Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2010, 20:18
s-theunisz18
s-theunisz18 is offline
Hallo mensen.

Ik loop stage op een basisschool in groep 1-2.
Ik heb een vraag.Wie heeft een idee voor een muziek les aan kleuters? Het moet een interessant/leuk lesje zijn, waarmee ik hun interesse trek. Niet alleen maar muziek& lawaai, waardoor ze druk worden.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Stefanie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2010, 10:50
Hawahaai
Hawahaai is offline
Je kunt ze 'gewoon' een liedje aanleren, en dan eventueel daarna met muziekinstrumentjes aan de slag. Er zijn genoeg liedjes te vinden waarbij de tekst aanleiding geeft om een bepaald instrument te laten klinken. Dat soort opdrachtjes kun je kleuters best al geven (je mag op de triangel tikken als je het woord 'ting' hoort in het liedje).
Werken ze in de klas met een thema? Dan is het het leukst om je liedje daar bij aan te laten sluiten.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 12:49
s-theunisz18
s-theunisz18 is offline
Heeeeey.
Dat vind ik een heeel leuk ideee. Dankjewel!!!!
Ik ga deze stage week meteen vragen of ik de kinderen een liedje aan kan leren

Jeahjjjj. We hebben nu het thema "dottie" dat is over een kip, met pasen enzo.
Ik weet dat er 1 liedje van is, maar volgens mij niet meer. Hopelyk is dat nog niet aan de kinderen geleerd als ik stage heb!

Dankjewel voor de tip!

Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 16:15
MisSunshine
MisSunshine is offline
Er zijn zo veel dingen die je kan doen! Een liedje aanleren zoals HaWaHaai zei.
Wanneer je een lesje goed regeld kan je best een lesje geven met instumentjes of klappen of iets anders waar geluid uit komt.
Toch is iets met zang denk ik wel het leukste, zeker omdat je nog maar net bezig bent? Welke opleiding volg je?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 17:22
Verwijderd
En als ze het liedje over Dottie al kennen (neem aan dat je bedoelde dat daar één liedje van was?) dan zijn er vast nog wel andere liedjes over pasen te vinden (zie bv. http://www.mariannebusser-ronschroder.info/pasen/). Ipv iets met instrumenten kun je natuurlijk ook iets met gebaren doen.

Wat ook leuk is (dat vonden de kleuters waar ik destijds stage liep in ieder geval ), is liedjes die ze kennen dmv een plaatje 'uitbeelden' en die plaatjes op een dobbelsteen plakken. Er mag dan een kind met de dobbelsteen gooien en op die manier kom je tot de keuze voor een liedje.

Maar iets met het thema is het leukst, denk ik.

Als het niet per se iets heel muzikaals hoeft te zijn, maar ook iets met 'geluid' mag zijn: misschien kun je eieren en die dan twee aan twee dan vullen met verschillende dingen (bv. rijst, (droge ) bruine bonen, zand, ...) (sambaballen idee dus, maar dan in de vorm van eieren). Die verdeel je dan onder de kinderen en dan moeten ze de setjes bij elkaar zoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten