-2005 @ 19:15 :

Voor de rest gebruik ik TheraMed Express White tandpasta en Extreme Clean en poets ik mijn tanden 3 à 4 keer per dag met de 2 tandpasta's dus eigenlijk 6 à 8 keer ...Mijn tanden zijn niet gevoelig, maar wel mijn tandvlees en daarom ga ik ze minder beginnen te poetsen
Tandpasta's maken je tanden niet witter. Om je tanden te bleken moeten ze een bepaald gehalte bleekspul (peroxide oid?) bevatten, maar dat gehalte is verboden bij 'gewone' producten. Als het werkt is het tegen de wet, als het legaal is kan het niet werken.
Oud 14-04-2005, 21:53
Nona
Nona is offline
Citaat:
Sketch schreef op 14-04-2005 @ 20:06 :
Tandpasta's maken je tanden niet witter. Om je tanden te bleken moeten ze een bepaald gehalte bleekspul (peroxide oid?) bevatten, maar dat gehalte is verboden bij 'gewone' producten. Als het werkt is het tegen de wet, als het legaal is kan het niet werken.
Precies, alleen de tandarts mag de juiste middelen verstrekken. Dus ga gewoon naar de tandarts!

Ik heb hetzelfde gedaan als Erbenda, met dezelfde resultaten.
Oud 15-04-2005, 19:44
mirnie
mirnie is offline
bakpoeder erop doen. daar worden je tanden wel echt wit van ipv die dingen die ze verkopen bij de kruidvat enzo
Oud 15-04-2005, 20:16
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
mirnie schreef op 15-04-2005 @ 20:44 :
bakpoeder erop doen. daar worden je tanden wel echt wit van ipv die dingen die ze verkopen bij de kruidvat enzo
Bakpoeder?

Citaat:
Bakpoeder
een rijsmiddel, gewoonlijk een mengsel van gelijke hoeveelheden dubbelkoolzure soda en citroen- of wijnsteenzuur. Wordt veelal gebruikt bij de bereiding van bepaalde gebaksoorten. Als het toegevoegd wordt aan tarwebloem, verkrijgt men zelfrijzend bakmeel.
Oud 26-06-2009, 16:21
bjorn1970
bjorn1970 is offline
Heeey,

Ik heb mijn tanden ook laten bleken bij WIT.
Ten eerste zijn ze veel te DUUR. Er was maar 1 behandelaar die met verschillende klanten tegelijk bezig was. Rommelig allemaal en dan voor dat geld. Vind ik echt dat ze je wel persoonlijkere aandacht mogen geven. Echt geldklopperij. Maar ja ook wel mijn eigen schuld want wilde vlug en had niet goed naar info gezocht en andere praktijken. Ben later nog gaan kijken op internet en er zijn wel profesionele praktijken een stuk goedkoper en die dezelfde methode hebben. Een leer voor de volgende keer als ik mijn tanden nog een keer laat bleken over een paar jaar.

Groetjes Bjorn
Oud 29-06-2009, 03:59
Verwijderd
Citaat:
Bakpoeder?

Baking soda (Sodium Bicarbonate) (niet baking powder, daar zit baking soda + iets anders in)

Kun je voor heel erg veel dingen gebruiken, door de was, in de koelkast tegen geurtjes, als schoonmaak middel, en ook om je tanden witter te maken. Het werkt, je tanden worden er ECHT witter door, maar baking soda (ook al lijkt het maar een fijn poeder) is erg abbrasive... ik zou het dus niet zo op een tandenborstel mieteren en gebruiken.

Probeer Arm & Hammer toothpaste, je tanden worden er witter en het is een geweldige euhm, deodorizer? En ja, het werkt echt, en kost maar een fractie van een procedure bij de tandarts.

Offtopic: En nee dit is geen reclame, ik dacht de linkjes helpen.
Oud 29-06-2009, 06:10
Hulk
Hulk is offline
Schuurpapier werkt ook
Oud 29-06-2009, 06:34
stout!
stout! is offline
Citaat:
Ik heb m'n tanden bij de tandarts laten bleken. Het is nu vijf jaar geleden dat ik het heb laten doen. [...]
Owja ik dacht dat het bij mij toen 500 à 600 GULDENS kostte...
Vijf jaar geleden was het 2004 en toen hadden we al een aantal jaar EURO's .
Oud 29-06-2009, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Vijf jaar geleden was het 2004 en toen hadden we al een aantal jaar EURO's .
Ge-upt topic hè, 5 jaar geleden was voor haar 2000
Oud 13-02-2010, 11:35
bellaparker
bellaparker is offline
ik heb mn tanden een tijdje terug laten bleken in tilburg, daar zit een praktijk die echt alleen maar tanden bleken. ik wilde zo graag van mn gele tanden af, ik drink veel thee en ik snoep veel dus ik had echt het gevoel dat ze daar alleen maar donkerder van werden.
maar goed, ik had een afspraak gemaakt. je krijgt eerst een consult en daarna schatten ze de kleur in.
ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben. mn tanden zijn natuurlijk wit, wat ik wilde, ik wil geen licht geven in het donder! thank god!

Laatst gewijzigd op 13-02-2010 om 12:56.
Oud 13-02-2010, 12:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik had weleens een verkleuringkje op een van mijn voortanden, omdat ik tandpasta van de hema gebruikte en dat werkte dus niet goed voor mij. Dat heeft mijn tandarts tijdens een controle even weggehaald en je ziet er niks meer van. Volgensmij heb ik daar niet eens extra voor hoeven betalen.
Maar dat was een vlekje, ik heb geen ervaring met al je tanden minder geel maken, of witter.
Oud 13-02-2010, 12:55
Pluis
Pluis is offline
bye bye up!

Regels voor berichten