Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2010, 20:54
joostvanberkel
joostvanberkel is offline
Hee allemaal!

Mijn pin moment:

Ik ging in een tussenuurtje op de middelbare school naar de super de boer. Ik dacht nog wel wat op mijn bank rekening te hebben staan, dus ging ik voor een zakkie chips, blikje cola en een energiedrankje. dit was zoon 3euro. Dus ik pinnen. Geen saldo.. Njah dan maar zonder de cola. 2 euro. Weer geen saldo. Ondertussen was er al een flinke rij achter mij ontstaan. Dus ik dacht nou het moet niet gekker worden. Dus ik alleen het blikje energiedrank van 30 cent. Het was ondertussen al een beetje een grap geworden, ik was er met klasgenoten. Weer geen saldo. Dus ik graaien in mijn jaszak of ik niet nog wat muntgeld had. En ja hoor 20 cent. Dus ik 20 cent betalen en 10 cent bijpinnen met mijn rooie kop. En ja hoor, gelukt. Het energiedrankje was heerlijk maar het was een afgang! Ik liep weg en draaide me nog 1x om om de geergerde gezichten te checken

Het is echt gebeurd!

Hartelijk bedankt & Groeten,

Rik

Laatst gewijzigd op 18-03-2010 om 20:56. Reden: reclame verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2010, 02:28
crazycat
crazycat is offline
beswel,

ben eens geprobeert te overvallen met een klein kut mesje, was banger toen hij in me rug stond dan toen ik me omdraaide,

is hem niet gelukt
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 10:44
Verwijderd
Topic opgeschoond, reclame verwijderd. Wat mij betreft blijft dit gewoon open, dus post maar gewoon fijn ontopic.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 13:04
Adore
Adore is offline
Geen saldo hebben gênant? Ik vind het ronduit schaamtevol en een gebrek aan financieel inzicht, maar da's een mening.

Ik heb alleen dat ik met een volle mand bij de kassa van de supermarkt stond en dat mijn pas niet goed reageert op het pinapparaat. Maar meestal heb ik wel voldoende contant bij me.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 13:45
Nonaj
Nonaj is offline
Volgens je nickname heet je Joost en volgens je verhaaltje Rik?

Ik heb maar 1 genant pin-moment gehad en dat was toen mijn vader me nog geld moest betalen. De avond ervoor had ie gevraagd of ie het dan maar op mijn rekening moest storten? De volgende dag ging ik even met mijn moeders auto naar het dorp omdat ik een groot pakket naar het postkantoor moest brengen. Ik wist dat ze de volgende dag een belangrijke afspraak had dus ik gelijk even door naar het tankstation om de auto even te wassen en vol te tanken. M'n moeder had me geen geld meegegeven voor het tanken maar ik dacht dat ik dat dan zelf wel even voor kon schieten van het geld dat mijn vader op mijn rekening gestort had. Dus ik naar het tankstation. Tanken. Toen betalen. Nou heb ik 2 rekeningen. Het ene pasje werd geweigerd. Te weinig saldo. Dus toen dacht ik: dan zal ie het wel op de andere rekening gestort hebben. Maar dat pasje werd ook geweigerd! Gelukkig accepteerden ze ook credit cards en had ik de mijne mee, dus kon ik daarmee betalen. Maar echt leuk was het niet, vooral omdat de buurvrouw daar achter de kassa staat...

Ik dus weer naar huis, even later kwam pa thuis van z'n werk. Ik maar eens vragen hoe het nou eigenlijk zat. 'Ja je had niet gezegd op welke rekening je het gestort wilde hebben dus heb ik het nog maar niet gestort.'

Verder is het me nooit overkomen want ik weet precies hoe ik er financieel voor sta. Als ik weinig saldo heb, winkel ik gewoon niet. Bij twijfel check ik eerst bij een pinautomaat hoeveel er nog op mijn rekening staat als ik in de stad ben en iets wil kopen. Dat liever dan een geweigerd pasje in een winkel...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 15:18
joostvanberkel
Ik zelf ben het broertje...

Alleen ik gun hem die 500 euro wel dus probeer ik door op forums te posten of de mensen willen stemmen voor zijn verhaal.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 15:21
Verwijderd
Ik heb niet echt een genant verhaal, maar ik heb wel eens bij een winkel gestaan en toen kreeg ik ook de melding dat ik onvoldoende saldo had, terwijl ik wist dat ik nog genoeg geld had en ook rood kan staan, maar na 4x proberen, zei het automaat nog steeds hetzelfde. Toen heb ik m'n spullen maar even achter de kassa laten leggen en ben ik om de hoek bij een pinautomaat van de bank gaan checken wat m'n saldo was: gewoon zoals ik van te voren al dacht, in de plus en ik kon nog super veel opnemen... Dus heel vaag... Heb maar geld opgenomen daar en ben bij de winkel contant gaan betalen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 18:35
Ivo
Ivo is offline
Ik heb ook wel een genant pinmoment gehad.
Ik was met een vriend even naar de supermarkt gegaan. Hij had z'n portemonnee thuis gelaten, want ik zou betalen. Wij ons mandje vrolijk volgeladen en naar de kassa. Nadat een pak koeken gescand was door de caissiere, trek die vriend hem open en pak er 2 koeken uit, 1 voor hemzelf en 1 voor mij. Even later is alles gescand en wil ik pinnen. Pas geweigerd. Nog een keer proberen, pas opnieuw geweigerd. 3 keer, zelfde verhaal. En dat terwijl net m'n loon weer gestort was. Dus waag ik maar een poging om bij de geldautomaat cash te halen en dan daarmee af te rekenen. Wordt m'n pasje ingeslikt. Dus ik bellen naar het telefoonnummer wat op die automaat staat. Blijkt dat mijn pasje is ingenomen omdat ik in de dagen ervoor mogelijk heb gepind bij een automaat die geskimd was. Fijn dat ze die boodschap niet even meegeven op de automaat.
Toen hadden we dus en geen pinpas, en geen cash geld. Maar wel een aangebroken verpakking, en de rest van de boodschappen moesten we zowieso ook hebben. Dus moest ik in de winkel blijven wachten, terwijl die vriend thuis z'n portemonnee ging ophalen, om alsnog alles af te rekenen. Ik heb hem toen gelijk maar gevraagd om even 100 euro extra te pinnen, want ik moest ook nog tanken en voor mezelf boodschappen doen terwijl ik niet bij m'n bankrekening kon.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 20:53
joostvanberkel
Bedankt allemaal voor de gene die hebben gestemd!

Mijn broer is eerste geworden en komt morgen vrijdagochtend 19 maart 2010 bij ‘MogguhRick’ in de uitzending!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 10:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Van dit topic kun je dus leren dat je eigenlijk ook altijd contant geld moet hebben, dat heb ik eigenlijk nooit... Gelukkig ook nooit gehad dat ik geen saldo had of dat mijn pasje het niet deed. Wel heb ik een aantal keer gehad dat ik mijn pincode niet meer wist, maar volgens mij was ik toen of met mijn moeder of had ik toen toevallig wel contant geld bij me.
Oud 19-03-2010, 12:10
Ivo
Ivo is offline
Inderdaad altijd zorgen voor contant geld, of een 2e rekening of creditcard waar je ook genoeg geld van kunt pinnen voor je dagelijkse uitgaven.

Bij mij in huis ligt er sinds mijn pas is ingeslikt dan ook ergens een envelop verstopt en ik heb voor echte noodgevallen de ANWB-Visa kaart in huis liggen (die is gratis tot je hem gaat gebruiken en geeft standaard €1000,- bestedingsruimte).
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 16:20
Martiño
Martiño is offline
Je kunt met een identiteitsbewijs (id-kaart of paspoort) ook gewoon geld afhalen bij de bank. Dus als je bijvoorbeeld twee identiteitsbewijzen hebt kun je er eentje in huis laten liggen (je paspoort bijvoorbeeld), en als je pas wordt gestolen kun je altijd nog wat geld opnemen bij de balie.
Oud 19-03-2010, 20:38
Ivo
Ivo is offline
Maar niet op zaterdag avond en ook niet op zondag. En das best vervelend als je op zaterdag avond nog boodschappen moet doen en op zondag moet tanken omdat je naar je werk moet.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 22:35
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Van dit topic kun je dus leren dat je eigenlijk ook altijd contant geld moet hebben, dat heb ik eigenlijk nooit... Gelukkig ook nooit gehad dat ik geen saldo had of dat mijn pasje het niet deed. Wel heb ik een aantal keer gehad dat ik mijn pincode niet meer wist, maar volgens mij was ik toen of met mijn moeder of had ik toen toevallig wel contant geld bij me.
Sinds mijn portemonnee is gejat heb ik eigenlijk nooit meer dan 30 euro contant op zak. Pasjes kun je nog blokkeren, maar als je portemonnee gestolen wordt ben je het cash geld erin gewoon kwijt.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 14:31
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar niet op zaterdag avond en ook niet op zondag. En das best vervelend als je op zaterdag avond nog boodschappen moet doen en op zondag moet tanken omdat je naar je werk moet.
Nee, ideaal is het niet, maar als het is beter dan niks.
Oud 20-03-2010, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Geen saldo hebben gênant? Ik vind het ronduit schaamtevol en een gebrek aan financieel inzicht, maar da's een mening.
Kinderachtig zeg. Gelukkig ken ik geen mensen die daar net zo over denken als jij.

Ik ben weleens heel erg high geweest en toen moest ik nog een flesje whisky halen voor later op de avond. Toen ik door de winkel liep besefte ik opeens dat ik mijn pin was vergeten. 2x geprobeerd maar fout gedaan en toen moest ik mama bellen die het gelukkig ergens had genoteerd.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet echt een genant verhaal, maar ik heb wel eens bij een winkel gestaan en toen kreeg ik ook de melding dat ik onvoldoende saldo had, terwijl ik wist dat ik nog genoeg geld had en ook rood kan staan, maar na 4x proberen, zei het automaat nog steeds hetzelfde. Toen heb ik m'n spullen maar even achter de kassa laten leggen en ben ik om de hoek bij een pinautomaat van de bank gaan checken wat m'n saldo was: gewoon zoals ik van te voren al dacht, in de plus en ik kon nog super veel opnemen... Dus heel vaag... Heb maar geld opgenomen daar en ben bij de winkel contant gaan betalen.
Precies hetzelfde verhaal hier. Bij mij bleek het een of ander limiet te zijn op pinnen waar ik al over heen zat. Sindsdien met de bank geregeld dat ik niet meer zulke vervelende limieten heb!

Oh en ik stond gister in de winkel voor wat boodschappen, had ik mijn pasje vergeten gelukkig heeft mijn vriend altijd een bak losgeld in de auto.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 20:42
Verwijderd
Heb zelf ook al eens zonder saldo gezeten, toen een rekening blijkbaar wat vroeger was afgegaan. En geen contant geld bij. En de winkel ging bijna sluiten. Ik naar mijn toenmalige vriend gerend, die komt mee, ook geen contant geld, niet genoeg saldo en hebben we het met 2 kaarten moeten combineren . Vond het ook nogal schandalig, maar goed.

En vaak zat dat ze zeggen dat een Belgische pas werkt in hun Nederlandse apparaat en dat ie hem dan toch niet pakt. Niet echt gênant, maar wel ronduit vervelend om dan aangeschoven te hebben, pinautomaat moeten zoeken, daar aanschuiven en dan weer aanschuiven in de winkel.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 21:53
arPos
arPos is offline
Me generen om iets futiels als geen credits op m'n pin lijkt me een beetje nutteloos.

Bovendien laat mijn ego dat niet toe.
Oud 23-03-2010, 15:44
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Precies hetzelfde verhaal hier. Bij mij bleek het een of ander limiet te zijn op pinnen waar ik al over heen zat. Sindsdien met de bank geregeld dat ik niet meer zulke vervelende limieten heb!
Had ik ook. Ik wou een nieuwe laptop kopen van 700€, maar blijkbaar stond er een limiet van maximum 500€ (waar ik niets van wist). Gelukkig heeft mijn moeder toen kunnen betalen...Wat wel genant.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 17:36
gurl19
gurl19 is offline
Ik kan 1000 euro roodstaan, dus kan mij niet voorstellen dat ik te weinig saldo heb om te kunnen pinnen. Kan goed met geld omgaan en weet altijd hoeveel er ongeveer opstaat dus volgens mij overkomen mij deze genante dingen niet.

Eerder dat ik mijn porrtemonnee vergeet ofzo
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 18:28
Verwijderd
Iedere keer nadat ik bij de SNS bank had gepind kreeg ik daarna in de winkels Geen saldo, betaal anders. Vrij gênant inderdaad. Die kutcassiere geloofde me ook niet. Snel even 100 euro gepind bij de pilaar van de ING 10 meter verderop en daarna betaald.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 18:28
Verwijderd
Oh en ik pak nog wel eens een pinpas van een rekening waar geen geld op staat
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Had ik ook. Ik wou een nieuwe laptop kopen van 700€, maar blijkbaar stond er een limiet van maximum 500€ (waar ik niets van wist). Gelukkig heeft mijn moeder toen kunnen betalen...Wat wel genant.
Bij mij was 't een soort storing ofzo, want wat ik wilde betalen was nog geen 40 euro en ik had dat nog ruim op m'n rekening staan. Ik had die dag ook nog niet gepind, dus ik kon ook nog niet over een limiet zitten.

Maar idd, met grote bedragen heb ik ook wel eens niet kunnen pinnen, helemaal niet bij stil gestaan dat daar een limiet op zou zitten. Maar toen had ik gelukkig nog een creditcard bij me, dus was dat ook zo opgelost.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 20:52
Verwijderd
Heel veel boodschappen willen doen, en er bij de kassa achterkomen dat je rekening geblokkeerd is.

Yeah, geskimmed; real nice.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2010, 16:55
MTpower
MTpower is offline
Ik heb eens een nieuwe pinpas gekregen omdat die oude zou verlopen. Ik was van gedachte dat ik het nieuwe pasje in m'n portemonnee had gedaan en de oude door de vernietiger.
Het was toen 1 Januari, dus alles was eigenlijk dicht, maar ik had contant geld nodig voor de bioscoop (zou met m'n vriendin gaan).
Slikt dat klote apparaat m'n pasje in!
Ik compleet over de zeik natuurlijk, zeker omdat het postkantoor ook niet open was die dag (anders kon je nog met je ID kaart geld op nemen).
Bleek later dat ik het nieuwe pasje in de vernietiger had gedaan en de oude terug in m'n portemonnee
Oud 30-03-2010, 16:07
Clauww
Clauww is offline
Ik ging ooit eens tanken en had alleen mn pinpasje meegenomen, nu heb ik 2 pinpasjes, eentje waar altijd wat op staat en eentje waar sporadisch wat opstaat, ik had de verkeerde meegenomen.
Kom regelmatig daar bij het tankstation dus mocht gelukkig even op en neer naar huis om mn andere pinpasje te halen...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 16:23
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:

Maar idd, met grote bedragen heb ik ook wel eens niet kunnen pinnen, helemaal niet bij stil gestaan dat daar een limiet op zou zitten.
Er bestaan trouwens niet enkel daglimieten, maar blijkbaar ook weeklimieten

Bij BNP Paribas Fortis is er bvb. een limiet van 625€/dag en 1250€/week bij het opnemen van geld aan de automaat.

Bij Deutsche Bank heb ik laatst ondervonden dat de daglimiet aan de automaat 500€ is (en ik had 800€ nodig )
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Er bestaan trouwens niet enkel daglimieten, maar blijkbaar ook weeklimieten

Bij BNP Paribas Fortis is er bvb. een limiet van 625€/dag en 1250€/week bij het opnemen van geld aan de automaat.

Bij Deutsche Bank heb ik laatst ondervonden dat de daglimiet aan de automaat 500€ is (en ik had 800€ nodig )
Ja, bij opnemen aan het automaat wist ik wel dat er een limiet was (bij mij idd ook 500 euro geloof ik), maar niet bij pinnen in de winkel.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 16:48
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Ja, bij opnemen aan het automaat wist ik wel dat er een limiet was (bij mij idd ook 500 euro geloof ik), maar niet bij pinnen in de winkel.
Ja, maar die ligt meestal hoger (vb. 2500€/week bij bnp paribas fortis).
Bij jongeren (onder de 21) ligt het lager denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten