Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2010, 19:48
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik kreeg gisteren te horen van m'n vriendje dat het toilet thuis bij hem verstopt was. De oorzaak was een tampon die ik een paar weken terug daar door het toilet had heen gespoeld. Ik schaam me dus echt kapot. Nu lees ik dus in de gebruiksaanwijzing van die tampons dat je ze gewoon door het toilet kan spoelen (hoe was ik anders op het idee gekomen om ze door te spoelen). Graag reacties.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 20:07
Verwijderd
Dat is ook niet erg slim.
En ik kan me haast niet voorstellen dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat je ze door de plee kan spoelen, want daar zijn ze niet voor gemaakt. Zoals je hebt gemerkt, wc's raken daardoor verstopt.

Voor damesverband (en dus ook tampons) staan er meestal prullenbakjes en vaak ook maandverbandzakjes op wc's.
Maak daar dan ook gebruik van.

En daarbij vraag ik me af wat dit te maken heeft met L&G, maargoed.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 20:12
Martiño
Martiño is offline
Op mijn werk liggen wel eens tampondoosjes op de toiletten (we hebben gemengde toiletten, vandaar), en ik heb in een verveeld moment een doosje gelezen en twee dingen geleerd: wat TSS is, en dat je tampons niet door het toilet moet spoelen om verstopping te voorkomen.
Oud 16-02-2010, 20:19
speelgoedgitaar
Toch staat er echt in die gebruiksaanwijzing dat je een tampon kan doorspoelen...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 20:21
Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Dan ben ik benieuwd welke tampons jij gebruikt

Alles kan natuurlijk, maar of het goed is is een tweede he
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 20:26
speelgoedgitaar
huismerk van de C1000
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 20:27
Musiquefreak
Musiquefreak is offline
Als het er echt in staat zou ik zeggen, declareer die loodgieter kosten bij de C1000?

Ik zou ze in het vervolg maar gewoon in een prullenbakje gooien, dan worden dit soort genante situaties voorkomen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 20:55
Balance
Balance is offline
Hmm dat is naar, zeker omdat het in die gebruiksaanwijzing staat.
Maar in de gebruiksaanwijzingen van vrijwel elk ander merk staat dat je tampons zeker niet door het toilet moet spoelen. Er zijn overigens nog steeds heel veel vrouwen die het wél doen hoor, je bent echt niet de enige. Maar inderdaad, volgende keer in het prullenbakje. Ik neem zelf altijd zo'n blauw maandverbandzakje mee als ik naar een vreemde plek ga. Ik heb toch iets nodig waar ik mijn tampon in meeneem, dan past zo'n plastic zakje er ook nog wel omheen.
Oud 16-02-2010, 21:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik spoel tampons ook gewoon door het toilet hoor? Volgens mij mag dat volgens de bijsluiter van OB ook gewoon? Vindt het ook wel een viezig gedoe worden als je dat ergens anders weg moet gooien. Ik gooi die plasticjes trouwens wel in een prullenbakje maar die kan je gewoon in je broekzak doen als er geen prullenbakje staat.
Oud 16-02-2010, 21:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
In de gebruiksaanwijzing van mijn tampons staat altijd dat ze grotendeels afbreekbaar zijn maar je ze beter toch niet door het toilet kan spoelen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 22:02
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Haha...

Je kunt ze doorspoelen ja... maar ik weet niet of je al eens ooit de afvoerbuis hebt gezien waar dat allemaal doorheen moet?

Maarja... m'n moeder zegt zelf altijd dat ze hier thuis wel eens maandverband doorspoelt en er is hier nog nooit iets verstopt geraakt. Gewoon ook een kwestie van pech denk ik.
Oud 16-02-2010, 22:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
oh maar maandverband mag je sowieso niet doorspoelen volgensmij, tampons kan in principe nog wel.

Ik gooi in elk geval altijd mijn spullen in de prullenbak.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 00:05
Martiño
Martiño is offline
Kom op zeg, het is toch logisch nadenken, je kunt toch geen grote dingen als tampons en maandverband door het toilet spoelen? Dat verstopt of in je eigen toilet, of ze kunnen het er bij de waterzuivering weer uit vissen.
Als je het ding liever niet met je handen aanraakt, dan gebruik je een toiletpapiertje ofzo, en gooi je hem daarna in de prullenbak...
Oud 17-02-2010, 00:12
Wit_Konijn
Wit_Konijn is offline
doorslikken

gebruikte tampon in glaasje water doen en dan drinken met de laatste slok slik je tampon mee en dan issie weg
Oud 17-02-2010, 01:32
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
In een toilet doorspoelen is nooit zo goed, ze schreeuwen niet voor niets op elk openbaar toilet dat je het moet weggooien in de daar voor bestemde bak. Maar wat wil je verder nog voor reactie? Je schaamt je, oke, ik vind het eigenlijk ook een beetje onzinnig dat je vriend jou moet melden dat jij een tampon doorgespoeld hebt en nu daarom het toilet verstopt zit. Mja. Volgens mij is het nog onzin ook, één tampon kan dat niet veroorzaken. Hoogstens vijf achterelkaar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 09:28
Lotte^^
Lotte^^ is offline
in de gebruiksaanwijzing van de AH tampons staat wel dat je ze niet door de wc moet spoelen..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 09:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar veel discussiewaarde heeft dit topic niet.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 11:25
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
dat ja
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 13:59
justhanna
justhanna is offline
Toch ken ik veel vrouwen die beweren dat je ze gewoon door het toilet mag spoelen... Zelf heb ik dat nooit zo gesnapt, een beetje logisch nadenken moet toch genoeg zijn om te bedenken dat het toilet daarvan verstopt kan raken?
Oud 17-02-2010, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Toch ken ik veel vrouwen die beweren dat je ze gewoon door het toilet mag spoelen... Zelf heb ik dat nooit zo gesnapt, een beetje logisch nadenken moet toch genoeg zijn om te bedenken dat het toilet daarvan verstopt kan raken?
Nou ja, een tampon is niet dikker dan een drol toch?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 14:54
speelgoedgitaar
Ik heb de C1000 consumentenservice opgebeld. Ze zeiden daar dat ik de gebruiksaanwijzing waar het in staat moest opsturen en dat heb ik gedaan. Binnenkort krijg ik een reactie.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 14:57
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Nou ja, een tampon is niet dikker dan een drol toch?
ja maar een drol lost beter op in water dan een tampon
Oud 17-02-2010, 16:24
Verwijderd
Die tampax-tampons kun je ook doorspoelen, geloof ik, want die zetten zich in de lengte uit... Maar uiteindelijk lossen tampons niet op zoals bv wc-papier en poep dat wel doet, dus ik gooi ze gewoon in de prullenbak
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 17:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Die tampax-tampons kun je ook doorspoelen, geloof ik, want die zetten zich in de lengte uit... Maar uiteindelijk lossen tampons niet op zoals bv wc-papier en poep dat wel doet, dus ik gooi ze gewoon in de prullenbak
Als ze in de lengte uitzetten kunnen ze net zo goed blijven steken.
Oud 17-02-2010, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Als ze in de lengte uitzetten kunnen ze net zo goed blijven steken.
Klopt, maar ik meen me te herinneren dat bij tampax in de bijsluiter staat dat je ze door kan spoelen omdat ze dus niet zo dik worden. Ik zou ze zelf ook niet doorspoelen hoor, want die dingen horen niet in 't riool.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 15:25
Verwijderd
Ik meen mij ook te herinneren dat op sommige Tampax staat dat je ze door kunt spoelen. Ik doe hetzelf niet omdat dat mijn septisch in de war zou gooien maar in principe zou je zo'n ding toch door moeten kunnen spoelen, niet alle soorten wss... maar toch. Ik zou me er niet voor schamen hoor dat dat gebeurd is! Kan iedereen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 17:57
Verwijderd
Ik spoel ze altijd door de plee, nooit problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 19:44
Verwijderd
Ik denk dat het er ook wel aan ligt wat voor riolering je in huis hebt. Een volledig uitgezette tampon wordt niet zo dik dat een moderne waterafvoer dat niet aankan.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 16:35
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
In 1979 had Frank Zappa al een liedje waarin de tekst voorkwam "the plumber he says: never flush a tampoon". Daarom staan er wel eens van die vuilnisbakjes naast de plee. Anders gewoon doorspoelen en glashard ontkennen.
Oud 19-02-2010, 19:08
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik stop bijna nooit een tampon in een vuilnisbakje. Gewoon door de wc. Dat doen we hier in huis al 2 jaar en met 5 meiden nog nooit verstopt geweest (zul je zien, binnenkort...)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Ik stop bijna nooit een tampon in een vuilnisbakje. Gewoon door de wc. Dat doen we hier in huis al 2 jaar en met 5 meiden nog nooit verstopt geweest (zul je zien, binnenkort...)
Maar die dingen blijven wel bij de zuiveringsinstallaties hangen... Ze zijn hier pas nog begonnen met een campagne over wat je allemaal niet door mag spoelen, tampons horen daar ook bij (En bv van die stevige keukenroldoekjes, die spoelen veel mensen door.)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 23:00
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik spoel ze eigenlijk ook gewoon altijd door... Niet de plasticjes natuurlijk, en maandverband ook niet. Maar als je ze (zeker op een openbaar toilet) eerst in een wcpapiertje moet doen en dan moet weggooien, dan zitten toch je handen helemaal onder het bloed (ivm lekken door wcpapier)? Lekker als dan de wctafel buiten de wc is... En als je bij iemand op bezoek bent, lijkt het me ook niet zo fris om een gebruikte tampon zo in een prullenbakje te gooien, maandverband kun je nog een beetje inpakken, maar vraag me af hoe lang het duurt voordat die tampon gaat stinken. Ben tijdens de middelbare school weleens in een waterzuiveringsbedrijf geweest als excursie, en daar werd wel gemeld dat de meisjes nooit maandverband mochten doorspoelen, maar over tampons geen woord.
Oud 20-02-2010, 23:21
Nonaj
Nonaj is offline
Wat doen jullie dan toch met die tampons? Ik pak gewoon voor ik het onding eruit trek even een wc-papiertje, trek hem er daarna aan het touwtje uit, blijf hem aan het touwtje vast houden en wikkel hem vervolgens in het wc-papiertje. Uiteraard was ik daarna mn handen wel maar zolang je niet vol in de tampon grijpt heb je je handen toch niet onder het bloed zitten?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 17:50
Miekje*
Miekje* is offline
Gewoon door de wc, hoor. Nooit problemen mee gehad, overigens. Dat gedoe met wc-papier, getverdemme. En aangezien je je vuilnisbakje niet om de paar uur gaat legen, stinkt binnen de kortste keren je hele wc/badkamer naar menstuatiebloed.
Oud 21-02-2010, 22:42
Martiño
Martiño is offline
Wat een fijne gedachte dat mijn belastinggeld wordt besteed aan het verwijderen van jullie tampons uit de filters van de waterzuiveringsinstallatie.
Oud 22-02-2010, 01:24
Verwijderd
Citaat:
Wat een fijne gedachte dat mijn belastinggeld wordt besteed aan het verwijderen van jullie tampons uit de filters van de waterzuiveringsinstallatie.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 08:56
miekmuis
miekmuis is offline
Nou inderdaad, gewoon een wc papiertje klaarleggen (des noods dubbel) en hem daar in leggen. Als je hem gewoon bij het touwtje vasthoudt hoeft er geen druppeltje bloed aan je vinger te komen. En dan nog, als je je tampon in doet krijg je toch ook wel eens een beetje bloed aan je vinger? Gewoon even goed je handen wassen... Ik spoel die dingen absoluut niet door. En wbt het stinken van vuilnisbakjes.. daar heb ik nog nooit last van gehad. Wel belangrijk dat je dan een gesloten prullenbakje hebt en hem inderdaad regelmatig leegt, maar dat kan rustig de hele week dat je ongesteld bent wachten.
Oud 22-02-2010, 11:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wij hebben niet eens een gesloten prullebakje en bij ons ruik je ook niets.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 14:41
Balance
Balance is offline
Bij mij ruik je ook echt niks hoor.
En ik was vandaag op een nieuwe locatie van m'n werk waar met koeienletters op de deur stond:

'TAMPONS EN MAANDVERBAND AUB IN DE PRULLENBAK
IVM REGELMATIGE VERSTOPPING VAN TOILET!!'

Ik moest meteen aan dit topic denken
Oud 22-02-2010, 15:03
Verwijderd
Ik pak tampons gewoon in met wat papier en m'n handen zitten dan echt niet onder 't bloed hoor... pff, ik vraag me echt af hoe onhandig je wel niet moet zijn om je hele handen onder het bloed te krijgen En ingepakt gooi ik 'm dan in de prullenbak, en dat stinkt echt niet. Precies zoals met maandverband dus.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 22:09
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Kom op zeg, het is toch logisch nadenken, je kunt toch geen grote dingen als tampons en maandverband door het toilet spoelen? Dat verstopt of in je eigen toilet, of ze kunnen het er bij de waterzuivering weer uit vissen.
Als je het ding liever niet met je handen aanraakt, dan gebruik je een toiletpapiertje ofzo, en gooi je hem daarna in de prullenbak...
Grote dingen als tampons? Zo groot zijn die toch niet? Ze zetten niet eindeloos uit, en een drol spoelt ook gewoon door, dus kan begrijpen waarom mensen denken dat het gewoon goed moet gaan. Ik weet daarentegen dat het hier op de boerderij níet goed gaat, en heb ze sowieso altijd in de prullenbak gegooid... En idd, dat gaat pas stinken als je het een maand laat wegrotten in je prullenbak
Oud 23-02-2010, 09:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik pak tampons gewoon in met wat papier en m'n handen zitten dan echt niet onder 't bloed hoor... pff, ik vraag me echt af hoe onhandig je wel niet moet zijn om je hele handen onder het bloed te krijgen En ingepakt gooi ik 'm dan in de prullenbak, en dat stinkt echt niet. Precies zoals met maandverband dus.
En dan nog. Bloed aan je handen > Verstopte toilet
Oud 23-02-2010, 10:28
Lasagna
Lasagna is offline
ik spoel ze eigenlijk liever niet door uit angst voor verstopping, maar dan kom je soms ergens en dan staat er geen prullenbakje, laat staan van die zakjes. tsja, dan moeten ze het zelf maar weten he

had dus ooit een slaapfeestje bij een vriendin terwijl ik ongesteld was, óók geen prullenbakje. hoe doen die mensen dat toch?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 10:43
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
had dus ooit een slaapfeestje bij een vriendin terwijl ik ongesteld was, óók geen prullenbakje. hoe doen die mensen dat toch?
Bij mij in huis staat ook geen prullenbakje bij het toilet. De prullenbak in de keuken staat 3 stappen van de wc-deur, en die prullenbak leeg ik sowieso iedere 2 dagen. Het kost me meer moeite om een prullenbakje neer te zetten en dat te legen, dan 't gewoon daar weg te gooien. Maar ik kan me voorstellen dat het voor bezoek vervelend voelt om naar de keuken te moeten lopen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 11:39
Verwijderd
Wij hebben beneden bij de wc ook geen prullenbakje, misschien toch maar eens een kleintje neer zetten voor bezoek... Ik heb geen zin in bezoekers die hun tampons door mijn wc gaan spoelen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 23:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Grote dingen als tampons? Zo groot zijn die toch niet? Ze zetten niet eindeloos uit, en een drol spoelt ook gewoon door, dus kan begrijpen waarom mensen denken dat het gewoon goed moet gaan. Ik weet daarentegen dat het hier op de boerderij níet goed gaat, en heb ze sowieso altijd in de prullenbak gegooid... En idd, dat gaat pas stinken als je het een maand laat wegrotten in je prullenbak
Een drol lost op. Een tampon niet, en leidingen zijn erg smal, en als ze daar niet vast komen te zitten komen ze wel in de filters van de waterzuivering terecht.

Laatst gewijzigd op 24-02-2010 om 23:31.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 09:33
drukknoopje
drukknoopje is offline
Gewoon in de prullebak. Staat die er niet, dan inpakken in wcpapier, en weggooien in een andere prullebak.
Oud 25-02-2010, 22:47
Balance
Balance is offline
Hmm weggooien in een willekeurige andere vuilnisbak zou ik eigenlijk niet zo snel doen. Voelt allereerst raar om met je zakje te moeten gaan lopen richting een keuken ofzo en daarnaast zou ik het toch aparter vinden als mijn tampon in de keuken in de prullenbak ligt dan als het op het toilet in de prullenbak ligt. Terwijl het feitelijk niks uit maakt.

Regels voor berichten