Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2010, 00:00
Magican
Magican is offline
Hoi,

Ik zit te twijfelen om mijn profileringsruimte te spenderen in Leuven en om daar dan een aantal vakken uit de richting van Politieke Wetenschappen te kiezen.
Maar kan iemand me vertellen wat de verschillen zijn tussen die studie in Nederland en de studie in Leuven (studeer nu B&O) en ik lees in de hele oude berichten horror verhalen over dat het zo moeilijk zou zijn, klopt dat?
En alle overige info over Leuven is ook welkom,

dankje!
Oud 08-03-2010, 21:48
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Hou er in ieder geval rekening mee dat Leuven twee semesters heeft en dus ook maar 2 toetsmomenten - januari en juni. (met uitzondering van herkansingen in de zomer) Als je een vak kiest is het dus voor een half jaar.

Over die studie zelf kan ik weinig zeggen - het klimaat (het schoolklimaat) is hier gewoon anders. Het is luisteren naar je prof, weinig discussie/input van studenten en op het examen ongeveer herhalen wat ie heeft gezegd. Je went hieraan - ik zat laatst met wat Nederlanders in de les die bij het minste of geringste hun mond opentrokken en ik vond ze irritant. Mocht je uberhaupt een heel semester hier zitten dan krijg je ook te maken met blokperiodes en examenperiodes, in januari of mei/juni, waarin gewoon weinig te doen is hier. studentenbarren zijn dicht en iedereen is gewoon met examens bezig. menig buitenlands student verkijkt zich hier ook op en gaat in de kerstvakantie vrolijk terug naar huis of reizen, terwijl die vakantie voor het eerste semester ook als blokperiode wordt gezien (en je dus in de examenperiode van 3 weken lang voor 30 punten aan examens krijgt).

En ja wat over leuven te zeggen - ik zit hier nu voor het tweede jaar en het is wel echt een studentenstadje, met nadruk op -je. Vorig jaar heb ik het onwijs naar mijn zin gehad maar deel van vriendengroep is weg, ik ben er in het weekend niet meer dus nu is het eigenlijk alleen maar om af te studeren. Daarna heb ik het hier lang genoeg gezien en ga ik weer vrolijk naar NL . Maargoed, kroegen zijn hier GENOEG (oude markt zit er vol mee), en sowieso voor studenten is hier genoeg te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten