Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2009, 23:13
CMove
CMove is offline
Hoi,

Ik ben regelmatig op zoek naar nieuwe gadgets, en heb sinds kort www.google.com/products ontdekt (de wereldwijde tegenhanger van de Nederlandse vergelijkingssites). Hier vind je veel producten die in US webshops worden aangeboden, maar niet naar Nederland worden verzonden. Maar met de mooie dollarkoers lijkt bijna alles wel een heel stuk goedkoper, en als je verschillende websites mag geloven, haal je er bijna altijd profijt uit (tenzij je iets koopt van EUR 10,- ofzo, dan zit je natuurlijk met de hogere verzendkosten). Maar een MP3 player, camera, dure rekenmachina etc. zijn mooie spullen om daar goedkoper te bestellen. Lijkt mij dan. Je mag tot EUR 150 of 250 belastingvrij invoeren, en de douane controleert daarnaast ook nogeens steeksproefsgewijs, dus het lijkt allemaal heel mooi. Zelf zat ik op www.crafty-move.nl/usa.html te kijken, en het ziet er allemaal erg aantrekkelijk uit. Ook goede feedback in internationale fora. Maar heeft iemand ervaring met zoiets? En wat zijn de addertjes, als die er zijn? Dollarkoers doet nu iets van 1.44, dus al zou er geen sprake zijn van prijssegmentatie, dan ben je alsnog stukken goedkoper uit, zelfs met verzendkosten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2009, 05:55
MrOizo
MrOizo is offline
Garanties en ondersteuning kunnen rampzalig uitwerken.
Oud 28-09-2009, 06:27
WolterB
WolterB is offline
Em je moet erop letten dat je ws importheffing /-belasting moet gaan betalen.
Oud 26-02-2010, 04:22
waanzinnig
waanzinnig is offline
Probeer 's bij http://www.weshipusave.com
Nederlands/Amerikaans koppel waar je je bestelling aan kunt opgeven. Ze sturen je dan een offerte met de totale kosten. Je kunt het geld dan op een Nederlandse bankrekening of met paypal overmaken. Ze versturen met USPS dus de voordeligste manier. Alleen, ja... je loopt altijd het risico dat je invoerrechten of BTW moet betalen, door kunnen zij ook niets aan doen. Maar volgens mij gaat het ook wel vaak goed en wordt het pakje niet onderschept.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 14:49
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Hoi,

Ik ben regelmatig op zoek naar nieuwe gadgets, en heb sinds kort www.google.com/products ontdekt (de wereldwijde tegenhanger van de Nederlandse vergelijkingssites). Hier vind je veel producten die in US webshops worden aangeboden, maar niet naar Nederland worden verzonden. Maar met de mooie dollarkoers lijkt bijna alles wel een heel stuk goedkoper, en als je verschillende websites mag geloven, haal je er bijna altijd profijt uit (tenzij je iets koopt van EUR 10,- ofzo, dan zit je natuurlijk met de hogere verzendkosten). Maar een MP3 player, camera, dure rekenmachina etc. zijn mooie spullen om daar goedkoper te bestellen. Lijkt mij dan. Je mag tot EUR 150 of 250 belastingvrij invoeren, en de douane controleert daarnaast ook nogeens steeksproefsgewijs, dus het lijkt allemaal heel mooi. Zelf zat ik op www.crafty-move.nl/usa.html te kijken, en het ziet er allemaal erg aantrekkelijk uit. Ook goede feedback in internationale fora. Maar heeft iemand ervaring met zoiets? En wat zijn de addertjes, als die er zijn? Dollarkoers doet nu iets van 1.44, dus al zou er geen sprake zijn van prijssegmentatie, dan ben je alsnog stukken goedkoper uit, zelfs met verzendkosten?
Je hebt die site die je aangaf niet helemaal goed gelezen volgens mij. Je kunt niet tot €150 belastingvrij invoeren. Je kunt tot €22 belastingvrij invoeren. Tot €150 hoef je dan geen douanerechten te betalen, en boven de €150 moet je dus BTW én douanerechten betalen. Afhankelijk van welk product je koopt moet je dus ongeveer 25% bij de prijs van het product optellen. En dan nog de hogere verzendkosten. Het komt er waarschijnlijk op neer dat het alleen voor dure producten (>$1000) echt voordelig gaat worden. Voor bijvoorbeeld een mp3 speler lijkt het mij dat je bijna altijd duurder uitkomt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten