Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Die K-7 is overigens een gemoderniseerde digitale replica geloof ik, het origineel stamt uit de jaren '30 en is iets minder bruut. Het kon vliegen, maar bleek zo instabiel en zwak als de pest en stortte een paar keer vrij vlot neer dus het idee hebben ze toch maar laten zitten ![]() ![]() Een ander voertuig wat ze ook gebouwd hebben, in topgeheim en wat de Amerikanen nog behoorlijk de stuipen op het lijf heeft gejaagd omdat ze het niet kenden, is het 'Caspian Sea Monster': ![]() Het is een ekranoplan, een soort kruising van een vliegtuig en hovercraft die (bij sommige modellen) ook op hele lage hoogte kan vliegen. Maar alleen de Russen zagen er wat in voor militair gebruik (transport). Ze worden nog steeds wel gebouwd, alleen op kleinere schaal.
|
![]() |
Ekranoplanes
![]() gave foto's van een verlaten gigant like: ![]() http://englishrussia.com/index.php/2...12/ekranoplan/ Nog een enorm gave machine de Typhoon, de grootste kernonderzeer ter wereld. 2 kernreactoren (190MW per stuk), 3 drukrompen. 10 000pk aan stuwkracht 500m duikdiepte en hij draagt 20 kernraketten mee. Er is er nog maar 1 in gebruik, de rest is gesloopt of staat in de wacht gesloopt te worden. (was een docu over op NGC (Breaking down the typhoon")) ![]() |
![]() |
||
Mja, zo'n ding was wel machtig (en volgens mij was de bedoeling dat hij nog een keer zo sterk zou zijn aanvankelijk), maar ik vond het niet echt een prestatie om heel trots op te zijn
![]() Citaat:
![]() Wel minder zonde dan dat de enige KM-klasse die na jaren stilstand in handen van een onervaren piloot kwam die het toen heeft laten crashen... Want die dingen zijn in staat om met 500 km/u op een paar meter boven het wateroppervlak te 'vliegen', dan moet je wel een beetje weten wat je doet ![]() Ik dacht overigens dat er één Typhoon nog in actieve dienst was, en twee in reserve stonden in plaats van op de nominatie om gesloopt te worden ![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Die plaatjes van vergane glorie hebben inderdaad wel wat, maar ik zou liever een gerestaureerd en functionerend exemplaar zien zodat het grote publiek ze ook nog regelmatig kan bekijken ![]() Citaat:
![]()
|
Ik weet niet of zo'n BMW 600tje nou spectaculair machtig is, met z'n 582cc motortje en amper 20 pk
![]() ![]()
|
Ja, maar wel voor maar 100 meter of zo
![]() Ik vind de gewone road trains, en dan vooral deze jongens, imposanter: ![]() De 'body and six' road trains in Australië. Die verplaatsen iets van 450 ton over een afstand van 100 km tot ongeveer 100 km/u op dagelijkse basis. Minder gewicht dan die Mack verplaatst heeft, maar wel wel meer vermogen en een betere prestatie om dat telkens weer te moeten doen ![]() Niet dat een 'gewone' road train een lullig dingetje is. ![]() ![]()
|
Alleen voor die roadtrains zou ik al eens naar Australië willen, volgens mij erg machtig om zo'n combinatie voorbij te zien/horen/voelen denderen
![]() En ja, het was niet zo ver die 1470 meter combinatie, maar het was dan ook een recordpoging en die was succesvol ![]()
|
Verwijderd
|
Dan zou ik bijna de 1700/1800-serie locomotieven van NS ook hier gaan posten. Die hebben immers ook een succesvolle poging gedaan met een reizigerstrein van tig meter
![]() Ik vind die roadtrains inderdaad veel gaver. Ook de ZLV-combinaties hier vind ik wel gaaf, zo lang ze zich aan het Nederland-brede inhaalverbod houden tenminste. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
saai bn, bw 1 (van personen) waarvan weinig uitgaat; weinig levendig 2 (#725) Verwijderd | 500 | 21-10-2009 17:06 | |
Muziek |
Ableton Live 7, Ableton Instruments en Ableton Suite aangekondig Verwijderd | 6 | 08-11-2007 22:15 | |
Werk, Geld & Recht |
Probleem met telefoon en internet Mestkever | 53 | 26-01-2007 13:20 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 | |
Muziek |
(Hard) Rock muziek Retinite | 57 | 13-11-2002 18:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een paar vraagjes. Eva* | 77 | 01-10-2002 11:47 |