Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2010, 11:00
Verwijderd
Hallo all,

In september 2007 heb ik een HP Pavilion DV9595ED gekocht. Destijds het absolute topmodel van HP voor een bedrag van maarliefst €1799,-.

In het voorjaar van 2008 kreeg ik problemen met de videokaart, vooral warmteproblemen. Na enig zoeken online bleek dat ik niet de enige was met dit probleem maar dat zo'n beetje alle nVidia kaarten op 55nm en 65nm in vooral HP laptops ernstige problemen hadden hiermee. In april heb ik mijn laptop aangemeld voor reparatie en op vrijdag werd deze opgehaald en de woensdag erop kreeg ik hem terug. De oververhittingsproblemen waren toen verdwenen.

Sinds afgelopen oktober echter, is het probleem er weer, maar de garantie was verlopen. Zoals op http://hplies.com/viewtopic.php?f=9&t=276 te lezen is ben ik niet de enige. Sinds een week crasht de laptop nadat de drivers van de videokaart geïnitialiseerd zijn (veilige modus doet het dus wel) en doet dit op alle besturingssystemen die ik geprobeerd heb. Werken in 640x480 is nou niet bepaald prettig dus ik heb het apparaat aan de kant moeten zetten.

Vorige week heb ik een reparatieaanvraag bij HP gedaan. Vanochtend werd ik gebeld dat de definitieve kosten hiervoor €437,- excl btw zullen bedragen. Dat is dus €520,- oftewel de prijs van een redelijke nieuwe laptop.

Welke weg zou ik kunnen bewandelen om mijn product toch gerepareerd te krijgen zonder dit belachelijke bedrag te hoeven betalen? Ik weet namelijk nu al zeker dat HP iedere verantwoordelijkheid (want buiten de garantie) van zich af zal schuiven terwijl ik vind dat de levensduur van een laptop toch minimaal 4 jaar moet zijn (ik heb zelf pas vervanging gepland in december 2011) en als er nou een harddisk kapot zou gaan zou ik dat snappen, maar een niet bewegend onderdeel als een grafische kaart (die ik ook niet martel omdat ik praktisch geen spelletjes speel) zou het toch langer dan dit moeten uithouden.

Lucky Luciano naamzoek?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2010, 14:03
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Wellicht dat het bedrijf waar je het gekocht hebt het kan repareren. Zij zijn in eerste instantie aansprakelijk voor de producten die zijn aan hun klaten meegeven. Jij moet bij hun terug kunnen komen, dat zij het dan weer bij HP moeten verhalen is niet het probleem van de klant.

Je kan je er natuurlijk op beroepen dat je een extreem duur product hebt gekocht, waarbij je mag verwachten dat het een bepaalde tijd meegaat. Die tijd die het meegaat is vaak langer dan de verstrekte garantieperiode! Feitelijk heb je er dan dus garantie op. Het probleem is echter dat HP dat dan niet herkent, en je er een rechter o.i.d. bij moet halen, ook een gedoe dus.

Practisch gezien; vraag het bij de winkel waar je hem kocht of ze er iets mee kunnen. Anders zal je toch onder ogen moeten zien er zelf aan te gaan sleutelen of een nieuwe computer te kopen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Hallo all,

In september 2007 heb ik een HP Pavilion DV9595ED gekocht. Destijds het absolute topmodel van HP voor een bedrag van maarliefst €1799,-.
Waar heb je deze gekocht bij HP zelf of via een andere verkoper?
Citaat:

Sinds afgelopen oktober echter, is het probleem er weer, maar de garantie was verlopen.
Heb je toen deze problemen kwamen direct weer contact gezocht met HP en dit probleem gemeldt?
Citaat:

Vorige week heb ik een reparatieaanvraag bij HP gedaan. Vanochtend werd ik gebeld dat de definitieve kosten hiervoor €437,- excl btw zullen bedragen. Dat is dus €520,- oftewel de prijs van een redelijke nieuwe laptop.
Dat kan zijn, maar van een laptop van dat bedrag mag je toch wel verwachten dat de levensduur 4 jaar is. Het nederlands recht geeft aan dat de conformiteitseis altijd geldig is. (En dus niet begrenst tot 2 jaar). Aangezien de redelijke verwachting is dat het product 4 jaar meegaat is de verkoper in gebreken. Je kan van hem eisen dat hij het product terugneemt of repareert. Aangezien jij het product wel geruime tijd hebt kunnen gebruiken kan je niet meer aanspraak maken op volledige teruggave. De factor die gehanteerd wordt is gebruiksduur/levensduur. Dus in jou geval zal je zelf 30/48 van de reparatierekening moeten betalen of 18/48 terugkrijgen van je aankoopbedrag (en de laptop ben je dan dus kwijt).
Citaat:


Welke weg zou ik kunnen bewandelen om mijn product toch gerepareerd te krijgen zonder dit belachelijke bedrag te hoeven betalen? Ik weet namelijk nu al zeker dat HP iedere verantwoordelijkheid (want buiten de garantie).
De Nederlandse wetgeving heeft er voor gekozen geen garantietermijn in de wet op te nemen. Een fabrikant kan fabrieksgarantie aan jou geven, waarbij hij het product kosteloos repareert. Op het moment dat deze garantie afloopt dan blijft het conformiteitsprincipe nog steeds over. Er zijn imo 2 opties:
- Hetgeen hierboven staat.
- Mocht je het slecht functioneren in oktober al hebben gemeld, op de reparatie zelf zit ook garantie, zelf als het product verder buiten de garantieperiode valt. Het feit dat nu wederom hetzelfde onderdeel stuk is, doet toch vermoeden dat de fabrikant het probleem niet daadwerkelijk heeft opgelost. Dus je zou kunnen stellen dat het product niet afdoende gerepareerd was (dit geldt alleen als je het in oktober hebt doorgegeven). De "garantie" op reparatie is dacht ik een half jaar.

Ik denk dat je uiteindelijk 30/48ste van het reparatiebedrag moet betalen, mocht dit door een geschillencommissie beoordeeld moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 16:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik vind een verwachte levensduur van 4 jaar voor een laptop die bijna €2000,- kost nog aan de krappe kant, zou je niet eerder naar 6 jaar moeten kijken?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 16:34
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Ik vind een verwachte levensduur van 4 jaar voor een laptop die bijna €2000,- kost nog aan de krappe kant, zou je niet eerder naar 6 jaar moeten kijken?
Dat is de issue. Iemand die zijn laptop op zijn bureautje thuis heeft staan doet veel langer dan iemand die ermee op de fiets naar het werk gaat, het meeneemt op vakantie.

Het is lastig te zeggen hoe lang een laptop mee moet gaan, omdat er zoveel verschillende manieren zijn om er mee om te gaan. HP zal waarschijnlijk zeggen dat je hem niet altijd moet verschouwen op de fiets en niet dag en nacht moet laten aanstaan.

Dat wordt duw en trek werk.....
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Waar heb je deze gekocht bij HP zelf of via een andere verkoper?
Mediamarkt

Citaat:
Heb je toen deze problemen kwamen direct weer contact gezocht met HP en dit probleem gemeldt?
Ik heb het probleem inderdaad gemeld. Dat heeft me 20 euro gekost omdat het buiten de garantie was.

Citaat:
Dat kan zijn, maar van een laptop van dat bedrag mag je toch wel verwachten dat de levensduur 4 jaar is. Het nederlands recht geeft aan dat de conformiteitseis altijd geldig is. (En dus niet begrenst tot 2 jaar). Aangezien de redelijke verwachting is dat het product 4 jaar meegaat is de verkoper in gebreken. Je kan van hem eisen dat hij het product terugneemt of repareert. Aangezien jij het product wel geruime tijd hebt kunnen gebruiken kan je niet meer aanspraak maken op volledige teruggave. De factor die gehanteerd wordt is gebruiksduur/levensduur. Dus in jou geval zal je zelf 30/48 van de reparatierekening moeten betalen of 18/48 terugkrijgen van je aankoopbedrag (en de laptop ben je dan dus kwijt).
Okay, is begrijpelijk.

Citaat:
De Nederlandse wetgeving heeft er voor gekozen geen garantietermijn in de wet op te nemen. Een fabrikant kan fabrieksgarantie aan jou geven, waarbij hij het product kosteloos repareert. Op het moment dat deze garantie afloopt dan blijft het conformiteitsprincipe nog steeds over. Er zijn imo 2 opties:
- Hetgeen hierboven staat.
- Mocht je het slecht functioneren in oktober al hebben gemeld, op de reparatie zelf zit ook garantie, zelf als het product verder buiten de garantieperiode valt. Het feit dat nu wederom hetzelfde onderdeel stuk is, doet toch vermoeden dat de fabrikant het probleem niet daadwerkelijk heeft opgelost. Dus je zou kunnen stellen dat het product niet afdoende gerepareerd was (dit geldt alleen als je het in oktober hebt doorgegeven). De "garantie" op reparatie is dacht ik een half jaar.
Ze schermden bij HP met maarliefst drie maanden!

Citaat:
Ik denk dat je uiteindelijk 30/48ste van het reparatiebedrag moet betalen, mocht dit door een geschillencommissie beoordeeld moeten worden.
Okay. Nou ik heb het apparaat nu voor onderzoek bij de MediaMarkt gebracht. In het echt zijn ze veel aardiger dan aan de telefoon. Morgen hoor ik meer en dan ben ik eventueel alleen maar 15 euro aan 'onderzoekskosten' kwijt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Dat is de issue. Iemand die zijn laptop op zijn bureautje thuis heeft staan doet veel langer dan iemand die ermee op de fiets naar het werk gaat, het meeneemt op vakantie.
Wat een grove onzin. Met mijn spullen, helemaal met dit, ben ik heel erg voorzichtig. Uiteraard is hij wel een keer gevallen maar dat was in het eerste jaar voor de eerste reparatie en toen heb ik er zelf een nieuwe harde schijf ingezet.

Citaat:
Het is lastig te zeggen hoe lang een laptop mee moet gaan, omdat er zoveel verschillende manieren zijn om er mee om te gaan. HP zal waarschijnlijk zeggen dat je hem niet altijd moet verschouwen op de fiets en niet dag en nacht moet laten aanstaan.
Waar is een laptop nou precies voor? Inderdaad, mobiel werken.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Ik vind een verwachte levensduur van 4 jaar voor een laptop die bijna €2000,- kost nog aan de krappe kant, zou je niet eerder naar 6 jaar moeten kijken?
Ik vind zelf 5 jaar redelijk maargoed, de MM heeft als beleid nou eenmaal 4 jaar en ik denk dat het heel moeilijk is om dit een jaar langer te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 17:03
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Waar is een laptop nou precies voor? Inderdaad, mobiel werken.
Yes, dat wil niet zeggen dat je ze achter op je fiets moet binden en dan over een onverharde zandweg met kei'en naar het station moet fietsen en ermee rond lopen op de gangen terwijl hij nog aanstaat.

Is wel mobiel werken, maar toch slecht voor je laptop.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 17:17
Verwijderd
Dit gebeurt heel vaak en mensen weten dit ook niet, dat de winkels zich schuilen achter de garantie termijnen, die ze zelf stellen, maken..maar gewoon niet bestaan.
Men biedt soms zelfs garantietermijnen aan te verlengen, maar dit is volgens de wet, verkapte diefstal...(althans, ik dacht daar laatst over na, achteraf vond ik het wiel opnieuw uit), vanwege men conform-regels moet hanteren(7:huppeldepup, ergens begin van het wetboek 7 BW), dat levensverwachting van een product, de garantie termijn is.

een laptop moet 4 jaar mee gaan volgens mij, dus men moet gewoon volledig de prijs vergoeden..tadam
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Mediamarkt
Dan heb je sowieso niks met HP te maken. Is de eerste reparatie via HP gegaan of via mediamarkt?
Citaat:

Ik heb het probleem inderdaad gemeld. Dat heeft me 20 euro gekost omdat het buiten de garantie was.
huh? 20 euro waarvoor?
Citaat:

Ze schermden bij HP met maarliefst drie maanden!
hmm, ik zal eens kijken hoe het ook alweer precies zat.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Dit gebeurt heel vaak en mensen weten dit ook niet, dat de winkels zich schuilen achter de garantie termijnen, die ze zelf stellen, maken..maar gewoon niet bestaan.
Jawel hoor, maar je hebt buiten de garantie om nog meer rechten. Je mag de wettelijk garantie niet inperken, wel uitbreiden.
Citaat:
Men biedt soms zelfs garantietermijnen aan te verlengen, maar dit is volgens de wet, verkapte diefstal...(althans, ik dacht daar laatst over na, achteraf vond ik het wiel opnieuw uit), vanwege men conform-regels moet hanteren(7:huppeldepup, ergens begin van het wetboek 7 BW), dat levensverwachting van een product, de garantie termijn is.
Dude, zoek eens op wat diefstal is voordat je dat te pas en te onpas gebruikt
Citaat:

een laptop moet 4 jaar mee gaan volgens mij, dus men moet gewoon volledig de prijs vergoeden..tadam
Nee.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 17:28
Verwijderd
[QUOTE=Lucky Luciano;30174490]Jawel hoor, maar je hebt buiten de garantie om nog meer rechten. Je mag de wettelijk garantie niet inperken, wel uitbreiden.
Dat klopt
Dude, zoek eens op wat diefstal is voordat je dat te pas en te onpas gebruikt
Haha, oplichting...beter?

Nee.
Ja, oke...hangen aantal voorwaarden aan, bewijs en dergelijke
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 17:39
Verwijderd
[QUOTE=kopmuntkip;30174514]
Citaat:
Jawel hoor, maar je hebt buiten de garantie om nog meer rechten. Je mag de wettelijk garantie niet inperken, wel uitbreiden.
Dat klopt
Dude, zoek eens op wat diefstal is voordat je dat te pas en te onpas gebruikt
Haha, oplichting...beter?
Nee, het is gewoon toegestaan namelijk.
Citaat:
Nee.
Ja, oke...hangen aantal voorwaarden aan, bewijs en dergelijke
Nee. Als jij een product 3 jaar hebt gebruikt en de levensduur is 4 jaar en het gaat stuk, dan heb je nog maar recht op 25% van de aankoopprijs.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Yes, dat wil niet zeggen dat je ze achter op je fiets moet binden en dan over een onverharde zandweg met kei'en naar het station moet fietsen en ermee rond lopen op de gangen terwijl hij nog aanstaat.

Is wel mobiel werken, maar toch slecht voor je laptop.
Projecteer je nu hoe je zelf met je laptop omgaat op anderen Die van mij gaat netjes uit voor transport en dan in een daarvoor bestemde schoudertas (sinds kort rugtas) van goed honderd ballen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Dan heb je sowieso niks met HP te maken. Is de eerste reparatie via HP gegaan of via mediamarkt?
Direct bij HP. Via MM was ik hem 25 dagen kwijtgeweest en bij HP slechts drie werkdagen (twee dagen reizen van en naar Frankfurt en één dag reparatie).

Citaat:
huh? 20 euro waarvoor?
Onderzoekskosten noemen ze dat.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 18:47
Verwijderd
[QUOTE=Lucky Luciano;30174544]
Citaat:
Nee, het is gewoon toegestaan namelijk.

Nee. Als jij een product 3 jaar hebt gebruikt en de levensduur is 4 jaar en het gaat stuk, dan heb je nog maar recht op 25% van de aankoopprijs.
Toegestaan? je bedoelt toch verlengen of dergelijke?
maar het is niet toegestaan, wat ik voorstelde, dat men bijv, 1 jaar winkelgarantie geeft en met extra betaling een extra winkelgarantie van bijv, 3 a 4 jaar, terwijl de levensduur 5 jaar is van het apparaat(dit staat gewoon vast).

het zou toch onjuist zijn, dat na een jaar van gebruik, bij verwachting van een levensduur van 5 jaar, het stuk zou gaan en je zou moeten betalen voor een product dat niet eens deugt binnen dat jaar.

Nee je hebt recht op kosteloos herstel, zolang je binnen die levensduur zit.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 20:37
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Projecteer je nu hoe je zelf met je laptop omgaat op anderen Die van mij gaat netjes uit voor transport en dan in een daarvoor bestemde schoudertas (sinds kort rugtas) van goed honderd ballen.
Yesssh, en nu hopen dat ze dat bij HP geloven. Dat is vaak de issue.
Volgens tweakers.net is de levensduur van een laptop altijd verschillend. Sommige zijn gewoon steviger dan anderen, andere gaan er veel rustiger mee om, en zo al met al is het vrijwel niet in te schatten hoe lang een laptop ongeveer mee moet gaan.

Nou is 4 jaar best te doen natuurlijk, het probleem is, dat heel veel mensen het no way halen om 4 jaar dezelfde laptop bruikbaar te houden. Wat je dan simpelweg krijgt is een verschil in mening over hoe lang een product mee dient te gaan.

Jij zegt 4 jaar.
Hp zegt 3 jaar.
Feitelijk zal je best gelijk hebben, maar zolang HP dat niet doet zou je het via een rechter moet spelen, wat waarschijnlijk duurder gaat worden dan de gewone reparatie. Bovendien is HP een groot bedrijf, tegen een enkele consument gaan ze een proces gewoon rekken totdat jou geld op is, voor hun totale bedrijfskosten maken die 200 extra advocaat uren toch geen drol uit, voor jou wel. Het is een extreem oneerlijke manier van 'het recht voeren', maar komt helaas wel voor.


Iedereen die hier post over de werkelijke garantie die langer is dan 2 jaar, en extra bijkoop garantie van een jaar tegen extra betaling 'dat dat oneerlijk is omdat het je wettelijke garantie beperkt' ed heeft gelijk. In de praktijk is het echter zo niet geregeld. De gemiddelde telefoniste bij de helpdesk zal dat ook niet weten en je gewoon niet gratis een reparatie geven.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Yesssh, en nu hopen dat ze dat bij HP geloven. Dat is vaak de issue.
Volgens tweakers.net is de levensduur van een laptop altijd verschillend. Sommige zijn gewoon steviger dan anderen, andere gaan er veel rustiger mee om, en zo al met al is het vrijwel niet in te schatten hoe lang een laptop ongeveer mee moet gaan.

Nou is 4 jaar best te doen natuurlijk, het probleem is, dat heel veel mensen het no way halen om 4 jaar dezelfde laptop bruikbaar te houden. Wat je dan simpelweg krijgt is een verschil in mening over hoe lang een product mee dient te gaan.

Jij zegt 4 jaar.
Hp zegt 3 jaar.
Feitelijk zal je best gelijk hebben, maar zolang HP dat niet doet zou je het via een rechter moet spelen, wat waarschijnlijk duurder gaat worden dan de gewone reparatie. Bovendien is HP een groot bedrijf, tegen een enkele consument gaan ze een proces gewoon rekken totdat jou geld op is, voor hun totale bedrijfskosten maken die 200 extra advocaat uren toch geen drol uit, voor jou wel. Het is een extreem oneerlijke manier van 'het recht voeren', maar komt helaas wel voor.


Iedereen die hier post over de werkelijke garantie die langer is dan 2 jaar, en extra bijkoop garantie van een jaar tegen extra betaling 'dat dat oneerlijk is omdat het je wettelijke garantie beperkt' ed heeft gelijk. In de praktijk is het echter zo niet geregeld. De gemiddelde telefoniste bij de helpdesk zal dat ook niet weten en je gewoon niet gratis een reparatie geven.
Geschillencommissie.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 21:15
Verwijderd
[QUOTE=kopmuntkip;30174728]
Citaat:

Toegestaan? je bedoelt toch verlengen of dergelijke?
maar het is niet toegestaan, wat ik voorstelde, dat men bijv, 1 jaar winkelgarantie geeft en met extra betaling een extra winkelgarantie van bijv, 3 a 4 jaar, terwijl de levensduur 5 jaar is van het apparaat(dit staat gewoon vast).

het zou toch onjuist zijn, dat na een jaar van gebruik, bij verwachting van een levensduur van 5 jaar, het stuk zou gaan en je zou moeten betalen voor een product dat niet eens deugt binnen dat jaar.

Nee je hebt recht op kosteloos herstel, zolang je binnen die levensduur zit.
Dat is gewoonweg niet waar. Je hebt na 3 jaar gewoon geen recht meer op een nieuw product. Je hebt het product 3 jaar kunnen gebruiken en het is onredelijk om de verkoper zo zwaar te benadelen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 22:55
Verwijderd
Citaat:

Dat is gewoonweg niet waar. Je hebt na 3 jaar gewoon geen recht meer op een nieuw product. Je hebt het product 3 jaar kunnen gebruiken en het is onredelijk om de verkoper zo zwaar te benadelen.
Nee, ik bedoel voor de consument. Binnen die tijdsbestek, als het apparaat kapot gaat, je recht hebt op kosteloos herstel.

Wat daarna gebeurd, na gemiddelde levensjaar van zo'n apparaat; doet er niet aan toe en heb je inderdaad gelijk.

http://www.consumentenautoriteit.nl/...jkoop_garantie
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 07:06
Verwijderd
Citaat:
Volgens tweakers.net is de levensduur van een laptop altijd verschillend. Sommige zijn gewoon steviger dan anderen, andere gaan er veel rustiger mee om, en zo al met al is het vrijwel niet in te schatten hoe lang een laptop ongeveer mee moet gaan.
Gelukkig is tweakers.net dan ook geen autoriteit als het aankomt op laptoplevensduur.

Citaat:
Nou is 4 jaar best te doen natuurlijk, het probleem is, dat heel veel mensen het no way halen om 4 jaar dezelfde laptop bruikbaar te houden. Wat je dan simpelweg krijgt is een verschil in mening over hoe lang een product mee dient te gaan.
Nogmaals, ik snap echt niet hoe je hierbij komt. Wij hebben op de zaak zo'n 100 van die apparaten die op één uitzondering na 7 jaar ingezet zijn geweest. 50 ervan gingen dagelijks met de gebruikers heen en wer naar huis. En die éne uitzondering? Ja, dan moet je je laptoptas niet achter je auto laten staan en dan achteruit rijden.

Citaat:
Jij zegt 4 jaar.
Hp zegt 3 jaar.
Feitelijk zal je best gelijk hebben, maar zolang HP dat niet doet zou je het via een rechter moet spelen, wat waarschijnlijk duurder gaat worden dan de gewone reparatie. Bovendien is HP een groot bedrijf, tegen een enkele consument gaan ze een proces gewoon rekken totdat jou geld op is, voor hun totale bedrijfskosten maken die 200 extra advocaat uren toch geen drol uit, voor jou wel. Het is een extreem oneerlijke manier van 'het recht voeren', maar komt helaas wel voor.
Daar heb ik een rechtsbijstandverzekering voor lijkt me. HP kan hoog en laag springen maar volgens mij was de bal hier al bij de MediaMarkt gelegd.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 08:27
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Geschillencommissie.
Dat lijkt me idd logischer ja. Maargoed, het betekend hoe dan ook extra werk

Citaat:
Gelukkig is tweakers.net dan ook geen autoriteit als het aankomt op laptoplevensduur.


Nogmaals, ik snap echt niet hoe je hierbij komt. Wij hebben op de zaak zo'n 100 van die apparaten die op één uitzondering na 7 jaar ingezet zijn geweest. 50 ervan gingen dagelijks met de gebruikers heen en wer naar huis. En die éne uitzondering? Ja, dan moet je je laptoptas niet achter je auto laten staan en dan achteruit rijden.


Daar heb ik een rechtsbijstandverzekering voor lijkt me. HP kan hoog en laag springen maar volgens mij was de bal hier al bij de MediaMarkt gelegd.
Tweakers is geen authoriteit, maar wel een deskundige. Als je ruzie krijgt en dus naar de rechter moet, of geschillencomissie, zullen die er iemand bij moeten halen die er verstand van heeft, en net als bij Tros, bestaat de kans dat ze tweakers zullen nemen, of iig mensen die hetezlfde statement er over doen.

HP kan net zo hoog en laag springen als jou. Maar zolang zij simpelweg niet zeggen OK, we repareren hem gratis ben jij toch geen de gene die geld moet overschrijven óf andere, meer juridische, maatregelen moet gaan nemen, ongeacht van wat de wet zegt.
Het idee dat je rechten in de praktijk worden nageleefd en uitgevoerd zonder slag of stoot is volledig onjuist. Tuurlijk moeten ze dat ding repareren, maar bij hun protecollen staat van niet, het is aan jou om dat complete bedrijf dan aan te vechten, en 99.9% van de mensen doet dat niet, en van die mensen die het wel doen lukt de helft het ook niet, dat is voor hun veel goedkoper dan iedereen hun (gerechtigde) reparatie te geven.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Daar heb ik een rechtsbijstandverzekering voor lijkt me. HP kan hoog en laag springen maar volgens mij was de bal hier al bij de MediaMarkt gelegd.
Je moet ook mediamarkt hebben en niet HP zelf meer Fabrieken geven extra garantie eigenlijk, maar niet de juridische echte garantie
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik bedoel voor de consument. Binnen die tijdsbestek, als het apparaat kapot gaat, je recht hebt op kosteloos herstel.

Wat daarna gebeurd, na gemiddelde levensjaar van zo'n apparaat; doet er niet aan toe en heb je inderdaad gelijk.

http://www.consumentenautoriteit.nl/...jkoop_garantie
Volgens mij was het toch echt zo dat je een gedeelte van de reparatiekosten zelf moest betalen. Hoewel je inderdaad op basis van BW7:21 zo kunnen stellen dat je 3 jaar garantie hebt als de levensduur 3 jaar was. Maar ik dacht dat je na 2 jaar 2/3 moest betalen. Eens kijken of ik wat kan vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2010, 13:34
Verwijderd
Ah zoals ik al dacht:
http://www.kieskeurig.nl/document/A1...2574AB00374E15

De verdeelsleutel die ik eerder al noemde is in principe van toepassing, behalve als de reparatie niet de levensduur van het apparaat verlengd.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 18:15
Verwijderd
Jup. Ik heb ondertussen besloten om tot aanschaf van een nieuwe te gaan. Probleem is dat de laptop bij openmaken vol stof zat en het wordt nu daar op gegooid door hen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 18:15
Verwijderd
Bedankt allemaal <3
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Jup. Ik heb ondertussen besloten om tot aanschaf van een nieuwe te gaan. Probleem is dat de laptop bij openmaken vol stof zat en het wordt nu daar op gegooid door hen.
Dat is geen excuus lijkt me. Sowieso als hij vorig jaar nog is gerepareerd dan neem ik aan dat ze het stof er ook uithalen. Bovendien is het normaal dat er stof in een laptop zit als je hem gebruikt. Als je dan toch een nieuwe koopt zou ik gewoon de koop ontbinden en proberen een derde van je aankoopbedrag terug te krijgen. Eventueel kan je nog naar de geschillencommissie, dat kost 25 euro dacht ik en hun uitspraak is bindend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.