Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2010, 12:16
Martiño
Martiño is offline
Opletten! Notion! Warning! Augen Aufenmachen und lesen!

Dit is het "embarrassing moments, leuke anekdotes, hoogtepunten, dieptepunten of weet-ik-veel-wat, van de dag, vermaak uw medeforummer" topic, nummer 888!
Oud 28-02-2010, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Ik denk ook dat persoonlijke aangifte serieuzer wordt genomen dan een standaard online formuliertje.
Het zijn dezelfde mensen die het behandelen hoor. Als je naar het bureau gaat wordt er ook gewoon -door een agent(e)- een forumulier ingevuld dus uiteindelijk hebben ze dezelfde informatie. Als je iets serieus te melden hebt mag je niet eens online aangifte doen, maar juist omdat ze met diefstal e.d. meestal niks kunnen, heeft het heel weinig meerwaarde om naar het bureau te gaan. Behalve als je echt een signalement hebt uiteraard.
Oud 28-02-2010, 12:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zie je mijn post?
en dat van die mobiel bewijst dat deels wel weer, tuurlijk nemen ze het wel serieus maar als je daar komt om te praten is dat wel iets anders dan een online formuliertje

Als jij daar persoonlijk komt om te praten, kunnen ze sneller vragen stellen
Nouja, je baseert het dus niet op daadwerkelijke feiten, maar op een aanname. Bij een digitale aangifte doen ze ook aan navolging, als ze overgaan op onderzoek zullen ze je heus bellen als er onduidelijkheden of extra vragen zijn. Het administratieve proces is ook een stuk sneller. Ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt of je digitaal of irl aangifte doet van diefstal.
Oud 28-02-2010, 12:27
Verwijderd
mijn naam is een anagram van Badman Love On
of Lama Bond Oven
Bad Navel Moon
Movable And On
Daemon Van Lob
Damn Oval Bone
Mean Van Blood
Spring Fling
Spring Fling is offline
Citaat:
Nouja, je baseert het dus niet op daadwerkelijke feiten, maar op een aanname. Bij een digitale aangifte doen ze ook aan navolging, als ze overgaan op onderzoek zullen ze je heus bellen als er onduidelijkheden of extra vragen zijn. Het administratieve proces is ook een stuk sneller. Ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt of je digitaal of irl aangifte doet van diefstal.
ik heb er zelf ook ervaring mee, eenmaal met mijn iPod en een keer met een ander iets wat ik liever niet uitgebreid op internet post
Verwijderd
Niet echt, alhoewel het misschien wel wat meer doet voor je gemoedstoestand.
Diefstal is tricky, mobieltjes zijn niet zeldzaam ofzo, dus tenzij er een signalement is of hij elders tegen de lamp loopt ben je gewoon fucked.
Verwijderd
Ik vind het jammer dat alle werkgevers die mooi werk hebben zo weinig betalen.
Oud 28-02-2010, 12:28
Verwijderd
Goeiemorgen
Oud 28-02-2010, 12:29
Verwijderd
Citaat:
ik heb er zelf ook ervaring mee, eenmaal met mijn iPod en een keer met een ander iets wat ik liever niet uitgebreid op internet post
Zoals ik al zei, als het serieuzere zaken zijn mág je niet eens online aangifte doen, logisch. Toch klopt je opmerking dat je nooit online aangifte zou moeten doen niet. Zie ook mijn eerdere post hierboven.
Oud 28-02-2010, 12:29
Verwijderd
Citaat:
of Lama Bond Oven
Bad Navel Moon
Movable And On
Daemon Van Lob
Damn Oval Bone
Mean Van Blood
UC!
Oud 28-02-2010, 12:32
Spring Fling
Spring Fling is offline
Citaat:
Zoals ik al zei, als het serieuzere zaken zijn mág je niet eens online aangifte doen, logisch. Toch klopt je opmerking dat je nooit online aangifte zou moeten doen niet. Zie ook mijn eerdere post hierboven.
ik heb mijzelf later verbeterd dat nooit een groot woord is
Spring Fling
Spring Fling is offline
bah Blood
Verwijderd
"I'm Calm Corn" is mijn anagram
Oud 28-02-2010, 12:33
Verwijderd
Citaat:
ik heb mijzelf later verbeterd dat nooit een groot woord is
Conclusie: simpele diefstal: wél online aangifte doen. Dat scheelt de politie werklast zodat ze misschien wel meer kunnen oplossen.
Oud 28-02-2010, 12:34
Verwijderd
Ik ging een keer aangifte doen en toen weigerde de politie de aangifte op te nemen . Toen heb ik een klacht ingediend maar er is niets mee gebeurd. De politie vindt bonnen uitschrijven voor verkeersovertredingen op dit moment gewoon het belangrijkst, zo verdienen ze snel en makkelijk geld.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
of Lama Bond Oven
Bad Navel Moon
Movable And On
Daemon Van Lob
Damn Oval Bone
Mean Van Blood
Blava don Omen
O.B. don Levaman
Don Blova Amen
Ad Eblov Nonam
Spring Fling
Spring Fling is offline
simpel ja wat is simpel?
Bankpassen etc. vind ik niet zo simpel meer
Verwijderd
Citaat:
of Lama Bond Oven
Bad Navel Moon
Movable And On
Daemon Van Lob
Damn Oval Bone
Mean Van Blood
Waar maak je die?
Oud 28-02-2010, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Waar maak je die?
http://wordsmith.org/anagram/

!
Oud 28-02-2010, 12:35
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ging een keer aangifte doen en toen weigerde de politie de aangifte op te nemen . Toen heb ik een klacht ingediend maar er is niets mee gebeurd. De politie vindt bonnen uitschrijven voor verkeersovertredingen op dit moment gewoon het belangrijkst, zo verdienen ze snel en makkelijk geld.
Waarvoor weigerden ze dan aangifte voor op te nemen?

Overigens beetje kort door de bocht om dat zo te zeggen LL De persoon achter de balie bij de politie was op dat moment waarschijnlijk niet bezig met het uitschrijven van een bon.
Oud 28-02-2010, 12:38
Verwijderd
Deze springt er wel tussen uit:
Barman Six.
Verwijderd
Citaat:
simpel ja wat is simpel?
Is het wel. Misschien is alledaags een beter woord. Zaken die continue gestolen worden, waarbij je niet bent mishandeld, er geen auto is geforceerd of een huis is overhoop gehaald, zullen zelden teruggevonden worden. Je hebt vaak nauwelijks informatie die relevant is voor het onderzoek, dus de informatie díe je hebt, past prima in zo'n digitaal formulier.
De niet alledaagse/niet simpele zaken móet je altijd melden op het bureau, daar zijn de online formulieren niet eens op ingericht.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
simpel ja wat is simpel?
Een gestolen portemonnee is geen groot misdrijf. Voor jou is het een op dat moment een ramp natuurlijk, maar de politie kan er vaak niet veel aan doen, en je komt er zelf ook wel overheen. Het is handig als je dan snel en makkelijk aangifte kan doen, zeker als je ook weer nieuwe passen en identiteitsbewijzen wil.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
of Lama Bond Oven
Bad Navel Moon
Movable And On
Daemon Van Lob
Damn Oval Bone
Mean Van Blood
anal bond move
Oud 28-02-2010, 12:39
Spring Fling
Spring Fling is offline
mijn anagram volgens de site

Fling Spring
hahaha
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Waarvoor weigerden ze dan aangifte voor op te nemen?
Ik wilde aangifte doen tegen het CJIB voor diefstal en poging tot mishandeling.
Citaat:

Overigens beetje kort door de bocht om dat zo te zeggen LL De persoon achter de balie bij de politie was op dat moment waarschijnlijk niet bezig met het uitschrijven van een bon.
Nee, maar wel met patience
Verwijderd
Mijn naam is een anagram van "nog meer geld".
Oud 28-02-2010, 12:40
Verwijderd
Clam Con Rim, hmmm
TopDrop
TopDrop is offline
is er al een nieuwe fb?
Verwijderd
Citaat:
?
TopDrop
TopDrop is offline
of ja, al..
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Op grond van...

Sorry, maar het klinkt nu al een beetje aanstellerig

Citaat:
Nee, maar wel met patience
Niet echt professioneel nee.
Oud 28-02-2010, 12:42
08-08-08
08-08-08 is offline
topic 888!
Oud 28-02-2010, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Op grond van...

Sorry, maar het klinkt nu al een beetje aanstellerig
Het CJIB had geld van m'n rekening gehaald, omdat iemand anders (die ik niet ken) een openstaande boete niet had betaald.
Oud 28-02-2010, 12:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het CJIB had geld van m'n rekening gehaald, omdat iemand anders (die ik niet ken) een openstaande boete niet had betaald.
En dan ga jij gelijk aangifte te doen? Heb je niet eerst geprobeerd contact op te nemen met het CJIB? Of het geld laten storneren bij je bank? En waar hebben ze je dan mishandeld?
Oud 28-02-2010, 12:45
Hosselaar
Hosselaar is offline
Citaat:
topic 888!
He, is het al tijd dan?
Oud 28-02-2010, 12:46
Verwijderd
Citaat:
En dan ga jij gelijk aangifte te doen? Heb je niet eerst geprobeerd contact op te nemen met het CJIB? Of het geld laten storneren bij je bank? En waar hebben ze je dan mishandeld?
Tuurlijk heb ik ze eerst gebeld. Want ik wilde weten waarom dat zo was. Maar ze hadden dus een fout rekeningnummer ingevoerd. Je kan een incasso van het CJIB niet storneren. Ze gingen het uizoeken en dan zou ik m'n geld wel terugkrijgen, maar dat kon wel een paar weken duren. (Het duurde uiteindelijk een maand).
Nou ik kon geen eten meer kopen, zorgen dat iemand niet kan eten zie ik als poging tot mishandeling.
Oud 28-02-2010, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Het is pas diefstal als ze het oogmerk hadden het zich -wederrechtelijk zoals dat zo mooi heet- toe te eigenen. Een foutje van hun kant maakt het geen diefstal.
Oud 28-02-2010, 12:47
Verwijderd
Citaat:
aansteller
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Tuurlijk heb ik ze eerst gebeld. Want ik wilde weten waarom dat zo was. Maar ze hadden dus een fout rekeningnummer ingevoerd. Je kan een incasso van het CJIB niet storneren. Ze gingen het uizoeken en dan zou ik m'n geld wel terugkrijgen, maar dat kon wel een paar weken duren. (Het duurde uiteindelijk een maand).
Nou ik kon geen eten meer kopen, zorgen dat iemand niet kan eten zie ik als poging tot mishandeling.
als ik bij het cjib zat had ik je er een boete bovenop gegeven voor irritant gedrag
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dan moet je bij de ombudsman zijn Lucky, niet bij de politie.
Oud 28-02-2010, 12:48
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is pas diefstal als ze het oogmerk hadden het zich -wederrechtelijk zoals dat zo mooi heet- toe te eigenen. Een foutje van hun kant maakt het geen diefstal.
Lucky! Zoiets weet jij normaal toch wel!
Oud 28-02-2010, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Hoezo, als ik niets had gezegd hadden ze het ook gehouden?
Oud 28-02-2010, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Dat het een maand duurde voor je het terug had maakt het nog steeds geen diefstal.
Het causaal verband tussen het niet hebben van het geld dat zij afschreven en het niet kunnen kopen van eten en dáárdoor lichamelijk letsel ondervinden kan niet echt aangetoond worden. Bovendien is poging tot mishandeling niet strafbaar.
Verwijderd
Citaat:
als ik bij het cjib zat had ik je er een boete bovenop gegeven voor irritant gedrag
persoonlijk vind ik het erg irritant dat ik dus de rest van de maand van 10 euro moest zien rond te komen
Verwijderd
overdrijven is ook een vak, tering.
Oud 28-02-2010, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Hoezo, als ik niets had gezegd hadden ze het ook gehouden?
Dat maakt het nog steeds geen diefstal. Iemand moet een oogmerk hebben het zich toe te eigenen wetende dat dat ''niet mag.'' Dat staat gewoon zo in de wet.
Verwijderd
Citaat:
Lucky! Zoiets weet jij normaal toch wel!
Imo hadden ze ook het oogmerk om het wederrechtelijk toe te eigenen.
Verwijderd
Citaat:
Dat maakt het nog steeds geen diefstal. Iemand moet een oogmerk hebben het zich toe te eigenen wetende dat dat ''niet mag.'' Dat staat gewoon zo in de wet.
Nee er staat, wederrechtelijk toe te eigenen.
Oud 28-02-2010, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je bij de ombudsman zijn Lucky, niet bij de politie.
Inderdaad. En dat ook pas als je de hele interne klachtenafhandeling doorlopen hebt zonder resultaat.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten