Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2009, 17:13
Angel0fSin
Angel0fSin is offline
Hoi

Nou, ik zit met een probleempje, ik weet echter niet wat ik later wil gaan doen/worden. Daarom wil ik na m'n VMBO-T (die ik dit jaar afgerond zal hebben) nog naar de HAVO.
Zodat ik meer keuzes heb en uiteraard meer denktijd zal hebben.
Maar, dan weet ik niet of ik EM of CM moet kiezen. Het gaat niet zo goed met wiskunde (a) op dit moment en ik weet niet of ik het wel hoog genoeg kan houden om m'n HAVO af te ronden. Daarom dacht ik aan het profiel CM.

Ik zou graag misschien rechten willen studeren maar dan is ook alweer de vraag HBO/Uni. En ik zou deze optie graag open willen houden.
Als ik CM kies, dan kan ik niet naar de VWO en ik denk ook niet dat ik dat zal halen.

Mijn vakken zijn op dit moment: Wi a,Fr,Bi,En,Ne,Ec,Gs en Ma.
En doe de Economische Sector.

Feel free to help me out
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2009, 19:30
Alyssia
Alyssia is offline
Waarom zou je met Havo CM niet naar het vwo kunnen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 14:47
Verwijderd
Omdat je met HAVO CM niet verplicht wiskunde hebt, maar je kan wel kiezen voor wiskunde.

Als je HAVO gaat doen, doe dan wiskunde A, dan kan je altijd doortsromen naar het VWO.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 19:42
rewien
rewien is offline
doe CM ;-)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 15:31
SKraaij
SKraaij is offline
Kwestie van afwegen he.

Wil je later iets in de economische sector?

Mogelijkheden genoeg hoor, met C&M kun je ook economie nemen. Weet wel dat je je mogelijkheden verbreedt als je wiskunde en/of economie in je pakket hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 14:21
sweet-star
sweet-star is offline
Ik zou ook C&M doen, maar dan wel met wiskunde a. Als je na havo vwo wilt doen, is wiskunde sowieso verplicht. Dat was tenminste wel bij mij het geval, want ik ga na mijn examen (havo) naar vwo.

Wiskunde a vind ik wel moeilijk, maar op vwo krijg ik wiskunde c .. dat is makkelijker dan a.
Als je straks ook moeite hebt met wiskunde a, dan kun je misschien bijles vragen aan je docent of klasgenoten.

Maar dan nog even over je profielkeuze C&M of E&M. Met C&M kun je ook economische opleidingen doen. Dat ga ik ook doen. Voor mij maakte het niets uit of ik nou C&M of E&M koos, want de vakken die ik wilde kon ik bij beide profielen kiezen.
Het enige verschil is dat met je examens je profielvakken volgens mij zwaarder tellen dan de vakken in het vrije deel (bij mij dus wiskunde a). Daar had ik iets over gehoord, maar volgens mij is dat ook wel zo.

Veel succes met je keuze!!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 19:43
Philosophy
Philosophy is offline
Zou het eerst vooral handig vinden om na te denken of je zeker nog vwo na de havo wil gaan doen. Dan begin je op vmbo en eindig je op vwo. Je kan ook proberen om je propedeuse te halen en daarna naar de uni te gaan, dan heb je in ieder geval een beetje ervaring hoe het gaat in de wereld na de middelbare school. Dat telt voor mij in ieder geval wel heel zwaar.
In dat geval zou ik c&m kiezen. Ik doe zelf e&m en veel mensen bij mij uit de klas die eerst vmbo-t hebben gedaan vinden de overgang best groot, en als je dan ook nog wiskunde hebt (wat van een heel ander niveau is) waar je nu al niet zo goed in bent, zou ik die tijd liever in andere vakken steken waardoor je straks gewoon een havo diploma met c&m hebt.
Succes in ieder geval!
Oud 20-02-2010, 13:48
Angel0fSin
Angel0fSin is offline
Thank Youuu guys!
Doe trouwens nu Havo, EM
Dus dat probleem is opgelost. Nu nog mijn vervolgopleiding kiezen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten