Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2010, 20:47
Verwijderd
Ik ga in de zomer onder andere naar Rusland (Moskou en St. Petersburg) en ik weet inmiddels wel dat het visum best wat dingen vereist, ook als je eenmaal daar bent. We gaan ook met de trein (van Moskou naar St. Petersburg en van St. Petersburg naar Helsinki). Ik wil daar vantevoren tickets voor hebben, maar dat is nog best lastig met een site in het Russisch. Ik heb wel sites gevonden van Engelstalige organisaties die dat voor je kunnen regelen.

Heeft iemand van jullie ervaring met reizen door Rusland en alles wat je daar nog moet regelen voor je visum? Gaat het makkelijk of is het toch wel veel gedoe? En is iemand bekend met de sites die ik hierboven noem? Andere Rusland-tips zijn ook welkom
Advertentie
Oud 08-03-2010, 17:33
brands
brands is offline
Hallo Pebbles,

Ik ben 2 keer al in Rusland geweest! Dus ik heb al wel wat ervaring. Maar hoe het zit met het regelen van een visum dat weet ik niet, aangezien ik met een organisatie naar Rusland ben geweest en die de visum regelde. Wij gingen toen met de bus naar Orjol (200 km) van Moskou, daarvoor hadden we een doorrijvisum nodig voor Wit Rusland.

Moskou is een mooie stad, je kunt daar bij heel veel kraampjes souvenirs krijgen, zou als ik jouw was ook souvenirs kopen. Ik weet niet hoelang je van plan bent om naar Moskou te gaan? Ik zou er in ieder geval meer dan 1 dag voor nemen, aangezien het een hele grote stad is (te vergelijken met de provincie Utrecht in Nederland). Een bezienswaardigheid daar is de wisseling van de wacht . Erg leuk om een keer te zien! Een andere leuke bezienswaardigheid is het Kremlin (ook van de binnenkant). Je hebt daar ook nog leuke kerkjes, je hoeft die niet allemaal te bekijken, maar als je 1 bekijkt heb je het wel gehad (aangezien ze veel op elkaar lijken).

Nog 1 ding: ik weet niet hoe je gaat? Of je alleen gaat of met een grote groep? Om Rusland in te komen hadden wij een uitnodiging nodig van de Russen. Dus ik weet niet hoe dat zit.

Tja, als je nog meer wil weten, mag je me PM-en of gewoon in dit topic!

Met vriendelijke groeten,

Laatst gewijzigd op 08-03-2010 om 17:35. Reden: Aanvulling
Advertentie

Regels voor berichten