![]() |
|
Verwijderd
|
De Partij voor Naasteliefde, Vrijheid en Diversiteit, beter bekend als de pedo-partij, heeft zich ontbonden, omdat ze niet genoeg handtekeningen konden krijgen om zo aan de verkiezingen van 9 juni aanstaande mee te kunnen doen. De PNVD was vooral bekend omdat het het verbod op sex met personen in de leeftijd van 11-18 jaar wou afschaffen.
PERSBERICHT Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit (PNVD) ontbonden Leiden, 14 maart 2010 Op zondag is tijdens de algemene ledenvergadering van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit (PNVD) met algemene stemmen besloten tot ontbinding van de vereniging, omdat de partij net als in 2006 niet aan de Tweede Kamerverkiezingen kan deelnemen doordat ruim te weinig mensen zich bereid verklaard hebben om een ondersteuningsverklaring te willen tekenen. De website - het domein pnvd.nl - zal als archief online blijven. De (ex-)bestuursleden zijn uitgenodigd door de artistieke leiding (Partizan Publik) van het Bevrijdingsfestival van het 4 en 5 Mei Comité om als 'vrijheidsstrijders' te spreken tijdens het Amsterdamse Bevrijdingsfestival 2010. Zij zullen aan die oproep gehoor geven en à titre personnel aanwezig zijn. Het (ex-)bestuur heeft een beetje het gevoel dat het de PNVD verging als de CD. Er werd veel over de partijen gesproken, maar veel inhoudelijke debatten waren er niet mogelijk. Met de ontbinding van als controversieel bekend staande partijen verdwijnen de hete hangijzers niet. Een cultuuromslag is een kwestie van tijd. Het (ex-)bestuur bedankt iedereen die de PNVD de afgelopen jaren steunde, in het bijzonder de (ex-)leden. Sapere Aude! Aan de redactie * Per e-mail is het (ex-)bestuur bereikbaar via: info@PNVD.nl * Telefoonnummers: M.H. Uittenbogaard (ex-voorzitter): 06 - 50 943 431 A.P. van den Berg (ex-penningmeester): 023 - 855 23 58 N.L.M. de Jonge (ex-secretaris): 06 - 27 412 036 EINDE Wat vinden jullie hier allemaal van? PNVD een gemis in de politiek of blij dat ze nooit mee hebben kunnen doen? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gevoelens hebben, wat ze ook zijn, is nooit strafbaar. Er naar handelen is iets totaal anders. Nu is 11 erg jong maar vergeet niet dat wat wij als 'normaal' beschouwen (aka, tussen je 16e en 18e je eens op sexueel vlak bezig gaan houden) vooral gevormd is door wat ons verteld is, in dat opzicht zijn partijen als deze goed als ze van zich laten horen. Ze zetten mensen aan het denken, en nou heeft de 'pedopartij' een erg nare bijsmaak wbt onderwerp, maar hey, hoe denk je dat drugs, abortus en andere dingen ooit ter sprake zijn gekomen? |
![]() |
|
Dat heb ik nergens gezegd en misbruik en verkrachting blijft gewoon fout. Ongeacht of de dader wel of geen pedo is. Echter is het niet zo dat die mensen er voor gekozen hebben. Zolang ze kinderen niet lichamelijk en of geestelijk pijn doen, vind ik het nogal hard om met uitspraken te komen dat pedo's maar weg moeten. Ik denk dat het beter is wanneer er geen taboe op rust, waardoor pedo's zich er minder voor schamen en hopelijk sneller hulp zoeken. Daarnaast zou het niet eens zo slecht idee zijn als pedo's bijvoorbeeld (opblaas)poppen in de vorm van kinderen hebben, zodat ze in ieder geval hun lusten kwijt kunnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een hetero man heeft ook lustgevoelens, maar verkracht toch ook niet iedere vrouw die hij ziet lopen? Pedofielen zijn zich echt wel bewust van wat goed en fout is en veel van hen zullen ook echt die grens niet overschrijden. Ik vind het nogal kort door de bocht en ontzettend schandalig dat er zo over mensen wordt gesproken. Een halve eeuw geleden werden homoseksuelen ook voor ziek en vies en zondig aangezien (nu door de religies natuurlijk nog steeds, maar soit) terwijl iedereen nu begrijpt hoe het zit. Het is -natuurlijk- niet mijn mening dat we alles dan maar moeten toestaan, maar een beetje begrip mag best, vind ik zo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zie eigenlijk niet in wat ik voor begrip voor een pedofiel zou moeten hebben.
Althans, ik ga ervan uit dat seks door een pedofiel met een minderjarige niet vrijwillig gebeurt. Wat maakt dat de vergelijking met homo's niet helemaal klopt, die kiezen immers voor elkaar. Ik neem aan dat een minderjarige niet zo snel op oudere mannen valt, uitzonderingen daargelaten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een hetero heeft lustgevoelens, maar verkracht niet iedere vrouw. Een homo heeft lustgevoelens, maar doet (doorgaans) ook niets zonder mutual consent. Dat een pedofiel gevoelens heeft voor kinderen wil helemaal niet zeggen dat hij er ook iets mee doet. Call me crazy, maar volgens mij zijn er veel meer pedofielen dan wij weten, gewoon omdat ze er niet voor uit durven komen (Goh, wat raar he?) en omdat ze zelf ook wel doorhebben dat ze er niets mee mogen doen. Iemand met dergelijke gevoelens meteen bestempelen als een monster is in mijn ogen gewoon te kortzichtig en getuigt ook niet van veel intelligentie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, ik vind dat deze partij mag bestaan. |
Advertentie |
|
|
|