Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2010, 16:53
currywust
currywust is offline
Beste scholieren,

Aangezien ik erg lang afwezig ben geweest op school wegens ziekte, heb ik een aantal duitse lessen gemist. Daarmee heb ik wat achterstand opgelopen en ik moet nu een spreekbeurt geven over zakgeld. Zou iemand me aub uit de nood willen helpen door deze tekst eens op fouten te controleren?

Alvast bedankt

Guten Mittag alle, mein Name ist Nick De Cock und Ich werde meine presentation halten über Taschengeld. Von meinen Eltern bekomme ich 80 Euro pro Monat und ich verdiene auch extra Taschengeld als Geschirrspüler. Ich arbeite am Sonntag und in den Ferien. Ich finde, dass ich genug Taschengeld bekomme. Ich gebe mein Taschengeld am Wochenende aus. Ich verdiene Geld für: eine Reise in die Ferien, CDs, Diskoabende und Trinken Nächte und ich spare auch für eines Auto.
Stelling 1:
Richtig, sonst kann ich nicht ausgehen am Wochenende und ich möchte ein soziales Leben. Die extra Geld dass ich verdiene mit arbeiten gehört in die Sparbüchse.
Stelling 2:
Richtig, Du musst den Wert des Geldes verstehen und auch lernen arbeiten für Geld.
Stelling3:
Richtig, es ist nicht einfach für alles zahlen mit 20 Euro. Taschengeld ist für die Freizeit und nicht für Schulausgaben.
Stelling4:
Richtig denn Adoleszenten mussen nachdenken bevor er das Geld spendiert und den Kindern mussen das respectieren.
Stelling 5:
Das Taschengeld ist eine Gute Motivation und Sie müssen lernen, für Geld zu arbeiten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2010, 18:12
mathfreak
mathfreak is offline
*ik geef hieronder de tekst met de nodige correcties weer*
Guten Tag alle, mein Name ist Nick De Cock und ich werde meinen Vortrag über Taschengeld halten.
*het Duits kent geen aparte uitdrukking voor goedemiddag*
Von meinen Eltern bekomme ich 80 Euro pro Monat und ich verdiene auch extra Taschengeld als Geschirrspüler. Ich arbeite am Sonntag und in den Ferien. Ich finde, dass ich genug Taschengeld bekomme. Ich gebe mein Taschengeld am Wochenende aus. Ich verdiene Geld für: eine Reise in die Ferien, CDs, Diskoabende und Trinken und ich spare auch für ein Auto.
*ein krijgt alleen -es als het in de tweede naamval gebruikt wordt en er een bijvoeglijk naamwoord achter staat*
Behauptung 1:
Richtig, sonst kann ich nicht ausgehen am Wochenende und ich möchte ein soziales Leben haben. Das extra Geld dass ich verdiene mit arbeiten gehört in der Sparbüchse.
*Geld is onzijdig, dus je krijgt "Das geld", in heeft hier de derde naamval, dus je krijgt "in der Sparbüchse" (wat is overigens de stelling?)*
Behauptung 2:
Richtig, Du musst den Wert des Geldes verstehen und auch lernen arbeiten für Geld.
*welke stelling hoort hierbij?*
Behauptung 3:
Richtig, es ist nicht einfach für alles mit 20 Euro zu zahlen. Taschengeld ist für die Freizeit und nicht für Schulausgaben.
Behauptung 4:
Richtig denn Adoleszenten sollen nachdenken bevor das Geld zu spendieren und den Kindern sollen das respectieren.
Behauptung 5:
Das Taschengeld ist eine Gute Motivation und man soll lernen, für Geld zu arbeiten.
*is dit de stelling zelf of een reactie daarop, en wat is in het laatste geval dan de stelling?*
Oud 22-02-2010, 18:35
Erwin Cappaert
Erwin Cappaert is offline
Beste Nick,
aangezien ik zeker weet dat u gedurende mijn lessen wel aanwezig was vind ik het persoonlijk niet verantwoord dat u met zulke smoesjes afkomt van "afwezigheid wegens ziekte". Waarom vraagt u het niet gewoon op een eerlijke manier? Bij deze wens ik je dan ook veel succes morgen met je spreekbeurt, je moet niet profiteren van andere mensen hun werk.
Tevens zal ik ook rekening houden met eventuele overeenkomsten met Andreas of Michiels werkstuk bij mijn puntenlijst, dit geldt voor iedereen trouwens.

Ik wens je nog een prettige avond,
Cappaert E.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 19:07
Laurent_Dp
Laurent_Dp is offline
haha nick checkt da , zalig dat de leerkracht hier ook op kijkt ^^
en ook wel vet da iemand andrs ies zegt da ge profit...

mvgr, laurent

Laatst gewijzigd op 22-02-2010 om 19:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten