Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2010, 17:40
Pluis
Pluis is offline
Hoi lieve softwaremensen!

Ik zou graag eens in de zoveel tijd een backup willen maken van mijn harde schijf, en deze backup opslaan in de vorm van een .iso (of iig iets gelijkwaardigs).
Mijn computernerdoom heeft me every day auto backup gegeven maar dat schiet niet op, want die kopieert gewoon 1 op 1 de inhoud van mijn laptop, en dat neemt absurd veel ruimte in. Comprimeren lijkt me dan toch iets beter.
Met welk programma kan ik dat doen?
Oud 04-03-2010, 18:51
M@rco
M@rco is offline
Een .iso is een image, dat is altijd een 1:1 kopie van je harde schijf. Als het je alleen om bijv. documenten en foto's te doen is kan dat veel simpeler. Als je Windows 7 draait zou je bijv. de ingebouwde backup-functie eens kunnen bekijken, daar kun je precies aangeven wat je wel en niet wil backuppen en de rest gaat vanzelf. SyncBack werkt ook prima.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 16:53
Koning
Koning is offline
Citaat:
Een .iso is een image, dat is altijd een 1:1 kopie van je harde schijf. Als het je alleen om bijv. documenten en foto's te doen is kan dat veel simpeler. Als je Windows 7 draait zou je bijv. de ingebouwde backup-functie eens kunnen bekijken, daar kun je precies aangeven wat je wel en niet wil backuppen en de rest gaat vanzelf. SyncBack werkt ook prima.
Dat is ook nog eens een 1 op 1 backup zonder kopie van je MBR, kan er zelf niets handigs aan verzinnen. Wat je wil is sowieso niet handig want dan kun je geen incremental backups maken.

Als je dit echt wil kun je beter een pakket als Acronis kopen, maar dit soort kopieën kosten enorm veel schijfruimte. En geld.

Makkelijker is inderdaad de interne backup functie van Win7 of Vista te gebruiken en een DVD of image file bewaren met een image van je PC wanneer deze vers geïnstalleerd is.
Reageren

Regels voor berichten