![]() |
||
Citaat:
CTS komt idd voor bij mensen met diabetes, maar het is geen symptoom van diabetes. Wel is het gezien jouw familie handig om in de toekomst je suiker eens te laten testen. Ervoor kiezen om te drinken om maar niet te eten is wel wat anders dan drinken omdat je zoveel dorst hebt (dat is wat diabeten doen). overigens komt CTS ook veel voor bij zwangere vrouwen, en als je dat had gelezen was je vandaag ook niet een zwangerschapstest gaan kopen toch? ![]() Al met al is een bezoek aan de huisarts wel aan te raden, aangezien afvallen helaas voor je polsen weinig tot niets uit gaat maken (ik zie momenteel ook dagelijks magere vrouwen met CTS).
||
Citaat:
Ik zou je dus ook niet te druk maken om suikerziekte door deze tintelingen, maar eigenlijk is glucosegehalte meten bij de huisarts een fluitje van een cent, dus ook heel simpel en dan weet je het ook meteen. (sommige huisartsen hebben wel een voorkeur voor het meten van een nuchtere bloedsuiker) Afvallen zou als het een echte CTS waarschijnlijk ook niet helpen, dus er gewoon langs gaan kan goed.
|
Verwijderd
|
Ik ga vanmorgen maar, heb vannacht rottig geslapen (niet doordat ik persé hierover zat te piekeren, maar wel over andere dingen en ik kon mijn draai niet vinden) en vanmorgen ook niet meer. Wel heb ik iets ontdekt doordat ik zo slecht sliep: het zit in mijn pinken en trekt door naar mijn ringvinger en dan naar de rest van mijn hand. En toen ik dat had gemerkt, wist ik opeens ook weer dat ik ongeveer een jaar geleden ofzo last heb gehad van compleet uit het niets verschijnende dode pinken... + mijn schouders doen toch steeds meer pijn.
Nu ja, ik zit toch met een aantal dingen die eens onderzocht/bekeken moeten worden, het was allemaal niet zo'n drama dus het had best nog 3 weken kunnen wachten, maar goed, ik ben nu toch wakker. @ Pluis, dat is vrij regelmatig gebeurd, alleen dus de laatste tijd niet meer. En ik wist wel 100% zeker dat ik niet zwanger kon zijn, maar die suikerziekte waarschuwt iedereen me al jaren voor met mijn gewicht. Maar ik heb mijn nuchtere urine en nu nog nuchter bloed (hopelijk zit er niet teveel volk in de wachtzaal, want dan word ik gek: ik wil een sigaret! Merci iig voor het meedenken en hoop mee dat het geen CTS is want ik heb geen zin in een ingreep ^^. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Niet om je bang te maken of te beweren dat het zoiets is, maar kan het ook niet gewoon zijn dat er een vernauwing in de bloedvaten zit die de bloedstroom vermindert en zo de tintelingen veroorzaakt? Ik meen dat een docent mij ooit probeerde wijs te maken dat dit ook vaker bij vrouwen voorkomt (en bijvoorbeeld ook koude handen veroorzaakt).
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Martiño, zou het EMG zoiets niet uitwijzen? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() (Ik snap alleen niet wat het met haar buik te maken heeft Pluis? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik loop momenteel mijn co-schap bij neurologie, dus ik weet wel het een en ander van CTS.
Hier in groningen doen ze eigenlijk maar 2 dingen bij CTS: corticosteroïdinjecties (die tijdelijk werken) en operaties (die overigens maar kleine ingrepen zijn. Zo'n spalk krijg je alleen tijdelijk ná de operatie, zodat je je pols ontlast. Van wat ik heb begrepen is het een erg dankbare ingreep en zijn de klachten daarna definitief verdwenen.
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
Verwijderd
|
Hm, ik heb een co-schap neurochirurgie gedaan en juist daar wilden ze nog wel eens een spalk voorschrijven in plaats van een operatie
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is CTS. Rechts erger dan links. En het komt waarschijnlijk door mijn lakse gewrichten, het uitvallen van die pinken heeft waarschijnlijk ook te maken met het overstrekken van mijn ellebogen. 's Nachts lig ik waarschijnlijk (wat een waarschijnlijkheidsgehalte
![]() En die laatste prik deed pijnnnnn, het gloeit nu nog na ![]() Maar bedankt om me hier op het idee te brengen, anders was ik er waarschijnlijk pas over een half jaar achteraan gegaan ofzo. |
![]() |
|
Graag gedaan
![]() In ieder geval succes, het is gelukkig ook vrij makkelijk op te lossen. ![]()
|
Verwijderd
|
Ha! Ik las een tip op het internet en ik dacht, die deel ik even, voor het geval iemand anders er ook last van heeft/krijgt/de zoekfunctie gebruikt. Polsbeschermers om te skaten.
De dokter zei dat ik inspuitingen kreeg, maar toch spalkjes moest dragen, maar die dingen zijn gruwelijk duur en ik heb geen idee of ze terugbetaald worden. Nu las ik dat dus op internet. Ik heb ze even getest en idd, mijn pols kan niet bewegen en blijft recht, terwijl ik mijn vingers enzo wel fijn kan bewegen. Vannacht ga ik ze eens aantrekken en kijken wat het geeft. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Update: Het dragen van de braces en de spuit in mijn pols hebben geholpen tegen het complete dode/pijnlijke gevoel. Maar nu heb ik dus nog steeds last van mijn pinken. Ik loop nu bij een kinesist en die heeft mijn nek behandeld en het probleem bestaat nog steeds, dus het ligt niet aan mijn nek en niet aan de CTS. Wel is hij nu mijn armen aan het behandelen en de spieren daarin doen vreselijk zeer, gemasseerd worden was een marteling.
Nu zei hij dat ik ook een EMG daarvoor zou moeten laten doen, maar is dat niet hetzelfde EMG als voor de CTS, of testen ze dan op een andere plaats? Daarnaast heb ik in mijn arm wel heel erg veel spierpijn nu waar hij gemasseerd is, kan ik daar iets opsmeren wat helpt ofzo? Voltarengel of Fastum? |
![]() |
|
Waarom zou het dragen van de brace het CTS helemaal uitsluiten? De vraag is of dat de versmalling voldoende opheft, of het maar voor een deel werkt.
Verder is een EMG een EMG, de geleiding van de zenuwen testen. Dat kan je overal doen zeg maar, voor een cts vergelijken ze 2 vingers en dan over de carpale tunnel of dat anders is, maar dat kan je dus ook over andere punten doen.
|
Verwijderd
|
Het is dat ik heb gelezen dat het uitvallen van de pink over het algemeen niet met CTS te maken heeft, en daar heb ik nu juist het meeste last van. En ik ben getest, en links was het het minst erg, maar daar heb ik nu net het meeste last. Daarnaast doen de spieren in mijn onderarm ook wel erg pijn als je erop drukt, dus ik vermoed zelf dat het daarmee te maken heeft. Maar ik zou dus een nieuw EMG voor mijn pinken kunnen vragen? Nou ja ik ga van de week toch weer naar de dokter, dus, meteen maar even op tafel gooien.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
het is sinds vannacht een stuk erger, ik voel mijn pink en ringvinger van mijn rechterhand niet meer, al de hele dag.... De linkerhand schijnt het wel beter te doen na de massages. Dus woensdag maar even vragen of ie rechts ook wil doen en dan met de dokter bespreken of ik een nieuw emg moet of verder met de sessies bij de kine.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Vuur flyaway | 0 | 22-05-2012 22:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Blauwe ogen joes | 34 | 15-07-2005 23:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Een wereld van verdriet. (voorlopige titel) Aardbei-meisje | 9 | 17-02-2005 15:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Lizelotte (nieuw verhaal) Soapsie | 420 | 24-12-2004 10:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Dood, drank & droevenis Ieke | 0 | 01-02-2004 11:09 | |
ARTistiek |
Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame! Verwijderd | 3 | 05-09-2001 08:05 |