Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2010, 15:52
crazydutch1989
crazydutch1989 is offline
Hey,

Ik heb vorig jaar een half jaar IBMS gedaan, maar omdat ik meer aan het feesten was dan aan het studeren, ben ik er mee gestopt en ben toen een andere economische hbo studie gaan doen, deze ben ik ook gestopt.

Nu ga ik in september weer een hbo opleiding starten, maar ik weet het gewoon echt niet meer ook al heb ik met mn decaan gepraat, alle hbo opleidingen bekeken. Ik heb altijd nog spijt dat ik niet doorgezet heb met IBMS, en nu zit ik er over na te denken in september weer te beginnen met IBMS.

Nu vraag ik me af, heeft iemand die weleens gedaan? zn studie gestopt en dan na een jaar weer diezelfde studie beginnen?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2010, 16:40
Verwijderd
Ja, ik ken iemand die met fysiotherapie gestopt is omdat het niet goed ging en er later opnieuw aan is begonnen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 21:26
Neutie
Neutie is offline
Ik denk dat het niet eens zo raar is om te stoppen als het slecht gaat en er dan later achter te komen dat het wel de juiste studie is. Als je denkt dat je nu wel bereid bent om ervoor te werken en minder te feesten, zou ik het gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 21:56
daycie
daycie is offline
Hoi crazydutch 1989,

Ook ik ben vorig jaar met een studie gestart, maar later toch gestopt.
Nu ben ik van plan dit jaar toch diezelfde studie weer te gaan volgen.
Het is echt niet zo gek hoor om het weer opnieuw te proberen!
Nu kan het nog, straks heb je er misschien helemaal spijt van en kan het niet meer....

daycie
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 12:44
Chariot
Chariot is offline
Ik vraag me af: Hoe zit het met motivatie en zelfdiscipline? Als je het echt heel erg zeker weet dat dit de goede opleiding is, vraag ik me af waarom je bent gestopt die eerste keer.. Met genoeg motivatie en een beetje zelfdiscipline had je dus de eerste keer al het diploma gewoon kunnen halen..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 12:58
daycie
daycie is offline
Citaat:
Ik vraag me af: Hoe zit het met motivatie en zelfdiscipline? Als je het echt heel erg zeker weet dat dit de goede opleiding is, vraag ik me af waarom je bent gestopt die eerste keer.. Met genoeg motivatie en een beetje zelfdiscipline had je dus de eerste keer al het diploma gewoon kunnen halen..
Misschien ook andere redenen!?
En in een jaar tijd kan iemand veranderen hoor.
Misschien was ze er toen nog niet echt klaar voor en nu wel....
Iedereen verdient in zo'n situatie een tweede kans toch!?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 13:32
crazydutch1989
crazydutch1989 is offline
Toen ik die studie deed, zat ik net op kamers en ik genoot van mijn vrijheid. maar na een jaar feesten ben ik erachter komen dat het leuk is, maar dat ik niet zo mijn studententijd wil doorbrengen, dat ik helemaal voor mijn studie wil gaan.

Ik ben gestopt met die studie, omdat ik het al niet meer kon halen, en ik wilde eigenlijk gaan werken maar ik moest een studie doen van mn ouders, dus ben ik per 1 februari toen weer begonnen maar dat was niet zo leuk als IBMS.

Ik heb gewoon superspijt dat ik er toen niets aan gedaan heb en ik vind het nog steeds een hele leuk studie.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 19:37
Chariot
Chariot is offline
Citaat:
Misschien ook andere redenen!?
En in een jaar tijd kan iemand veranderen hoor.
Misschien was ze er toen nog niet echt klaar voor en nu wel....
Iedereen verdient in zo'n situatie een tweede kans toch!?
Ja, ik heb het ook zelf mee gemaakt. Sterker nog: Ik zit er nu midden in! Maar geef mij is 1 goede reden waarom je dezelfde fout niet nog een keer zal maken.. Want dat gevaar is er. Voor de rest hou ik niemand tegen. Je moet alleen wel nadenken of je er dit jaar echt voor wilt gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten